Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Liselot schreef:ajesca123 schreef:Een grote boiler?
En hoe laat je die verwarmen? De meeste boilers worden door gas verwarmd he
Nico12 schreef:Voor een gericht advies zijn meerdere gegevens nodig. Dus gasverbruik, opgesplitst min en max. En gelijktijdig heid. Op basis van de sumiere huidige gegevens raad ik af doorstroombouler en electrische boiler. Hoofdreden electra met Scop 1 wordt 3 keer duurder. Niet genoemd en voor jou kans ongeschikt de Flamco zout batterij ook Scop 1 maar lage stilstand verliezen. Dus blijft er over de warmtepompboiler liefst rvs en met r290, eerste raming minimaal 270 liter. Heb aangenomen dat je huidige verwarmingssysteem voor tapwater ongeschikt is voor voorraad boiler. Uiteraard zijn er nog andere warmtepompboilers die gemiddeld niet de optimale keuze is.
Liselot schreef:Nico12 schreef:Voor een gericht advies zijn meerdere gegevens nodig. Dus gasverbruik, opgesplitst min en max. En gelijktijdig heid. Op basis van de sumiere huidige gegevens raad ik af doorstroombouler en electrische boiler. Hoofdreden electra met Scop 1 wordt 3 keer duurder. Niet genoemd en voor jou kans ongeschikt de Flamco zout batterij ook Scop 1 maar lage stilstand verliezen. Dus blijft er over de warmtepompboiler liefst rvs en met r290, eerste raming minimaal 270 liter. Heb aangenomen dat je huidige verwarmingssysteem voor tapwater ongeschikt is voor voorraad boiler. Uiteraard zijn er nog andere warmtepompboilers die gemiddeld niet de optimale keuze is.
Het is mij enigzins abracadabra wat je zegt, maar hier even wat meer info;
Wij gebruiken de cv niet voor verwarming. We hebben een houtkachel en airco die ook kan verwarmen. We willen het hele centrale verwarming systeem er ook af halen tzt.
Gas is dus echt alleen voor tapwater. Het verbruik is gemiddeld 12m3 per maand.
Heel soms pak ik warm tapwater in de keuken als er wordt gedoucht. Maar dat zou al makkelijk met een kleine elektrische boiler in de keuken opgelost kunnen worden
We hebben overigens ook zonnepanelen, maar zijn natuurlijk wel op zoek naar een manier die ons zo min mogelijk gaat kosten. Zowel in aanschaf als in maandelijkse kosten