Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
ImkeTarek schreef:Zoals gezegd ben ik intussen 34.. Ik heb helaas op studiegebied in het verleden geen gebruik gemaakt van mijn potentieel.
ImkeTarek schreef:tot ik (12 jaar na data) een aanbod kreeg om als paraveterinair aan het werk te gaan bij een oude stageplek. Omdat ik de dieren miste in het werk heb ik dit aanbod aangenomen.
Heb hier ruim 9maanden gewerkt, maar kwam er toch achter dat dit ook niet écht bij me past (te onzeker en bang om fouten te maken).
ImkeTarek schreef:Heb overwogen om (duaal) een HBO opleiding te gaan doen, maar naast dat ik niet weet WAT ik dan precies wil doen, ben ik ook bang dat dat nu te zwaar wordt naast de zorg voor mijn gezin.
[...]
Daarnaast de training met de hond weer op te pakken, weer te gaan paardrijden (want dat mis ik ontzettend!!) En een kynologen opleiding te gaan doen en zo voor mezelf (of bij een hondenschool) weer wat leukers op te bouwen.
ImkeTarek schreef:Mijn vage plan tot nu toe is om wél (voor tijdelijk) een "baantje" (klinkt niet aardig zo) te zoeken, zoals bv in een supermarkt, intratuin of de nieuwe Hornbach vlakbij, zodat ik naast mijn werk weer tijd en energie heb voor mijn gezin én mijzelf.
Daarnaast de training met de hond weer op te pakken, weer te gaan paardrijden (want dat mis ik ontzettend!!) En een kynologen opleiding te gaan doen en zo voor mezelf (of bij een hondenschool) weer wat leukers op te bouwen.
Citaat:Gister nog mijn moeder en een van mijn oudste vriendinnetjes afzonderlijk gesproken.
Met hun ook besproken dat het vak als audicien me ook erg interessant lijkt (die ben in wel eens tegen gekomen in een soortgelijk topic). Dit is natuurlijk weer iets heeeel anders, maar je helpt wel degelijk de levensstandaard van je klanten te verbeteren, iets wat ik graag doe!
Dan natuurlijk geen dieren in het werk, maar intussen dus wel een eigen hond en mogelijk weer gaan paardrijden (om te beginnen iig alleen op een manege), dus ik kom geen dieren tekort.
Hier kun je vaak ook tijdens het werk voor opgeleid worden..
josien_m_ schreef:Met dieren gaan werken echt in de hulpverlening zou ik niet aanraden. Ik vind eigenlijk dat je zonder hulpverleningsopleiding als basis om mensen te ondersteunen, dit niet verantwoord kan doen. Dus daarin een deeltijd HBO opleiding volgen is dan daarvoor de weg.
pateeke schreef:josien_m_ schreef:Met dieren gaan werken echt in de hulpverlening zou ik niet aanraden. Ik vind eigenlijk dat je zonder hulpverleningsopleiding als basis om mensen te ondersteunen, dit niet verantwoord kan doen. Dus daarin een deeltijd HBO opleiding volgen is dan daarvoor de weg.
Ik begrijp je en ben op zich dezelfde mening toegedaan.
Maar het hangt ook af van je rol in de begeleiding. Als paraveterinair kan je je bijscholen zodat je dierbegeleider wordt in hulpverleningstrajecten. Je werkt dan samen met anderen die een achtergrond in de zorg / hulpverlening hebben zodat er zowel oog is voor mens als voor dier. Dat is overigens ook wat er gebeurt in het postgraduaat waar ik over sprak: als paraveterinair school je je bij tot dierbegeleider en niet direct tot hulpverlener.