Wat is jouw budget voor boodschappen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Wat is jouw budget voor boodschappen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-23 15:09

De prijzen zijn de laatste jaren best gestegen. Een komkommer in de AH kostte een tijdje zelfs € 1,20 :oo gelukkig is dat ook weer gezakt ondertussen. Het Nibud heeft ook haar richtlijnen aangepast, maar toch blijft het per gezin nog erg verschillend merk ik, als ik online lees.

Dus: Wat is jullie huidig budget voor boodschappen + voor hoeveel personen (en dieren) is dat? Y)(^)

Geen idee of er nog een recent topic van bestaat, ik kon het in ieder geval niet vinden :o

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-23 15:15

Wij zijn met tweeën, met twee katten, en doen het van 350 euro per maand. Dit is exclusief kattenvoer en andere kattenspullen. Kattensnoepjes doen we wel uit boodschappenbudget.

Ik doe boodschappen bij de AH, veel Bonus Box (heb AH premium) en ik stem ons eten en drinken echt af op wat er op dat moment in de aanbieding is. Vlees haal ik bij de Lidl en eens in de zo veel tijd ga ik naar 't Streeckhuys als ik een keer een goede stoofpot wil maken. Mijn verzorgingsproducten komen van de Holland & Barrett en die van mijn vriend net waar het op dat moment in de aanbieding is. Ik weet meestal aardig in het budget te blijven. Als het alleen op eten aankomt (lunch voor mijn vriend en avondeten) zit ik vaak rond de 50 euro. De rest van het weekbudget is voor huishoudelijke artikelen, drinken, etc.

Vroegâh, toen ik net op mezelf ging (2016) leefde ik van een uitkering en deed ik het met €100,- per maand. Alleen en zonder kat. Dat zou ik nu niet meer redden met de huidige prijzen :')
Laatst bijgewerkt door xPabloBokt op 21-08-23 15:17, in het totaal 1 keer bewerkt

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-23 15:16

ik haal wekelijks ongeveer voor 130 euro boodschappen. Dat is een gezin met 2 kinderen. Vorig jaar lukte dat vaak wel rond de 100 euro.
Ik doe doorgaans boodschappen bij de Plus, maar vermijd merkartikelen, dus voornamelijk goedkope of eigenmerk producten.
Ik laat de boodschappen vaak thuisbezorgen, mijn ervaring is dat ik zelfs inclusief de 6 euro bezorgkosten doorgaans goedkoper uit ben omdat ik dan geen impulsaankopen in mijn wagentje gooi :)

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-23 15:20

Wij doen per week tussen de 75 & 90 euro aan boodschappen bij de jumbo.
Dat is voor 2 personen. Zonder huisdieren.
En daar eten we ook 7 dagen van.
Want ook bijvoorbeeld frietjes bakken we thuis en gaan dat niet halen.

Soms hebben we wel eens een uitschieter naar 100. Maar dan komen er net wat dure dingen bij elkaar zoals bijvoorbeeld olijfolie.

J30d

Re: Wat is jouw budget voor boodschappen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-23 15:24

Wij doen voor ons 2 boodschappen tussen de 60-80 maximaal. We hebben ook 2 katten dat is hierin ook meegenomen. Ik haal 85% minimaal bij de Lidl en de rest in bonus bij AH of Plus.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-23 15:29

Ik heb geen budget maar ik doe gemiddeld voor € 35,- per week boodschappen voor 1 persoon.
Voor de katten bestel ik bij Zooplus en drogisterij-artikelen haal ik zoveel mogelijk bij de Action (of Rituals :+ ).

Veriye

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-23 15:31

Ik betaal per week rond 70-80 Euro voor 2 volwassenen en 1 kind. Ik haal een deel bij de Jumbo en een deel bij de Lidl.

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-23 15:33

40-50 euro per week voor één persoon, zonder toiletartikelen. Die haal ik eens in de zoveel tijd bij de Kruidvat, en voer en grit voor de katten bestel ik online.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-23 15:33

Rond de 400-450 euro per maand voor 2 personen inclusief dingen als douchegel, tandpasta, deo etc. Maar meestal is het iets minder.

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-23 15:34

Nu denk ik gemiddeld zo rond de €400 per maand voor 2 volwassenen en sinds deze maand ook 2 katten. Was vergeten hoe duur kattengrit was _O-
Maar voer voor de dieren kopen we niet in de supermarkt maar weet niet echt wat dat kost per maand.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-23 15:34

€60,- per week voor 1 persoon, 2 honden en 2 cavia's.
De voerbestellingen, dierenartskosten, trimsalon etc vallen daar niet onder, de groenten en de tussendoor gekochte kluifjes/snacks wel.
Heb wel wat extra budget eens per maand, daarvan koop ik sommige maanden voorraad (huishoudelijke- en verzorgingsproducten, aanvulling voorraadkast).

Is met wat opletten op de prijzen prima te doen, soms wel ff creatief zijn maar het scheelt dat ik vaak voor meerdere keren tegelijkertijd kook en dan porties in de vriezer steek.
Zo kan ik in een krappe week prima een aantal dagen uit de diepvries eten, aanvullen met pasta/rijst/(afbak)broodje oid (dat spul ligt vaak wel in de voorraadkast) waar nodig en hoef ik alleen een doosje eieren en evt een zakje geraspte kaas te halen voor die dagen.
Overigens heb ik standaard een doos sperziebonen, een doos spinazie en een doos doperwten in de vriezer, ideaal om bijvoorbeeld pastasaus mee aan te vullen maar ook om zo te koken met bijvoorbeeld aardappeltjes en een stukje vlees.
Vlees pak ik geregeld in de aanbieding mee of wanneer er een 30-35% sticker op zit, per portie verpakken en in de vriezer schuiven zodat je per keer kunt uithalen wat je nodig hebt. :)
Groenten voor mijzelf en de cavia's haal ik ook geregeld met sticker erop, wel ff opletten dat de zakken niet bol staan en de groente er nog goed uit ziet.

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-23 15:37

Ik heb geen strak budget waar ik me aan hou, maar mik op €15 per dag voor 2 volwassenen en 2 kleine kinderen. Dat is exclusief brood, kaas, koffie wasmiddel, verzorgingsproducten en kattengrind en brokjes. Dat haal ik niet in de supermarkt en heb ik geen richtbedrag voor.
Denk dat ik totaal op zo’n €550 pm uit kom

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-23 15:39

2 volwassene en een baby. Hebben geen max budget eigenlijk. Denk dat we minimaal 600 per maand uitgeven en dat is exclusief luiers.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-23 15:42

Wij zitten met twee personen op 35 tot 40 euro per week, afhankelijk van of er bezoek komt en ik wat lekkers voor bij de koffie koop of niet.
Dit is wel vooral in de wintermaanden enzo. Nu in de zomer eten we ook veel uit eigen tuin en zijn de kosten wat lager.
De hond kost nog eens zo’n 50 euro per maand, dat komt er nog bij.

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-23 15:42

800 euro in de maand, gezin met 2 kinderen. Dit is inclusief brood, vlees, wasmiddel, shampoo etc.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-23 15:43

Ik heb geen budget, eet waar ik zin in heb. Ik zou ook niet weten wat ik voor mezelf kwijt ben. Voer
en benodigdheden voor de dieren reken ik daar ook niet bij.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-23 15:45

2 personen (en elke week minimaal 1x 2 mensen die avondeten mee eten), geen kinderen, geen huisdieren, volgens de Rabobank app rond de 300-350 euro per maand.

Dat was eerder wel meer, maar sinds ik de grote boodschappen door de Picnic laat bezorgen en verder maar 1x per week voor verse spullen bij de AH kom, koop ik minder extra lekkere dingen in en ben ik voordeliger uit.

Overigens geen budget waar ik me aan houdt maar doe wel bewust boodschappe en ik maak op wat ik in huis heb.
Ben dus soms crea met restjes groente bijvoorbeeld. En als ik in de supermarkt ben, wil ik nog wel eens wat luxer vlees/vis meenemen waar een 35% korting sticker op zit en deze dan invriezen.

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-23 15:47

2 volwassenen en 1 kind (9 jaar) ons budget zit rond de 500 euro. Dat is inclusief 50 euro maandelijkse bijdrage voor de Herenboeren waar we elke week vers geoogste groente, soms fruit, eieren en vlees kunnen halen van onze eigen boerderij.

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-23 15:50

Ik denk dat wij rond de 50 euro per week zitten voor 2 volwassenen en groente voor 2 konijnen
We hebben daarnaast nog 4 katten maar dat voer bestellen we eens per half jaar ongeveer.

We hebben sinds dit jaar ook een eigen moestuin en eten daar ook van

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-23 15:52

Hier voor 1 persoons weken rond de 30 euro per week ex hondenvoer. In de twee persoons weken rond de 50/60 euro ex hondenvoer. Eens in de zoveel tijd komt vlees er apart van bij. Dat zal max op 5/10 euro per week zijn per 1 of 2 personen.

Olikea

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-23 15:54

Ik geef voor een gezin van 4 ongeveer 400 euro in de maand uit.
Nu vind ik besparen op boodschappen echt een sport.
Ik ben fan van foodello, butlon en tgtg. Dat bespaart me veel geld. Geef ik liever aan wat anders uit.

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-23 15:56

Wij zitten wekelijks tussen de €80 en €150, dat is voor twee personen en twee cavia's die ons arm eten qua groenvoer. Het verschilt per week wat we willen eten en wat we nodig hebben. Wij letten niet actief op aanbiedingen en laten alles bezorgen door Jumbo of AH. Kaas haal ik bij de lokale kaasboer, brood van de bakker en vlees bij de slager.

Memories

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-23 15:56

Bij de supermarkt, bestellen bij Grutto en aan bezorg/afhaal momenteel tussen de 400-500€, 2 volwassen geen kinderen. Hebben ook 2 katten maar die krijgen geen supermarkt spul te eten, ik geef ook nog wat extra’s uit aan schoonmaak- en toiletartikelen buiten de supermarkt om maar dat wisselt.
Ik heb eigenlijk geen Max budget, we eten waar we zin in hebben. Ik let wel eens op aanbiedingen maar plan er niet omheen. Ik ervaar het ook echt als een luxe om zo te kunnen leven, als we willen kunnen we wel besparen als dat zou moeten (en in het verleden ook wel gedaan) maar als het niet hoeft doen we dat niet en dat is een bewuste keuze.

Ann_moi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-23 15:57

Ik denk zo'n 450-500 euro per maand met 2 volwassenen en een peuter. Exclusief luiers en verzorgingsproducten, al komt er soms wel een non-food product bij van Lidl oid.
en dan eten we eigenlijk nog niet eens super deluxe in mijn ogen. Ik let vaak wel op aanbiedingen, maar doe soms ook weleens een miskoop. Ook moeten we soms iets meer aan restverwerking gaan doen.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-23 16:05

2 personen 2 kleine honden, vaak een kleinkind erbij heb ik wekelijks een budget van 250 euro, buiten vlees en vis...