Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Sakura789 schreef:In verband met de afstand gaat het hier denk ik om Nyenrode?
Is het niet mogelijk om het dichterbij huis op te pakken? Ik ken twee personen die de switch gemaakt hebben, nog wel wat moesten inhalen, maar met een inkorting van de reistijd (1,5 uur naar 15 minuten) er heel veel voordeel bij hadden.
NotYourLine schreef:Is het niet mogelijk om tussen de 2 dagen school (als ze achter elkaar zijn) daar in de buurt te overnachten? Dat scheelt al een keer heen en een keer terugrijden.
Of is het geen optie om eens naar een soortgelijke studie dichter bij huis te kijken? Vaak moet je dan inderdaad wel eens wat inhalen, maar dat kun je mooi doen in de tijd die je normaal kwijt bent aan reizen.
Petpa schreef:Ik lijd zelf aan een (andere) chronische aandoening die ook opvlamt door stress en heb in het verleden ook keuzes mbt studie moeten maken...
Je werkgever heeft de voorwaarden vastgesteld, maar hoe staat de bedrijfsarts hierin? Hoe wordt je belastbaarheid ingeschat?
Mij lijkt 3 dagen werken icm de studiedagen en 2 keer per week 250 km rijden een gigantische belasting op basis van jouw fysieke conditie.
Je bent nog hartstikke jong en hebt nog een heel (arbeids)leven voor je.
Juist met een chronische aandoening is het handig om dmv een diploma deze achterstand te compenseren.
Heb je ook gedacht aan de optie om fulltime te gaan studeren?
J30d schreef:Als ik jullie zo hoor denk ik dat het inderdaad verstandiger is om nu voor mijn lichaam te kiezen. Hoe lastig ook ik ben inderdaad nog jong. Maar denken jullie ook dat eventuele toekomstige werkgevers hier in zouden staan?
J30d schreef:Als ik jullie zo hoor denk ik dat het inderdaad verstandiger is om nu voor mijn lichaam te kiezen. Hoe lastig ook ik ben inderdaad nog jong. Maar denken jullie ook dat eventuele toekomstige werkgevers hier in zouden staan?
Paardjes83 schreef:Je maakt de stap van mbo naar hbo dat is al een groot verschil. De kwaliteit van het HAN zet ik echt mijn vraagtekens bij.
Ik heb menig student die daar vanaf kwam nog de basis moeten leren van het boekhouden.
Dus je gaat in mijn optiek niks missen.
De vraag is ook of je accountancy wel in moet als stress de symptomen aanwakkert. Je weet dat een accountant een lage levensverwachting heeft?
Misschien voor jezelf een idee om een iets socialere werkgever te kiezen die opleidingstrajecten aan kan bieden. De combi ziekte/opleiding/accountancy is vergif voor je lichaam.
Zorg/Overheid/gemeente ik noem maar wat bieden op dit moment meer dan genoeg leuke functies aan.
miereneter schreef:Waarom ben je er zo zeker van dat je nooit meer aan een studie gaat beginnen als je het nu niet doet? Het kan namelijk áltijd nog. Zelf ben ik begonnen aan een nieuwe studie na 25 jaar carrière in het ene veld, om me om te scholen voor een ander veld. Ik was al in de 40, zat in mijn klas ook iemand die bijna 60 was. We werken nu allebei in dat nieuwe werkveld.
Afgaand op je verhaal, zou ik nu eerst focussen op volledig herstel zonder stressfactoren die de Crohn doen opvlammen. En als je helemaal stabiel bent, kun je altijd weer beginnen aan een studie. De wereld ligt voor je open, of je nu 20 of 65+ bent.
J30d schreef:Paardjes83 schreef:Je maakt de stap van mbo naar hbo dat is al een groot verschil. De kwaliteit van het HAN zet ik echt mijn vraagtekens bij.
Ik heb menig student die daar vanaf kwam nog de basis moeten leren van het boekhouden.
Dus je gaat in mijn optiek niks missen.
De vraag is ook of je accountancy wel in moet als stress de symptomen aanwakkert. Je weet dat een accountant een lage levensverwachting heeft?
Misschien voor jezelf een idee om een iets socialere werkgever te kiezen die opleidingstrajecten aan kan bieden. De combi ziekte/opleiding/accountancy is vergif voor je lichaam.
Zorg/Overheid/gemeente ik noem maar wat bieden op dit moment meer dan genoeg leuke functies aan.
Ik heb geen mbo gedaan maar ik heb de havo afgerond. Toen ik voor de studie koos was ik niet ziek en nu zijn natuurlijk alle kaarten geschud. Ja ik ben zelf wel heel commercieel ingesteld maar ook heel cijfermatig. Maar wat voor een functie / beroep zou daar dan wel bij passen? Zonder al te veel stress…?