Inmiddels ben ik 29 jaar en al vanaf mijn 16 jaar aan het werk.
in die jaren merk ik aan mezelf dat het me maar niet lukt om banen vol te houden, mijn langste baan was zo'n 3 jaar een weekend baantje waarmee ik gestart ben met mijn werkverleden.
vanuit daar heb ik twee jaar ergens gewerkt, en sinds dien houd ik het niet langer dan een jaar uit. Ik wissel nogal wat van baan.
Ik begin vaak vol goede moed en in het begin gaat het ook goed, maar daarna zie ik steeds meer negatieve kanten, krijg ik minder zin en motivatie om mijn werk goed te doen, wordt ik hangerig en krijg elke ochtend meer moeite om uit bed te komen. Ik merk zelf dat daardoor ook mijn houding tegenover het werk negatief wordt en ik sneller geïrriteerd ben als dingen niet gaan hoe ik dat wil.
En ik zoek echt tijdens mijn sollicitaties naar een plek waar ik enthousiast van wordt en wil werken.
Toen ik nog samen was met mijn partner die 40 uur werkte en een goed inkomen had, had ik de luxe maar zo'n 20 uur te hoeven werken en dat was dus redelijk goed vol te houden.
nu ik sinds zo'n 4 jaar op eigen benen sta en daardoor dus verplicht ben om 40 uur te werken om het financieel rond te krijgen heb ik steeds meer moeite met werken.
ik heb autisme en ik merk dat 40 uur eigenlijk wat betreft prikkels echt te veel is, en ik zou dus heel graag minder gaan werken. door het teveel aan prikkels en druk wordt ik er eigenlijk ook ziek van, doordoor speelt mijn colitis ulcerosa weer gigantisch op en blijf ik constant last hebben van ontstekingen in mijn darmen.
Eigenlijk zit ik ook totaal niet op mijn plek in mijn huidige werkveld, ik heb meermaals geprobeerd om een ingang in een ander werkveld te vinden maar dit blijkt erg moeilijk, vooral ook omdat ik zelf nog altijd niet weet wat ik dan anders zou willen.
Ik ben dus eigenlijk opzoek naar hulp en ondersteuning. Iemand die me bij de hand pakt en samen gaat kijken en onderzoeken wat ik nou wil, iemand die wel de ingangen en contacten met bedrijven heeft om mensen zoals mij kansen te geven.
ik zoek vanwege mijn autisme en darmziekte dus eigenlijk werk dat rustgevend is, waar ik niet teveel druk op mijn schouders krijg maar wat toch ook wel mijn hersenen enigszins uitdaging geeft. Ik heb dan weer een hekel aan constant hetzelfde moeten doen en productie werk past dus niet. Ik heb tot nu toe alleen maar ervaring binnen productie, logistiek en magazijn, Maar eigenlijk zou ik het dus compleet willen omgooien en echt iets anders gaan doen. Alleen zoek ik daar dus hulp bij.
Ik lees bijvoorbeeld dat als je twee jaar werkloos bent het uwv een traject start om je aan een passende baan te helpen. Maar ik wil niet werkloos thuis zitten, en daarnaast heb ik met mijn uitzendbaantjes helaas ook niet echt veel opbouw om een fatsoenlijke uitkering te ontvangen om de 40 uur te compenseren.
ik zou dus wel graag zo'n hulp traject ingaan, maar ik weet niet hoe of waar ik hulp kan vinden, ook loop ik vaak tegen mijn eigen karakter aan op het werk en zoek ik dus ook een plek waar men kan omgaan met mensen met autisme.
ik weet ook niet of het mogelijk is om mij deels te laten afkeuren ivm mijn autisme en darmziekte. zodat ik minder uren zou kunnen werken maar dan een gedeelte wordt aangevuld in geld.
kortom, het moet anders en ik wil daar heel graag hulp bij. Maar ik heb echt geen flauw idee hoe.

inmiddels merk ik ook aan mezelf dat ik in een algemene burn-out en depressie beland ben, ook privé krijg ik de ballen amper nog hooggehouden en ben ik gewoon super vermoeid.