Bekeken worden

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Bambi1995

Bekeken worden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-23 08:25

Goedemorgen,

Ik ga in de vakantie 3,5 week op het huis passen van mijn zus en haar gezin. Nou zijn ze best wel technologisch en is hun huis voorzien van allerlei technische gemakken. Zo hebben ze ook een ring-deurbel. Die signaleert dat er iemand aan de deur staat. Dus als ik thuiskom of vertrek dan rinkelt hun telefoon terwijl ze op vakantie zijn. Ook zien ze als ik bezoek ontvang. Ik voel me daardoor gecontroleerd en ik hou hier zelf helemaal niet van.
Wat vinden jullie van zo'n bel als je daar tijdelijk gaat wonen?
P.s achterom gaan is geen mogelijkheid.
Laatst bijgewerkt door Bambi1995 op 26-07-23 08:29, in het totaal 1 keer bewerkt

BloemBloem

Re: Bekenen worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-23 08:26

Eerlijk? Het is het huis van je zus, dus je hebt weinig te
vertellen over hoe zijn het huis bewaken. Heb je een slecht gevoel, ga
dan ook niet oppassen :)

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-23 08:29

Misschien kun je vragen of ze hem tijdelijk kunnen uitschakelen?
Maar eerlijk is eerlijk: Ik zou er geen probleem van maken.
Sowieso zou ik terughoudend zijn met bezoek uitnodigen in het huis van iemand anders.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-23 08:31

Bespreek met je zus of jij de app op je telefoon kunt krijgen - als jij in het huis woont is het ook logisch dat jij kunt zien wie er voor de deur staat. En vraag dan of zij de app uitzetten.

Ik kan me trouwens slecht voorstellen dat zo'n app geen vakantiestand oid heeft. Je doet er tenslotte geen barst aan als je in de VS ziet dat er verkeerd volk voor de deur staat, en met een beetje pech word je vanwege het tijdsverschil wél uit je nest gebeld.
Zelfs de politie bellen werkt niet, die komen niet als een 'technisch snufje' iets meldt, want dan komen ze te vaak voor loos alarm.

Riel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-23 08:32

Ik zou me extra veilig voelen. Leuk systeem! Een beetje transparantie kan geen kwaad :-)

Waarom moet je overigens op een huis passen? Zijn er dieren?

Polly
Moderator Algemeen

Re: Bekeken worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-23 08:37

Ik heb ook cameras rondom huis en tijdens de vakantie zet ik er ook 1 beneden.
Nou komt er niemand in ons huis oppassen (dan had ik er in huis niet een neergezet) maar degene die de dieren doet weet hiervan en krijgt zelf ook een linkje naar de app. Ik zet ze zeker niet uit maar ga ook niet controleren wat er de hele dag gebeurd, ik heb nml vakantie.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-23 08:38

Ik heb zelf ook z’n deurbel.

Maar ik kijk echt nooit op dat ding als mijn vader bijvoorbeeld hier komt om de katten te verzorgen als ik een weekend weg ben.

Ik kijk er eigenlijk alleen op als er aangebeld wordt terwijl ik dat niet verwacht.

In het begin keek ik wel veel, maar de nieuwigheid is er af, ik weet niet hoe je zus met de deurbel omgaat?

Afbeelding

Zoals je hier ziet heb ik 57 niet bekeken meldingen.

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-23 08:41

Wij hebben 1 vaste camera buiten, alleen manlief kan die zien. En wij hebben de bewegingsdetectie meldingen uit gezet. Daarnaast kijken we alleen bij herrie in de nacht wie of wat het was en of de pakketbezorger ook daadwerkelijk aan de deur is geweest :+

Ik zou het wel chill vinden een ring deurbel. Maar je kan je zusje vragen of jij de app ook mag voor deze paar weken.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-23 08:45

Wij hebben ook een ring deurbel en net zoals Daantjuuh kijk ik er eigenlijk nooit op. Alleen als er iemand aanbelt wanneer ik niet thuis ben.
Na de eerste paar weken heb ik ook de bewegingsmeldingen uit gezet, werd er gillend gek van :')

Kan me dus echt niet voorstellen dat ze je gaan controleren en bekijken hoor. Maak het gewoon bespreekbaar naar hun toe, dan hoor je het wel. Ik denk eerlijk dat je van een mug een olifant maakt :o

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-23 09:13

Ik pas wel eens op het huis van mijn ouders, die hebben 'm ook. Ik heb er geen moeite mee.

Eapy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-23 09:20

Wij hebben ook een ring deurbel en voelen ons daar een stuk veiliger bij. Niet alleen dat, maar het is ook super handig voor pakketjes die aankomen als we er niet zijn bijvoorbeeld. Wij hebben een oppas die wel eens op de katten let als we weg zijn en ze heeft er 0 moeite mee. We zouden de ring camera dan ook helaas niet uitschakelen als ze dat zou vragen. Heel eerlijk, beetje banketstaaf misschien — maar deze veiligheid weegt bij ons zwaarder dan de privacy van het (verwachte!) komen en gaan van onze lieve kattenoppas.

Vanillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-23 09:21

Wat ben je van plan dan dat je het vervelend vindt als je zus dat meekrijgt? :+

Wij hebben ook een Ring deurbel en vrienden van ons die de post en vogels verzorgen zwaaien altijd gewoon in de camera als ze naar binnen gaan :D

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-23 09:23

Het boeit mij niet persoonlijk. Als ik gasten ontvang in het huis van m'n broertje dan deel ik dat sowieso wel. Het maakt ze ook niks uit. Ze vinden het alleen maar leuk dat ik daar niet 2 weken alleen met de hond en kat zit.

Zij kijken overigens alleen als er aangebeld wordt. Je hebt wel wat beters te doen dan heel te tijd checken wat er thuis gebeurt

Eapy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-23 09:25

Wij hebben overigens de meldingen van beweging uitgezet, dat wordt snel irritant. We kijken dus alleen als er aangebeld wordt of als er iets geks is gebeurd in de wijk afgelopen nacht bijvoorbeeld. Even kijken of we niet toevallig iets hebben vastgelegd op beeld. That’s it.

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-23 09:28

Ik zou me daar echt niet druk om maken.
Ben je van plan ruige feestjes te geven? Zo nee dan kan ik t me niet voorstellen dat ze elke keer als jij thuiskomt of gaat op hun vakantie meteen op die app kijken. En als je je er wel zorgen over maakt bespreek het dan even. Misschien zetten ze m uit als ze weg zijn

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-23 09:29

Ik kan mij jouw gevoel wel voorstellen.
Heb je er al over gesproken met je zus?

Wij hebben ook een Eufy deurbel met camera. Ik kijk er nooit op.
Mijn man soms.

Sabbientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-23 09:30

mijn zus heeft ook zo'n deurbel en ik heb er tijdens het oppassen op de kat geen enkele keer over nagedacht dat ze misschien wel kon zien hoe lang ik bij de kat was.

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-23 09:39

Wij hebben er ook een (heb meldingen uitgeschakeld als we op vakantie gaan) maar ik ga echt niet kijken wat er allemaal gebeurd aan de voordeur. Op vakantie ben ik ergens anders mee bezig. :)

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-23 09:41

het gevoel van 'gecontroleerd worden' kan ik me niks bij voorstellen.. je gaat naar binnen en naar buiten, hoe spannend is dat.. :?
Als je voor de bel uit je neus staat te eten, of je onderbroek uit je kont haalt, of staat te smoechen met iemand, of onafgesproken toch mensen uitnodigd of een groot feest gaat geven.. ja, dan kan ik me er iets bij voorstellen :')

Overigens, als hun telefoon echt rinkelt steeds, dan denk ik dat ze het snel zat zijn en dat ding uitzetten, as je gewoon 20 keer naar binnen/buiten gaat op een dag :+

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-23 09:45

En anders hang je demonstratief een zakdoek voor de camera. Kunnen ze toch niets tegen beginnen als ze 1000 km weg op vakantie zijn.
Hoe je relatie met je zus daarna is, is anybody's guess natuurlijk :))

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-23 09:47

Ik kan me er ook niets van voorstellen, wat is het probleem?
Je loopt naar binnen en naar buiten, eventueel bezoek ook, dus?

En het is niet jouw huis, zij hebben bepaald dat zij dit willen bij hun voordeur.
Als je er zo'n probleem mee hebt, ga er dan ook niet logeren :)

Tieme

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-23 10:29

Ik zou totaal geen problemen hebben met zo'n bel. Wat is er zo spannend aan dat ze zien wanneer je naar binnen en naar buiten gaat?
En wie zegt dat ze elke keer meldingen hiervan krijgen? Grote kans dat ze die niet eens krijgen of uitzetten omdat ze op vakantie zijn. Maar dan nog, het is hun huis.

Ik zou het wel een probleem vinden wanneer er IN huis allemaal camera's aan zouden staan. Dan zou ik me bekeken voelen.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-23 10:43

Ik bedenk mij net dat ik bij de buren altijd de plantjes water geef als ze weg zijn. Zij hebben ook een camera. Meestal zwaai ik even, steek ik mijn tong uit of doe ik een dansje.

Ik heb ze nog nooit wat er over horen zeggen dus ik vermoed dat hun ook niet kijken.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-23 10:45

Overigens, zo'n deurbelcamera geeft alleen een signaal als er iemand aanbelt (tenzij ze idd ook de bewegingsmelder aan hebben staan, maar die kans is niet groot, want dan krijg je bij alles wat een beetje beweegt in de buurt al een rinkel).
Als jijzelf gewoon naar binnen gaat zonder te bellen, moeten ze maar net toevallig op hun app kijken om dat te zien, want daar krijgen ze dan geen melding van.
Als je nou per se ook niet wilt dat ze jouw aanbellende bezoek zien, dan zeg je tegen je bezoek: doe even een appje als je voor de deur staat ipv aan te bellen. Is dat probleem ook opgelost.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-23 10:52

Ibbel schreef:
Overigens, zo'n deurbelcamera geeft alleen een signaal als er iemand aanbelt (tenzij ze idd ook de bewegingsmelder aan hebben staan, maar die kans is niet groot, want dan krijg je bij alles wat een beetje beweegt in de buurt al een rinkel).
Als jijzelf gewoon naar binnen gaat zonder te bellen, moeten ze maar net toevallig op hun app kijken om dat te zien, want daar krijgen ze dan geen melding van.
Als je nou per se ook niet wilt dat ze jouw aanbellende bezoek zien, dan zeg je tegen je bezoek: doe even een appje als je voor de deur staat ipv aan te bellen. Is dat probleem ook opgelost.

Ik heb de beweging melder wel aan.
Maar dan moet je haast voor de deur staan. Als je bij mij halverwege de oprit omkeert dan gaat de melder niet af.