Problemen met Hornbach

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Escada

Berichten: 3907
Geregistreerd: 25-10-07
Woonplaats: Arnhem

Problemen met Hornbach

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-23 20:04

Aangezien ik denk er nu alles aan gedaan te hebben maar mij nog steeds belazerd voel :+ Even een advies nodig van de lieve bokkers hier.

Ik ben een maand geleden met een bouwtekening van een buitenkeuken naar de Hornbach gegaan. Voor vaderdag wilde ik mijn man verassen en een buitenkeuken bouwen.
De medewerker van de hornbach wilde met mij meedenken en adviseerde mij om geen steigerhout te nemen. Prima dacht ik, vertel maar wat beter is.

Hij kwam aan met een groot houten werkblad wat hij dan op maat kon zagen. Het was onderhoudsarm, hoefde niet gelakt te worden en zou jaren langer mee gaan dan steigerhout. Nou top dacht ik! :j

1 regenbui, hele hout trekt krom. De complete buitenkeuken is onbruikbaar. Al het hout staat bol.
Ermee naar de Hornbach gegaan, die zeggen doodleuk dat hun personeel zoiets nooit zou adviseren voor een buitenkeuken -O-

Ik heb nu een paar mails eruit, daar wordt niet meer op gereageerd. Het is mijn eigen schuld wordt er gezegd. Nu een klacht geplaatst op klachtencompas en daar reageren ze net wel op met hetzelfde antwoord: Dit is niet onze fout.

Ik ben gewoon zo verbaasd dat ik zo aan de kant wordt geschoven en ik dus 150 euro naar de sloop kan brengen. Ik sta toch zeker niet te liegen 8)7

Kan ik hier nog iets mee? Ik vind 150 euro toch wel erg veel geld en het was nog geen eens mijn idee. Had ik maar bij mijn eigen idee van steigerhout gebleven....

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110978
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Problemen met Hornbach

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-23 20:07

Weet je nog de naam van de medewerker?

Escada

Berichten: 3907
Geregistreerd: 25-10-07
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-23 20:13

Cayenne schreef:
Weet je nog de naam van de medewerker?


Nee helaas maar ik zou hem zo kunnen aanwijzen. Maar het is niet dat ik even snel terug kan rijden naar de Hornbach :\

Brainless

Berichten: 29800
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Re: Problemen met Hornbach

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-23 20:26

Vraagje.. heb jij je buitenkeuken niet onder een afdak staan?
Want dat geeft (bijna) met elk onbehandeld hout problemen.

Escada

Berichten: 3907
Geregistreerd: 25-10-07
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-23 20:37

Brainless schreef:
Vraagje.. heb jij je buitenkeuken niet onder een afdak staan?
Want dat geeft (bijna) met elk onbehandeld hout problemen.


Nee niet onder een afdak. De medewerker wist ook dat hij buiten zou staan( logisch ook met een BUITENkeuken :') ) en niet onder een afdak

MyWishMax

Berichten: 25614
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-23 20:40

Het steigerhout was ook krom getrokken. := Ik heb een bank staan, volledig behandeld en alsnog trok die krom ma verloop van tijd. Dat is helaas iets wat met hout wat vochtig of nat wordt gebeurd. (En zelfs in huis kan het flink krom trekken)

Veel buitenkeukens worden alsnog onder een afdak geplaatst hoor. Zo vanzelfsprekend dat er niks bovenkomt is dat ook weer niet.

Het zal verder erg lastig worden om er iets mee te kunnen ben ik bang.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 42097
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-23 20:42

Maar je kunt toch zelf ook wel bedenken dat onbehandeld hout en water (maar ook zon) geen goede combi is :o ?

Stom advies van de medewerker, maar ook niet erg handig van jezelf.

tones

Berichten: 5298
Geregistreerd: 22-10-05
Woonplaats: Veluwe.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-23 20:42

MyWishMax schreef:
Het steigerhout was ook krom getrokken. := Ik heb een bank staan, volledig behandeld en alsnog trok die krom ma verloop van tijd. Dat is helaas iets wat met hout wat vochtig of nat wordt gebeurd. (En zelfs in huis kan het flink krom trekken)

Veel buitenkeukens worden alsnog onder een afdak geplaatst hoor. Zo vanzelfsprekend dat er niks bovenkomt is dat ook weer niet.


Hier een steigerhouten bank die al 6 jaar in weer en wind staat. Niks krom ofzo.

Brainless

Berichten: 29800
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-23 20:44

Buitenkeukens horen eigenlijk juist wel onder een afdak geplaatst te worden.
BBQs gaan ook roesten als je ze buiten in de regen zet (en die zijn ook voor buiten bedoeld :D ).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-23 20:47

Escada schreef:
Brainless schreef:
Vraagje.. heb jij je buitenkeuken niet onder een afdak staan?
Want dat geeft (bijna) met elk onbehandeld hout problemen.


Nee niet onder een afdak. De medewerker wist ook dat hij buiten zou staan( logisch ook met een BUITENkeuken :') ) en niet onder een afdak
Nog logischer is om je BUITENkeuken onder een afdak te hebben staan. :+ Snap wel dat een medewerker er ook vanuit gaat dat mensen wel zo snugger zijn om hun buitenkeuken niet bloot te stellen aan het weer - het zou ook niet in mij opkomen om dat nog extra te vragen. :')

MyWishMax

Berichten: 25614
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-23 20:50

tones schreef:
MyWishMax schreef:
Het steigerhout was ook krom getrokken. := Ik heb een bank staan, volledig behandeld en alsnog trok die krom ma verloop van tijd. Dat is helaas iets wat met hout wat vochtig of nat wordt gebeurd. (En zelfs in huis kan het flink krom trekken)

Veel buitenkeukens worden alsnog onder een afdak geplaatst hoor. Zo vanzelfsprekend dat er niks bovenkomt is dat ook weer niet.


Hier een steigerhouten bank die al 6 jaar in weer en wind staat. Niks krom ofzo.


Het was een jaar of 10 tot 15 geleden echt vreselijk hip en veel geld in te verdienen, zowel binnen als buiten. Maar hier heeft iedereen het ondertussen alweer een tijd weggedaan omdat het niet goed bleef. Was ook niet door 1 persoon gemaakt, allemaal verschillende.

Britta31

Berichten: 13246
Geregistreerd: 26-11-13
Woonplaats: Naast Britt,Nappie,Aag en Sasa en Max.

Re: Problemen met Hornbach

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-23 20:55

Als je je man wilde verassen was een bbq misschien handiger geweest :+

Eleeke

Berichten: 2067
Geregistreerd: 19-02-19
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-23 20:57

Vreemde wending neemt deze discussie.
Hormbach zegt dat dit niet geadviseerd is...

Ze zeggen dus niet : we namen aan dat de buitenkeuken onder een afdak stond.

Ik heb overigens op maat gemaakte banken van steigerhout, winter en zomer buiten, wordt grijzer maar zeker niet krom.
Er wordt ook onbehandeld hout gebruikt voor de bekleding van huizen, dusde vraag en wens van TS is helemaal niet vreemd.

Brainless

Berichten: 29800
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-23 21:02

Eleeke schreef:
Ik heb overigens op maat gemaakte banken van steigerhout, winter en zomer buiten, wordt grijzer maar zeker niet krom.
Er wordt ook onbehandeld hout gebruikt voor de bekleding van huizen, dusde vraag en wens van TS is helemaal niet vreemd.

Steigerhout wordt juist vaak behandeld om beter tegen vocht te kunnen, anders nemen ze echt veel vocht op (is een zeer zachte houtsoort).
Voor het bekleden van huizen (evt onbehandeld) wordt dan hout gebruikt die daar tegen kan, maar eigenlijk wordt daar alleen behandeld hout voor gebuikt, zou anders zonder zijn als je die elke 5 jaar zou moeten vervangen..
Wij hebben een paardenstal van onbehandeld Douglas hout en dat gaat super, maar is ook niet 20 jaar houd(t :+ )baar.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 42097
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-23 21:13

Eleeke schreef:
Vreemde wending neemt deze discussie.
Hormbach zegt dat dit niet geadviseerd is...

Ze zeggen dus niet : we namen aan dat de buitenkeuken onder een afdak stond.

Ik heb overigens op maat gemaakte banken van steigerhout, winter en zomer buiten, wordt grijzer maar zeker niet krom.
Er wordt ook onbehandeld hout gebruikt voor de bekleding van huizen, dusde vraag en wens van TS is helemaal niet vreemd.

Verschil is wel dat de planken voor huizen verticaal zijn, en er geen water op blijft liggen. Meestal zijn dat ook planken van hoge duurzaamheidsklasse, en daarom meestal een hardhoutsoort. En dus planken. Geen platen.

Er is een reden dat de buitenkant van daken niet van hout zijn en houten (onderdelen van) schepen in een dikke laag speciale lak worden gezet.

Het is heel erg afhankelijk van het gebruik, welke houtsoort waarvoor geschikt is en welke behandeling erbij hoort. Meestal is behandelen gewoon aan te raden. Helemaal wanneer het een houten plaat uit één stuk betreft (er is een reden dat buitentafels uit losse planken bestaan, bijvoorbeeld).

Emoreoa
Berichten: 219
Geregistreerd: 24-08-15

Re: Problemen met Hornbach

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-23 21:19

Ik zou het hoofdkantoor van de Hornbach bellen met je verhaal en als ze niks willen doen slechte reviews blijven plaatsen. Dan wordt er daar op het hoofdkantoor echt wel iemand wakker en dan gaat het balletje wel rollen.

Eleeke

Berichten: 2067
Geregistreerd: 19-02-19
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-23 21:28

_San87_ schreef:
Eleeke schreef:
Vreemde wending neemt deze discussie.
Hormbach zegt dat dit niet geadviseerd is...

Ze zeggen dus niet : we namen aan dat de buitenkeuken onder een afdak stond.

Ik heb overigens op maat gemaakte banken van steigerhout, winter en zomer buiten, wordt grijzer maar zeker niet krom.
Er wordt ook onbehandeld hout gebruikt voor de bekleding van huizen, dusde vraag en wens van TS is helemaal niet vreemd.

Verschil is wel dat de planken voor huizen verticaal zijn, en er geen water op blijft liggen. Meestal zijn dat ook planken van hoge duurzaamheidsklasse, en daarom meestal een hardhoutsoort. En dus planken. Geen platen.

Er is een reden dat de buitenkant van daken niet van hout zijn en houten (onderdelen van) schepen in een dikke laag speciale lak worden gezet.

Het is heel erg afhankelijk van het gebruik, welke houtsoort waarvoor geschikt is en welke behandeling erbij hoort. Meestal is behandelen gewoon aan te raden. Helemaal wanneer het een houten plaat uit één stuk betreft (er is een reden dat buitentafels uit losse planken bestaan, bijvoorbeeld).


Linker twee zijn onbehandeld ( mijn oude straat) zit er al bijna twintig jaar op.
Maar het gaat niet daarom,meer dat de vraag en aanname van TS niet raar is.
Hornbach neemt mensen aan die niet voldoende kennis hebben/ krijgen.
Zelfs dat hoeft geen probleem zijn maar dan moeten ze geen advies geven.
Ik snap dat TS ontzettend baalt.
Maar gelijk hebben en krijgen zijn twee verschillende dingen.
Afbeelding

Escada

Berichten: 3907
Geregistreerd: 25-10-07
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-23 21:29

Ik maak regelmatig meubels. Grote loungeset staat buiten van steigerhout, gebeurd niks mee.
Overigens heb ik alsnog dit hout tot 3x toe gelakt met een buitenlak (zie nu dat ik dat niet heb gezegd in de openingspost maar bij deze) voor de zekerheid maar hornbach blijft dus volhouden dat hun medewerker dit hout niet kan hebben geadviseerd. Dat is waar het knelpunt zit en wat ik niet fair vind

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 42097
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-23 21:31

@Eleeke, die planken zijn toch verticaal? En planken.

Dat is echt anders dan een houten plaat die horizontaal ligt.

Ik snap ook dat TS baalt en ik vind óók dat het stom advies is van de Hornbach ( zoals ik in mijn eerste reactie zei), maar ik vind het dus ook niet handig van TS zelf.

Memories

Berichten: 2640
Geregistreerd: 05-05-10
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-23 21:35

Wat een rare houding van de hornbach zeg, ik ben juist gewend dat ze qua service echt heel makkelijk en vriendelijk zijn. Ik was denk ik op zoek gegaan naar die specifieke medewerker in de hoop dat die eerlijk wil toegeven dat dat inderdaad is geadviseerd zodat de hornbach je hopelijk enigszins tegemoet wil komen.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 42097
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-23 21:36

Escada schreef:
Ik maak regelmatig meubels. Grote loungeset staat buiten van steigerhout, gebeurd niks mee.
Overigens heb ik alsnog dit hout tot 3x toe gelakt met een buitenlak (zie nu dat ik dat niet heb gezegd in de openingspost maar bij deze) voor de zekerheid maar hornbach blijft dus volhouden dat hun medewerker dit hout niet kan hebben geadviseerd. Dat is waar het knelpunt zit en wat ik niet fair vind

Wat voor hout is het, dat het zelfs 3x rondom afgelakt nog kromtrekt na 1 bui?

Ik snap wel dat je het niet fair vindt dat een medewerker iets adviseert en de Hornbach gelooft je niet. Het is alleen jouw woord tegen het hunne. De enige optie lijkt me dan terug naar de winkel en de betreffende medewerker erop aanspreken, denk ik?

julius_juut

Berichten: 3123
Geregistreerd: 14-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-23 21:40

Ik kan je niet helpen met de hornbach, maar het werkblad kan best nog te redden zijn door er gewicht op te zetten zodat het weer vlak geduwd wordt. Wat voor werkblad is het? Van die verlijmde balkjes beukenhout?


Overigens ook niet hoe ik de service bij vragen en problemen bij de hornbach heb ervaren (en ik kwam vaak genoeg in de vestiging in Groningen dat me bij de kassa gevraagd werd of dat huis nou nog niet af was :') ) poedersuiker dat je zo'n ervaring hebt.

Imre

Berichten: 14232
Geregistreerd: 31-05-03
Woonplaats: Grunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-23 21:40

Britta31 schreef:
Als je je man wilde verassen was een bbq misschien handiger geweest :+


:D :D


Wat jammer dat de Hornbach je klacht niet serieus neemt. Hopelijk komen jullie tot een oplossing.

Nyaleti

Berichten: 6388
Geregistreerd: 05-04-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-23 21:41

Als je de tijd hebt: paar keer terug naar de Hornbach totdat je dezelfde persoon hebt die je toen heeft geholpen. Zelfde vraag stellen en fingers crossed dat hij hetzelfde antwoord geeft..
banketstaaf voor hem maargoed, je vraagt niet voor niks om advies en hij zal heus z'n baan niet verliezen.

Als het een broekie van 16 was die op z'n zaterdag met een kater een bijbaantje heeft, zou ik het advies even dubbel gecheckt hebben op Google. Maar als hij als een vaste medewerker of als iemand met veel kennis overkwam, zou ik het ook zo gevolgd hebben.


Slechte reviews geven werkt ook wel top. Desnoods op hun Facebookpagina.

lies

Berichten: 9670
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-23 21:49

Britta31 schreef:
Als je je man wilde verassen was een bbq misschien handiger geweest :+


HAHAHA ik dacht hetzelfde.

Maar begrijp ik het nou goed, heb je het hout afgelakt voor die regenbuien en is het daarna krom getrokken? Dat is op zich wel vreemd, toch?