Sneu volk. Pride vlag gejat.

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Shiloh

Berichten: 19807
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Sneu volk. Pride vlag gejat.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-23 00:23

Echt. Wat zijn sommige mensen toch ontzettend sneu.

Mijn zus, nauw betrokken bij het COC, wilde graag deze maand vanwege pride maand een pride vlag uithangen. We hebben hem recht boven de voordeur hangen, zodat als er iets mee zou gebeuren het mooi op de camera staat van de deurbel.

Zojuist is die dus gejat. Helaas hing die net te laag, zodat ze met een sprong hem eraf konden rukken. Echt een sneu figuur, sjaal om zijn hoofd gewikkeld. Capuchon op. En vooral heel hard weg rennen.

Ik hoop dat hij er veel plezier van heeft. Morgen hangt er een nieuwe. We draaien hem wel een beetje in zodat ze er niet meer bij kunnen.

Laten we alleen niet meer doen of Nederland nou zo’n ontzettend modern en tolerant land is. Want dat is het echt niet (meer).

princequillo
Fotograaf

Berichten: 2475
Geregistreerd: 12-10-05
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-23 00:26

Wat sneu. :roll: Ik vraag me altijd af of dit soort mensen geen betere dingen hebben om zich druk over te maken. Het is een vlag. Het beïnvloed je leven niet. Maak je druk over politiek ofzo.

Anastasia24

Berichten: 2746
Geregistreerd: 07-10-17
Woonplaats: 'T mooie zuiden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-23 00:40

God, wat een mensen bestaan er toch... Misschien wilde hij er gewoon zelf wel één voor boven zijn bed, ;)
Nee erg zielig dit ts, onder ''het volk'' ligt er nog zoveel haat rondom, zo zonde, zowel oudere als jongeren, het is maar waar ze tijd voor hebben.

Laurora

Berichten: 2661
Geregistreerd: 19-07-14

Re: Sneu volk. Pride vlag gejat.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-23 00:55

He bah, wat een kansloze actie.
Ik kan ook echt moe worden van het "we zijn al zo tolerant waarom hebben we de pride nodig" narratief.
Hierom dus :(

Telpeva

Berichten: 14927
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-23 00:55

❤️
||Deze kunnen ze niet jullie niet afpakken
||Deze kunnen ze niet van jullie afpakken!
||Deze kunnen ze niet van jullie afpakken!
||Deze kunnen ze niet van jullie afpakken!
||Deze kunnen ze niet van jullie afpakken!
||Deze kunnen ze niet van jullie afpakken!
||
||
||
||
||
||
||
||
||

8nnemiek

Berichten: 43537
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Sneu volk. Pride vlag gejat.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-23 06:28

Bizar hoor, dat er mensen zijn die zich zelfs door een vlag bedreigd voelen.
Bij ons in de regio is laatst een regenboog bankje zwart geverfd met wat extreemrechtse teksten erbij.

Urbanus

Berichten: 44994
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: Sneu volk. Pride vlag gejat.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-23 06:32

Wat ontzettend kansloos!

Lijsken
Berichten: 1055
Geregistreerd: 10-02-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-23 07:10

Tjongejongejonge, hoe sneu kan je zijn 8)7

Ik zou de beelden overigens wel delen met je wijkagent. Als deze persoon op meerdere plekken vlaggen jat of andere rotzooi uithaalt heb je best kans dat die toch ergens herkenbaar op beeld komt.

Kookaburra

Berichten: 5458
Geregistreerd: 23-07-20
Woonplaats: Op een laaghangende tak in een loofbos.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-23 07:22

Noh, wat vervelend -O-
Ligt niet aan jullie, niet aan de vlag, niet aan jullie 'geaardheid' (wat vind ik dat trouwens een raar woord nu ik het zo opschrijf. )

Ligt echt puur bij die jongen.

Judith68

Berichten: 276
Geregistreerd: 23-05-14
Woonplaats: Hoogland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-23 07:28

Gewoon domme mensen die zoiets doen. Eens, veel mensen kunnen weinig hebben van elkaar. Maar ik zie gelukkig ook nog heel veel mensen om me heen die heel open en verdraagzaam zijn.
Goed dat jullie de vlag weer opnieuw ophangen ts!

xSwanHeart

Berichten: 4431
Geregistreerd: 03-01-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-23 07:30

Ja, het valt inderdaad nog vies tegen met de LHBTQIA+-acceptatie in Nederland. Mijn schoonzusje is een paar weken geleden nog (door een andere bewoner van het complex) bedreigd en geïntimideerd in haar eigen woning omdat ze een pride-vlag voor het raam had hangen. Uit voorzorg heeft ze die nu toch maar weggehaald, maar ze voelt zich alsnog niet prettig meer in haar eigen huis.
Maakt me echt enorm boos en verdrietig tegelijkertijd....

Aranel
Berichten: 20218
Geregistreerd: 09-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-23 07:34

Wat ontzettend stom en triest -O-

Waar woont je zus? Ik vraag me dan af, ik ben leek op dit hele gebied hoor, in welke plaats of regio woont je zus? Voor mijn gevoel gebeuren dit soort dingen met name in de Bible belt.

Ibbel

Berichten: 49332
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-23 07:42

Wat ik vooral niet begrijp is dat 'men' zich bedreigd voelt en dat de LHBTI+ community de poten onder het traditionele gezin zou wegzagen. Hoe dan? We hebben het over 10, hooguit 20%, die getallen veranderen niet heel veel, en dat moet dan de 80% cis-hetero uit gaan roeien?

Niet goed snik.

Overigens zag ik gisteren in Putten, toch tamelijk harde kern bible belt, verschillende regenboogvlaggen hangen, ik geloof niet dat het typisch bible belt is om vlaggen te jatten of in brand te steken. Integendeel, er staat nog steeds in de bijbel dat je verdraagzaam moet zijn en je naaste lief moet hebben. Op de bible belt gaan ze ervan uit dat je als LHBTI-er gewoon in de hel terecht komt en je straf dus toch wel krijgt.
Laatst bijgewerkt door Ibbel op 27-06-23 07:44, in het totaal 1 keer bewerkt

fleurtjeuh
Berichten: 10488
Geregistreerd: 24-05-11
Woonplaats: Tussen het noorden en zuiden in nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-23 07:43

xSwanHeart schreef:
Ja, het valt inderdaad nog vies tegen met de LHBTQIA+-acceptatie in Nederland. Mijn schoonzusje is een paar weken geleden nog (door een andere bewoner van het complex) bedreigd en geïntimideerd in haar eigen woning omdat ze een pride-vlag voor het raam had hangen. Uit voorzorg heeft ze die nu toch maar weggehaald, maar ze voelt zich alsnog niet prettig meer in haar eigen huis.
Maakt me echt enorm boos en verdrietig tegelijkertijd....

Ik vind het altijd super stom om dit soort verhalen te horen\te lezen.
Wat bezielt mensen toch om zo asociaal te zijn en mensen zelfs te bedreigen :(

8nnemiek

Berichten: 43537
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-23 07:44

xSwanheart, hopelijk heeft ze wel aangifte gedaan. Wat erg dat ze zich zo onveilig voelt en dat zo’n idioot ook nog zijn zin krijgt.

Shiloh

Berichten: 19807
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-23 08:07

Aranel schreef:
Waar woont je zus? Ik vraag me dan af, ik ben leek op dit hele gebied hoor, in welke plaats of regio woont je zus? Voor mijn gevoel gebeuren dit soort dingen met name in de Bible belt.


We wonen samen in Eindhoven. Zelfde COC waar ze bij betrokken is waar een tijd terug ook de vlag gejat en verbrand is en een medewerker is geslagen die er wat van zei. Gelukkig was ze er zelf toen niet. Maar dat voorval was wel extra reden om de vlag nu te willen ophangen.


xSwanHeart schreef:
Ja, het valt inderdaad nog vies tegen met de LHBTQIA+-acceptatie in Nederland. Mijn schoonzusje is een paar weken geleden nog (door een andere bewoner van het complex) bedreigd en geïntimideerd in haar eigen woning omdat ze een pride-vlag voor het raam had hangen. Uit voorzorg heeft ze die nu toch maar weggehaald, maar ze voelt zich alsnog niet prettig meer in haar eigen huis.
Maakt me echt enorm boos en verdrietig tegelijkertijd....


Echt zo ontzettend sneu! Snap dat ze hem weg heeft gehaald, maar toch jammer dat die mensen hun zin krijgen.

Laatst ging er ook ergens een baksteen door een ruit waar een vlag voor het raam hing. Zei iemand “maar waarom moet je het dan ook uitlokken?”. Nee. Dit is geen uitlokken. Een ajax supporter die een vlag voor de ruit hangt hoeft toch ook geen baksteen te verwachten! Je moet toch verd*mme kunnen ophangen waar je zin in hebt. Je identiteit kunnen uitdragen.

Ik werd er na al die recente incidenten ook wel een beetje nerveus van dat ze hem wilde ophangen. Maar ze is mijn zus en ik houd van der en als zij trots is, ben ik dat ook en dan moet ze dat gewoon doen. En ik ben er nu gewoon boos om! En er gaat hoe dan ook een nieuwe vlag terug aan de stok.


Maar inderdaad hoe zielig moet je zijn dat je je zo onzeker bent en je zo bedreigt voelt door een vlag, dat je je de moeite neemt jezelf te vermommen en om 12 uur snachts zo’n vlag te gaan jatten. Triest.

Urbanus

Berichten: 44994
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: Sneu volk. Pride vlag gejat.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-23 08:22

Ik ga een vlag bestellen en hem ophangen, voor alle mensen die het niet durven. Wat ongelooflijk klote dat we in 2023 nog steeds moeten dealen met hersenloze asbakken.

8nnemiek

Berichten: 43537
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-23 08:25

Urbanus schreef:
Ik ga een vlag bestellen en hem ophangen, voor alle mensen die het niet durven. Wat ongelooflijk klote dat we in 2023 nog steeds moeten dealen met hersenloze asbakken.

<3

speedfiets_2
Badass Cowgirl

Berichten: 3032
Geregistreerd: 15-03-09
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-23 08:30

Tja helaas is Nederland niet zo tolerant als dat een hoop mensen beweren. Hier word de vlag trots gewappert
Afbeelding

xSwanHeart

Berichten: 4431
Geregistreerd: 03-01-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-23 09:39

8nnemiek schreef:
xSwanheart, hopelijk heeft ze wel aangifte gedaan. Wat erg dat ze zich zo onveilig voelt en dat zo’n idioot ook nog zijn zin krijgt.

Ja, aangifte gedaan en melding bij de woningbouw. Helaas ondernemen beide partijen geen actie, want 'er is nog niets gebeurd'. Politie zei enkel 'ik hoop dat u zich er niet te druk om maakt' :roll:


Shiloh schreef:
Aranel schreef:
Waar woont je zus? Ik vraag me dan af, ik ben leek op dit hele gebied hoor, in welke plaats of regio woont je zus? Voor mijn gevoel gebeuren dit soort dingen met name in de Bible belt.


We wonen samen in Eindhoven. Zelfde COC waar ze bij betrokken is waar een tijd terug ook de vlag gejat en verbrand is en een medewerker is geslagen die er wat van zei. Gelukkig was ze er zelf toen niet. Maar dat voorval was wel extra reden om de vlag nu te willen ophangen.


xSwanHeart schreef:
Ja, het valt inderdaad nog vies tegen met de LHBTQIA+-acceptatie in Nederland. Mijn schoonzusje is een paar weken geleden nog (door een andere bewoner van het complex) bedreigd en geïntimideerd in haar eigen woning omdat ze een pride-vlag voor het raam had hangen. Uit voorzorg heeft ze die nu toch maar weggehaald, maar ze voelt zich alsnog niet prettig meer in haar eigen huis.
Maakt me echt enorm boos en verdrietig tegelijkertijd....


Echt zo ontzettend sneu! Snap dat ze hem weg heeft gehaald, maar toch jammer dat die mensen hun zin krijgen.

Laatst ging er ook ergens een baksteen door een ruit waar een vlag voor het raam hing. Zei iemand “maar waarom moet je het dan ook uitlokken?”. Nee. Dit is geen uitlokken. Een ajax supporter die een vlag voor de ruit hangt hoeft toch ook geen baksteen te verwachten! Je moet toch verd*mme kunnen ophangen waar je zin in hebt. Je identiteit kunnen uitdragen.

Ik werd er na al die recente incidenten ook wel een beetje nerveus van dat ze hem wilde ophangen. Maar ze is mijn zus en ik houd van der en als zij trots is, ben ik dat ook en dan moet ze dat gewoon doen. En ik ben er nu gewoon boos om! En er gaat hoe dan ook een nieuwe vlag terug aan de stok.


Maar inderdaad hoe zielig moet je zijn dat je je zo onzeker bent en je zo bedreigt voelt door een vlag, dat je je de moeite neemt jezelf te vermommen en om 12 uur snachts zo’n vlag te gaan jatten. Triest.

Ja, dieptriest die figuren. Wat doet een vlag jou nu voor kwaad...

Maar helaas maak je jezelf blijkbaar toch een doelwit als je zo'n vlag ophangt. En aan de ene kant denk je dan juist 'rot op, ik hang er nog 10 bij', maar aan de andere kant moet je ook aan je eigen veiligheid denken; ze weten immers wel waar je woont. Mijn schoonzus wilde hem ook niet weghalen, maar ze was toch bang dat ze anders terug zouden komen en het uit de hand zou lopen.

princequillo
Fotograaf

Berichten: 2475
Geregistreerd: 12-10-05
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-23 09:53

Urbanus schreef:
Ik ga een vlag bestellen en hem ophangen, voor alle mensen die het niet durven. Wat ongelooflijk klote dat we in 2023 nog steeds moeten dealen met hersenloze asbakken.

Ik dank u :o
Ik heb zelf wel een vlag liggen maar ook in ons complex voel ik me toch niet zo goed om hem ook op te hangen :')

Shiloh

Berichten: 19807
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-23 09:59

Urbanus schreef:
Ik ga een vlag bestellen en hem ophangen, voor alle mensen die het niet durven. Wat ongelooflijk klote dat we in 2023 nog steeds moeten dealen met hersenloze asbakken.


Geweldig <3 <3

Vanavond worden er twee nieuwe vlaggen bezorgd. We gaan er zo’n alarmpje in naaien die je op zak kan dragen en dat als de pin eruit trekt dat ie een tyfus hard geluid maakt. Als die dan los getrokken wordt lopen ze goed te kijk met dat alarm erin.

Helaas alleen was de vlag die er hing een speciale Eindhoven pride vlag editie en helaas zijn die op ;(

Dat vind ze uiteindelijk nog het meest jammer er van, dat ze nu die ene niet meer heeft. Mogelijk dat ze er volgend jaar pas weer opnieuw van laten maken.

Ze heeft wel aangifte gedaan en gaat de kosten verhalen bij de verzekering. De stok is ook deels stuk namelijk.

Deze hing er:

Afbeelding

purny

Berichten: 27666
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Sneu volk. Pride vlag gejat.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-23 10:03

Er zijn van die trieste mensen in dit land. en dat is er duidelijk 1 van. Mag hopen dat ie er in stikt.
Ik merk zelf ook dat er weinig begrip is voor de LHBTIQ groep. Dat merk ik in mijn eigen familie.
Zelf verwachten dat er rekening gehouden wordt met bepaalde overtuigingen maar geen rekening houden met de gemeenschap.

8nnemiek

Berichten: 43537
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Sneu volk. Pride vlag gejat.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-23 10:10

Mooie vlag, Shiloh!
Kun je geen tweedehandse vinden?
En slim idee om er een alarm in the maken :D Deel je het filmpje hoe de dief struikelrennend probeert weg te komen nadat ie zich een hartverlamming heeft geschrokken? :')

Telpeva

Berichten: 14927
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Re: Sneu volk. Pride vlag gejat.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-23 10:12

Dat was inderdaad een mooie vlag, zonde!