Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
xSwanHeart schreef:Ja, het valt inderdaad nog vies tegen met de LHBTQIA+-acceptatie in Nederland. Mijn schoonzusje is een paar weken geleden nog (door een andere bewoner van het complex) bedreigd en geïntimideerd in haar eigen woning omdat ze een pride-vlag voor het raam had hangen. Uit voorzorg heeft ze die nu toch maar weggehaald, maar ze voelt zich alsnog niet prettig meer in haar eigen huis.
Maakt me echt enorm boos en verdrietig tegelijkertijd....
Aranel schreef:Waar woont je zus? Ik vraag me dan af, ik ben leek op dit hele gebied hoor, in welke plaats of regio woont je zus? Voor mijn gevoel gebeuren dit soort dingen met name in de Bible belt.
xSwanHeart schreef:Ja, het valt inderdaad nog vies tegen met de LHBTQIA+-acceptatie in Nederland. Mijn schoonzusje is een paar weken geleden nog (door een andere bewoner van het complex) bedreigd en geïntimideerd in haar eigen woning omdat ze een pride-vlag voor het raam had hangen. Uit voorzorg heeft ze die nu toch maar weggehaald, maar ze voelt zich alsnog niet prettig meer in haar eigen huis.
8nnemiek schreef:xSwanheart, hopelijk heeft ze wel aangifte gedaan. Wat erg dat ze zich zo onveilig voelt en dat zo’n idioot ook nog zijn zin krijgt.
Shiloh schreef:Aranel schreef:Waar woont je zus? Ik vraag me dan af, ik ben leek op dit hele gebied hoor, in welke plaats of regio woont je zus? Voor mijn gevoel gebeuren dit soort dingen met name in de Bible belt.
We wonen samen in Eindhoven. Zelfde COC waar ze bij betrokken is waar een tijd terug ook de vlag gejat en verbrand is en een medewerker is geslagen die er wat van zei. Gelukkig was ze er zelf toen niet. Maar dat voorval was wel extra reden om de vlag nu te willen ophangen.xSwanHeart schreef:Ja, het valt inderdaad nog vies tegen met de LHBTQIA+-acceptatie in Nederland. Mijn schoonzusje is een paar weken geleden nog (door een andere bewoner van het complex) bedreigd en geïntimideerd in haar eigen woning omdat ze een pride-vlag voor het raam had hangen. Uit voorzorg heeft ze die nu toch maar weggehaald, maar ze voelt zich alsnog niet prettig meer in haar eigen huis.
Echt zo ontzettend sneu! Snap dat ze hem weg heeft gehaald, maar toch jammer dat die mensen hun zin krijgen.
Laatst ging er ook ergens een baksteen door een ruit waar een vlag voor het raam hing. Zei iemand “maar waarom moet je het dan ook uitlokken?”. Nee. Dit is geen uitlokken. Een ajax supporter die een vlag voor de ruit hangt hoeft toch ook geen baksteen te verwachten! Je moet toch verd*mme kunnen ophangen waar je zin in hebt. Je identiteit kunnen uitdragen.
Ik werd er na al die recente incidenten ook wel een beetje nerveus van dat ze hem wilde ophangen. Maar ze is mijn zus en ik houd van der en als zij trots is, ben ik dat ook en dan moet ze dat gewoon doen. En ik ben er nu gewoon boos om! En er gaat hoe dan ook een nieuwe vlag terug aan de stok.
Maar inderdaad hoe zielig moet je zijn dat je je zo onzeker bent en je zo bedreigt voelt door een vlag, dat je je de moeite neemt jezelf te vermommen en om 12 uur snachts zo’n vlag te gaan jatten. Triest.
Urbanus schreef:Ik ga een vlag bestellen en hem ophangen, voor alle mensen die het niet durven. Wat ongelooflijk klote dat we in 2023 nog steeds moeten dealen met hersenloze asbakken.
Urbanus schreef:Ik ga een vlag bestellen en hem ophangen, voor alle mensen die het niet durven. Wat ongelooflijk klote dat we in 2023 nog steeds moeten dealen met hersenloze asbakken.