Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
_suus19_ schreef:@Yv: Die optie hebben we besproken maar zien we beiden niet zitten. Als ik niet functioneer zal ik eerder opstappen dan dat ik terugga naar mijn huidige positie.
Ik heb nu 3 jaar ervaring - maar binnen mijn functie. Geen ervaring met leidinggeven.
Maar ik weet ook dat je niet makkelijk meer stijgt in salaris als je in dezelfde functie blijft binnen hetzelfde bedrijf. Ik zal dus tevreden moeten zijn met wat ik nu ga krijgen, want er zijn geen verdere doorgroeimogelijkheden.
Ik zal dus echt de overstap moeten maken naar een ander bedrijf als ik ooit wel meer salaris wil - na deze stap.
Wij hebben geen cao en geen salarisschalen. Het is totaal niet transparant. Daarom is het ook zo vervelend om iets te moeten noemen en dat ook nog te moeten onderbouwen.
Zelf zou ik tevreden zijn met €4000 MINIMAAL. Dat is echter nergens op gebaseerd en puur gevoel.
Daancha schreef:Minimaal 4K is een stijging van bijna 30%. Dat is echt heel erg veel. Het lijkt me niet realistisch voor een rol die zij zien als meewerkend voorman.
Even voor het perspectief: bij de grote corporates heb je wel cao’s en schalen, maar een promotievergoeding is 3-5%. Als je al hoog in een schaal zit en je stroomt een schaal door, kan het dus zijn dat je maar een paar % krijgt.
Hoe dan ook is 30% echt heel erg veel.
janderegelaa schreef:Daancha schreef:Minimaal 4K is een stijging van bijna 30%. Dat is echt heel erg veel. Het lijkt me niet realistisch voor een rol die zij zien als meewerkend voorman.
Even voor het perspectief: bij de grote corporates heb je wel cao’s en schalen, maar een promotievergoeding is 3-5%. Als je al hoog in een schaal zit en je stroomt een schaal door, kan het dus zijn dat je maar een paar % krijgt.
Het is ook een veel verantwoordelijkere baan. Ze kan niet ‘s middags zeggen: “mijn 25% leidinggevende functie is voor vandaag op”. En ik vind dat dat bedrijf ook niet kan zeggen dat het maar 25% is want er zat eerst ook een fulltimer op. Vind het meer een excuus om minder te hoeven betalen. Dus ik zou gewoon de volle mep vragen met het bovenstaande als argument.
Daancha schreef:Minimaal 4K is een stijging van bijna 30%. Dat is echt heel erg veel. Het lijkt me niet realistisch voor een rol die zij zien als meewerkend voorman.
janderegelaa schreef:Daancha schreef:Minimaal 4K is een stijging van bijna 30%. Dat is echt heel erg veel. Het lijkt me niet realistisch voor een rol die zij zien als meewerkend voorman.
Het is ook een veel verantwoordelijkere baan. Ze kan niet ‘s middags zeggen: “mijn 25% leidinggevende functie is voor vandaag op”. En ik vind dat dat bedrijf ook niet kan zeggen dat het maar 25% is want er zat eerst ook een fulltimer op. Vind het meer een excuus om minder te hoeven betalen. Dus ik zou gewoon de volle mep vragen met het bovenstaande als argument.
MariekeS_ schreef:En toch maken mensen dat soort stappen wel Daancha, maar dan vooral als ze naar een ander bedrijf overgaan of echt een blanco onderhandeling kunnen voeren. TS geeft al aan vanaf het begin wat lager ingeschaald te zijn, anders blijft dat je toch voor altijd achtervolgen als je zelden meer dan 2-3-5% zou mogen vragen?
Zeker als de doorgroeimogelijkheden ook beperkt zijn in dit geval ben ik het met TS eens dat ze er nu goed in moet stappen.
De opmerking van ruitje ben ik het ook wel mee eens...ik vermoed dat ze hopen dat je tevreden bent met 10% meer en dan komen zij er goed vanaf
Sourire schreef:Je geeft aan dat je salaris nooit op het niveau van je collega's is gekomen. Weet je wel wat zij ongeveer verdienen? Dat zou ik allereerst gecorrigeerd willen zien. Vervolgens zou ik daar nog een x bedrag bij op vragen gelet op het feit dat je ook meer verantwoordelijkheden hebt.