Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Sizzle schreef:In kleine busjes zonder staplekjen zijn ze ook verplicht toch?
Ik dacht dat dit bij touringcars zonder sta plekken ook zo was maar misschien is dat per land verschillend.
Edit: yep
„Het dragen van een gordel is verplicht in de touringcar, maar hier wordt vrijwel nooit op gelet. Het nalaten kan niet alleen een boete van 149 euro opleveren.“
Sizzle schreef:Moet het gezegd worden dan?
Mits het geen bus vol kinderen is, is ieder voor zochzelf verantwoordelijk uiteindelijk.
Zeker in een Flixbus zou ik zelfs nog een helm en bodyprotector overwegen![]()
Deze week is er weer eentje gecrashed.
purny schreef:Het dragen van de gordel is verplicht, het melden dat het dragen van de gordel verplicht is, niet.Sizzle schreef:Moet het gezegd worden dan?
Mits het geen bus vol kinderen is, is ieder voor zochzelf verantwoordelijk uiteindelijk.
Zeker in een Flixbus zou ik zelfs nog een helm en bodyprotector overwegen![]()
Deze week is er weer eentje gecrashed.
Ik ben vaker met touringcars weg geweest en het werd vrijwel altijd gemeld
purny schreef:Dus is het aardig dat ze het zeggen, maar nog altijd gewoon je eigen verantwoordelijkheid. Maak het ding vast, het zit er niet voor niks, of accepteer als een volwassene de consequenties.Maar je hebt bij Flixbus vaak internationale toeristen en die zijn niet altijd op de hoogte van de regels in het land waar die bus door heen rijdt.
Sizzle schreef:Het is gewoon allemaal kansberekening en praktische toepasbaarheid. Niets meer, niets minder. Niets in de wereld is zwart-wit of 100% veilig. Je bent er ook zelf bij. Als je het raar vind dat je baby los mag liggen: doe het dan niet![]()
Je kunt je ook afvragen waarom mensen zonder helm fietsen.