We wonen met z'n 3-en, m'n moeder, ik en m'n puberdochter.
M'n moeder heeft naast veel slijtage ook parkinson, waarvoor ik mantelzorger ben en zo zou er altijd iemand thuis zijn voor m'n dochter die het afentoe moeilijk heeft.
Het is een ruime woning met een gigantische tuin van ruim 30m diep.
Super fijn, maar er moest en moet nog veel in de woning gebeuren want het was volledig uitgeleefd

Prio nr.1 was het binnen leefbaar maken, want langer dan een maand 3x huur ophoesten was geen doen (mijn oude woning, m'n moeder d'r oude woning en de nieuwe woning).
Dit moesten we realiseren naast 32u werken(ik), school(dochter) en 2 paarden die 20km verderop staan en we volledig zelf verzorgen.
We hebben vluchtig kennis gemaakt met de buren rechts, een jong gezin, vriendelijk, niks mis mee.
De buren links echter is een ander verhaal.
Bij bezichtigen vd woning viel al op dat deze buren als enige in de straat rondom rolluiken hebben die veelvuldig dicht zijn, voor 2 camera's en achter een camera.
Voor ons geen probleem, leef en laten leven.
Kennismaken was moeizaam, hun bel doet het niet dus toen we ze tijdens de drukke verhuizing toevallig buiten zagen, even gedag gezegd en gezegd dat we later kennis zouden maken.
En hoe

We woonden er een goede maand, en buurvrouw kwam eisen dat we de tuin zouden gaan doen want iedereen had er last van én de vorige bewoner was eruit gezet wegens verwaarlozing van het pand...
Uhm, oké

Begrip getoond en gezegd dat we ermee aan de slag zouden gaan, wat we ook hebben gedaan met lichte verbazing want er staken welgeteld 3 blaadjes door onze schutting richting de brandgang.
Tussen onze tuinen staan 2 schuttingen: 1 betonschutting aan onze kant en een houten schutting aan hun kant.
Wat ons opviel was dat dit stel niet (buitenshuis) werkt en graag muziek draaien (ik schat ze beide eind 30, begin 40).
Ook rijd meneer graag motor, die hij op zondagochtend rond 7.30u start en via de achtertuin wegrijd.
Maar nogmaals, prima, leef en laten leven.
Totdat mevrouw binnen enkele weken weer aan de deur kwam, klagen over onze tuin.
Enkele dagen later was buurman onkruid in hun voortuin aan het branden, en deed dit óók in onze voortuin

Mijn moeder stapte net de deur uit, zag dit en knoopte een gesprekje aan, waarop buurman onze voortuin helemaal heeft gedaan met onze "goedkeuring", het blijft vreemd en erg brutaal maar vooruit, en waar we nog een bloemetje voor hebben gegeven.
Daarna begon het vervelend te worden.
De woningstichting is bij ons geweest wegens klachten over, jawel, het onkruid

Echter was de klacht ongegrond en heeft m'n moeder ook haar zegje gedaan mbt de geluidsoverlast, geen melding gemaakt maar enkel even haar hart gelucht.
Van de winter was het rustig met klagen, niet met het geluid, maar enkele weken geleden begon meneer wéér.
Nu weten we allemaal dat het de afgelopen tijd vooral geregend heeft, en tja, ik ga dan niet op m'n knietjes in de tuin aan het werk.
Dus verteld dat we er heus aan gaan beginnen, maar dat ik het wel een beetje zat werd en dat meneer misschien iets buitenshuis moest gaan doen, zodat hij zich niet heel de dag hoeft te ergeren aan onze tuin (die we dit jaar aan willen pakken).
Ook gezegd dat wij ook genoeg last van hun hadden qua geluid, maar dat was niet waar volgens hem

Uiteraard ging het volume daarna nog een beetje hoger, en werd er ook voor 8u 's ochtends lekker gedraaid...
En nu ben ik dit topic aan het maken,omdat buurman een klein uur geleden haast de voordeur eruit heeft gebeukt omdat wij op de muur aan het tikken zouden zijn

Mijn dochter is haar kamer aan het omgooien, en ik heb idd gehoord dat ze iets op aan het hangen was maar dat was al zeker een uur voordat de buurman kwam (ten laatste 23u, buurman beukte, al schreeuwend, om half 1 op de deur).
Uiteraard kan dit niet, maar mijn dochter is 13 en vol enthousiasme bezig (waar wij heel blij om zijn, het gaat wat moeizaam met haar momenteel).
Echter hebben de buren daar uiteraard geen boodschap aan en na 22u moet je dat soort dingen gewoon niet meer doen.
Dit nu ook uitgelegd aan dochter.
Echter vind ik 3 tikken van een hamer tegen een spijker, waar ikzelf geen last van had en ik slaap direct naast haar, nu niet bepaald een goede reden om zo te flippen, zeker gezien de historie

Wij hebben al die tijd geen melding gedaan van overlast, echter is nu de emmer wel vol en ga ik dus wel meldingen doen.
Wij zijn heel erg van het principe leef en laten leven, we zijn vriendelijk en begripvol geweest, de buren aan de andere kant klagen niet en gaven wel aan ook akkefietjes te hebben gehad met deze mensen.
Maar nu zijn we het wel een beetje zat

Dit topic is gemaakt om even m'n hart te luchten, tips zijn welkom, lotgenoten ook