Flying_Angel schreef:Wauw wat veel reacties! Bedankt allemaal!
@EvaMarie: ik ga eens kijken of ik terug die wereld in kan.
@Tieneke: hier heb je inderdaad ook NT2, lijkt me ook leuk. Al blijft het natuurlijk lesgeven.
@Menino: het elk uur weer opnieuw aan gaan, toch wel ongemotiveerde leerlingen. HBO ga ik onderzoeken, ik dacht altijd dat je dan eerstegraads moet zijn, maar zoals ik zie, valt het mee!
@Nicjuh: zorgcoördinator lijkt me idd ook gaaf!
@Chanel: wat me energie geeft. Gevoel van vrijheid, dat ik mezelf kan zijn. Op een bepaalde school heb ik dat wel gehad. En wat energie kost. Lesgeven aan sich, heb je je in het zweet gewerkt voor leuke lesvootbereiding, vinden ze er niks aan. Het kost zoveel energie.
@Prrrrr: voor die functies heb je vaak SKJ-registratie nodig. Moet ik uitzoeken of ik die kan behalen.
@Vjestagirl: lijkt me Superleuk. Als ik kijk naar de salarissen komt het niet in de buurt van wat ik nu verdien helaas.
@Zonnebloem: bedankt voor je reactie! Ik ga kijken!
@Amado: bij speciaal onderwijs krijg ik vaak het idee dat er veel agressie heerst? Is dat zo? Dat is echt niks voor mij.
@Merriemens; WMO heb ik over nagedacht inderdaad.
@Purny; bedankt!! Dit soort ‘onbekende’ dingen zoek ik wel ja!
Journalistiek/redacteur trekt me niet gelijk, maar ik kan het zeker uitzoeken!
@IndianSu: hier zit ik heel veel naar te kijken inderdaad! Werk jij op een mbo?
Nee, voor HBO heb je juist helemaal geen onderwijsbevoegdheid nodig maar kom je meestal vanuit het werkveld. Bijna iedere opleiding heeft wel een module Nederlands erin zitten, en met jouw onderwijservaring heb je juist al een dikke voorsprong. Je moet wel je Basiskwalificatie Didactische Bekwaamheid halen, maar misschien dat je daar vrijstelling voorkrijgt.
Ik ken een aantal mensen die (vanuit het werkveld) naar het HBO zijn gegaan als docent en hen bevalt het ontzettend goed. Zoals ik zei, zeker bij deeltijd heb je vooral volwassen mensen die hun eigen opleiding betalen. Wereld van verschil met een 11-jarig ettertje dat het veels te druk heeft met stoer doen voor zijn vriendjes en daarmee de hele klassesfeer verpest
. De colleges duren ook een stuk langer dan 1 uur en je bent ook niet de hele dag bezig met lessen geven.
MBO ken ik niet van ervaring om me heen, maar ik denk dat vervolgonderwijs idd wel eens een mooie stap zou kunnen zijn
.