Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Vanillia schreef:Ik geloof niet. Ik ben katholiek opgevoed, ben gedoopt, heb mijn communie gedaan, zelfs mijn vormsel. Ik ben jaren misdienaar geweest en heb wekelijks braaf meegedaan aan kinder-catechese. Rond mijn 13e heb ik mezelf dezelfde vraag gesteld als jij; geloof ik nou echt in een ‘hogere macht’? Antwoord was (en is) voor mij heel duidelijk nee.
Ik vind het heel bijzonder dat mensen in zoiets ongrijpbaars als ‘God’ kunnen geloven, ik kan dat niet.
Tribunals schreef:Vanillia schreef:Ik geloof niet. Ik ben katholiek opgevoed, ben gedoopt, heb mijn communie gedaan, zelfs mijn vormsel. Ik ben jaren misdienaar geweest en heb wekelijks braaf meegedaan aan kinder-catechese. Rond mijn 13e heb ik mezelf dezelfde vraag gesteld als jij; geloof ik nou echt in een ‘hogere macht’? Antwoord was (en is) voor mij heel duidelijk nee.
Ik vind het heel bijzonder dat mensen in zoiets ongrijpbaars als ‘God’ kunnen geloven, ik kan dat niet.
Hetzelfde hier, maar dan christelijk gereformeerd. Jaren lang een gevecht had omdat ik niet mee wou naar de kerk maar wel moest. Ik heb er niks mee.
Drico schreef:anjali schreef:Er komen hier nu veel verhalen van mensen die niet geloven. Maar ts vroeg toch juist wie er wel Christelijk is en waarom die wel geloven?
In het bericht van TS staat: "Ik ben benieuwd geloof jij ..", dus imo mag je daar ook op antwoorden als dat een nee zou zijn