Ik was benieuwd of er hier lotgenoot-moeders zijn die hetzelfde hebben (of hebben gehad) met hun baby en misschien wat tips voor me hebben, of me goede moed kunnen inpraten

Ruim 10 weken geleden ben ik voor de 2e keer moeder geworden van een prachtige zoon.
In grote lijnen doet hij het super, alleen het is nu al een week of 6 zo dat deze kleine man richting het eind van de dag (als de prikkelverwerking begint en ze huileriger zijn) absoluut niet bij zijn vader wilt liggen. Hij krijst alles bij elkaar en dit kan uren aanhouden. Tot het moment komt dat ik zeg geef hem maar aan mij. Zodra ik hem overpak is hij binnen 5 seconden stil. Enorme mama honger op die momenten en dat duurt eigenlijk tot ik hem voor de nacht in bed leg. 's Nachts kan mijn vriend hem wel gewoon de fles geven en terug op bed leggen indien dat nodig is.
Fijn om te weten dat je kindje graag bij je is en troost bij je vindt, maar heel praktisch is het natuurlijk niet. Eigenlijk ben ik elke dag vanaf een uur of 4 tot 7-8 als hij naar bed gaat de 'sjaak'. Een keertje uit eten zit er niet in, of ik moet heel laat gaan, nadat ik meneer op bed heb gelegd. Bij mijn 1e zoontje hier totaal geen last van gehad dus ik heb geen idee of dit iets is van een paar weken of dat ik eerder aan maanden moet denken voor dit een beetje bijtrekt. Overdag geen problemen overigens, in de weekenden proberen we zoveel mogelijk mijn vriend de dingen te laten doen zoals de fles geven en de zorg, knuffelen etc, zodat hij ook vertrouwd raakt met papa. Mijn vriend werkt verder de hele week en als hij thuis komt zit de kleine al op het punt dat hij sowieso niet bij papa wilt.
Zijn er mede-moeders die dit ook mee hebben gemaakt? Hoe lang duurde dit? Is er hoop voor me?