Moeder op vakantie en 70 jaar.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Storm

Moeder op vakantie en 70 jaar.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-23 20:20

Hoi iedereen,

Mijn moeder wordt eind mei 70 jaar. Ze is dan op vakantie met mijn vader in Scandinavië. Ik wil haar graag een kado geven om mee te nemen, of aan mijn vader geven zodat hij het op haar verjaardag kan geven. Ik ben alleen compleet inspiratieloos...

Iemand een leuk idee?

Baloedebeer

Re: Moeder op vakantie en 70 jaar.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-23 20:24

Weet niet hoe ze op vakantie gaan, maar ik heb zo ooit een ontbijtje meegegeven, klein mandje met flesje wijn, kleine potjes jam, luxe crackers, doosje bonbons etc. Leuke kaart erbij.. je kan best veel houdbare leuke producten vinden en het viel in de smaak..

Kookaburra

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-23 20:24

Gaan ze vliegen? Dan wil je ook even opletten wat zonder problemen in de koffer mee kan en niet veel weegt.

Leuke foto van jullie familie en daarbij een cadeaubon; om samen even uit eten te gaan als ze terug zijn? Of iets anders waardevols?

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-23 20:26

Bedankt alvast! Ze gaan met de auto en caravan.
Ontbijtje is al leuk! Ik ben benieuwd naar meer, budget is ruim.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-23 20:30

Zelf erheen gaan als verassing?

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-23 20:47

Wij geven onze moeder een digitale fotolijst, waar wij als familie via een app foto’s op kunnen zetten. Ook leuk voor op vakantie!

Memories

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-23 21:13

Als het budget ruim is: afhankelijk van waar ze heen gaan en waar ze van houden een mooie belevenis boeken voor ter plekke op hun vakantie? Een bijzonder diner, een boottocht/tour/ballonvaart/whatever ze daar ter plaatse voor spectaculaire dingen hebben?

midori

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-23 22:12

Een belevenis idd, of misschien iets van een spa dag (gevolgd door lekker eten)?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-23 22:16

Ik heb, toen mijn ouders tijdens hun verjaardagen in Frankrijk waren, een dagtocht met een Citroën Traction cadeau gedaan ter plekke. Dat is erg goed bevallen! Via AirBNB Experiences kun je echt toffe, unieke belevenissen vinden en ze hoeven ook niet eens zo gek duur te zijn. :)

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-23 06:32

Bedankt iedereen!

Er zelf geen gaan is niet mogelijk. Ik weet namelijk niet waar ze zijn, ze gaan rondtrekken en hebben geen vast schema.
Het liefst geef ik dus iets mee.

laura1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-23 06:41

Ik vind cadeau’s zo ontzettend persoonlijk.
Misschien kun je wat meer vertellen over je moeder, wat zijn haar hobby’s, waar houd ze van?

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-23 07:01

Een fotoboek is ook leuk.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-23 07:09

Een koffer met jullie foto er op geprint?
Is ook makkelijk met het zoeken op de bagageband!

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-23 07:35

Cayenne, mijn ouders vliegen niet, ze hebben een caravan. Ze houden niet van vliegen.

Mijn moeder is een heel vitale vrouw, ze zingt in meerdere koren, waaronder een Dickens koor. Ook fietst ze graag en zit ze in een leesclub. Ze is handiger dan ik op de pc en maakt films die ze zelf edit enzo. Ze is erg van de nieuwste dingen. Ik zat zelf ook aan een smartwatch te denken. Diegene die ze heeft is al best ouder.

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-23 07:42

Een mooie ring, zo draagt ze jou altijd bij zich. Op moeilijke, maar ook op mooie momenten.

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-23 07:52

Ik zat aan een (buiten)fotoshoot te denken, ik vind dat zelf altijd mooie herinneringen. En hoe vaak laten ze nou mooie fotos van zichzelf maken. Kun je met je vader bespreken wanneer ze ongeveer waar zijn en een lokale fotograaf erbij zoeken. Als je dat aan het begin van de vakantie doet hebben ze aan het eind waarschijnlijk de foto's.

Snadrem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-23 07:52

Storm schreef:
Cayenne, mijn ouders vliegen niet, ze hebben een caravan. Ze houden niet van vliegen.

Mijn moeder is een heel vitale vrouw, ze zingt in meerdere koren, waaronder een Dickens koor. Ook fietst ze graag en zit ze in een leesclub. Ze is handiger dan ik op de pc en maakt films die ze zelf edit enzo. Ze is erg van de nieuwste dingen. Ik zat zelf ook aan een smartwatch te denken. Diegene die ze heeft is al best ouder.

Een smartwatch met iets er in gegraveerd? Of kan dat niet bij smartwatches?

#smartwatch noob hier

Rizette

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-23 08:21

Ik denk dat je haar het blijst maakt als je er achteraan vliegt als verrassing. Maar een mooie fotoboek met leuke familiefoto´s en vooral ook leuke foto´s van haar kan ook heel mooi zijn, Misschien met persoonlijke brieven van jou en familie er in met een terugblik ter ere van haar 70ste verjaardag.

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-23 08:45

Kun je ze niet een leeg fotoboek meegeven en zo’n camera die direct foto’s afdrukt? Soort kodak camera? Kunnen ze gelijk hun eigen fotoboek vullen :)

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-23 09:21

Ik zou een deal met je vader afsluiten, dat hij je één, twee dagen van te voren even appt/mailt/belt met: overmorgen zijn we daar en daar.
Jij regelt in die plaats een diner, een boottocht, een zangconcert of whatever. Voor vertrek heb je je vader een blanco 'voucher' meegegeven waarop jij dat kado aanbiedt. Je vader vult ter plekke in wat het kado daadwerkelijk wordt.
Of nog makkelijker, je laat je vader iets ter plekke regelen (hij appt even wat het geworden is en stuurt een tikkie aan jou) en die blanco voucher invullen.

Vanillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-23 09:36

Ik had voor mijn moeder (zelfde leeftijd) voor Kerst een fotoboek gemaakt met foto's van de afgelopen 20 jaar. Was echt verschrikkelijk veel werk, maar ze was er enorm blij mee en kijkt er nog steeds bijna dagelijks in.
Je zegt dat ze in meerdere koren zingt; misschien een goede bluetooth speaker voor in de caravan? Die heb ik een paar jaar geleden kado gedaan aan mijn vader en die gebruiken ze iedere vakantie weer.
Overigens klinkt een nieuwe smartwatch ook als een goed kado!

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-23 14:33

Bedankt iedereen!

Leuke ideeën, hier kan ik iets mee!

Achterna reizen gaat niet lukken, ik ben alleenstaande moeder van 2 kinderen die nog te jong zijn om alleen thuis te blijven.

De andere ideeën zijn heel leuk, ik ga even nadenken wat bij haar past.

janouk
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-23 14:38

Laat de koren een filmpje opnemen waarin ze haar toezingen met Happy birthday, en doe dat zelf ookk. Misschien andere familie ook
Dan op de dag zelf beeldbellen en samen de verschillende filmpjes bekijken

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-23 20:32

Nogmaals bedankt!

Ik heb toch even overleg gepleegd met haar wat ze zou écht zou willen. Daaruit kwam dat ze een mooie smartwatch wel zag zitten, een met GPS systeem, waarmee ze kan betalen en meer. Hippe kip die mams van mij ;) Maar afijn, ik heb een geweldige mooie smartwatch besteld en ik ga ook nog even wat regelen qua foto's, filmpjes, zang enz om mee te geven.
Bedankt voor het meedenken!

Gaby

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-23 20:35

Ik heb zelf geen behoefte aan een smartwatch (gehecht aan mijn gewone horloge) maar ik vind het altijd tof als 'wat oudere' mensen zo hip en bij de tijd zijn! En met dit cadeau is ze gegarandeerd blij.
Welke smartwatch heb je besteld? :) (Heb prompt zin om te lezen wat het ding allemaal kan)