Pakket vermist bij PostNL

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Quickly2003

Berichten: 297
Geregistreerd: 06-04-17

Pakket vermist bij PostNL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-23 17:18

Ik hoop dat dit hier goed staat maar laat ik even beginnen met mijn verhaal.

13 april kocht ik via Marktplaats een Kep italia. Goed contact met de verkoper en alles liep heel goed. De verkoper had hem die dag verzonden en daar kreeg ik dan ook een melding van. Dit was dan ook de laatste keer dat het pakket is gescand. Aangezien ik van België kom en het pakket via PostNL werd verzonden moest het overgedragen worden aan Bpost.
Sinds vrijdag 14 april staat er op de track and trace van PostNL dat die die dag verzonden had moeten worden maar dat dit moment niet is behaald dus dat er een nieuwe datum komt.
Op de track and trace van Bpost staat “Onderweg naar België” (al sinds 14 april)

Ik heb contact gehad met postnl vandaag en die zeiden me dat dit normaal niet zo lang mag duren. Zij gaan er vanuit dat dit pakket dus vermist is.
En ja ik weet, dit is met risico’s maar heb nog nooit iets slechts gehad met PostNL en of bpost.

Heeft iemand van jullie hier ook al ervaring mee gehad en hoe is het bij jullie afgelopen?

Ik hoop natuurlijk dat mijn Kep Italia nog aankomt…

Eliana

Berichten: 5664
Geregistreerd: 14-03-03
Woonplaats: Ridderkerk

Re: Pakket vermist bij PostNL

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-23 17:23

Ja ik had een skipak besteld via marktplaats, keurig verzonden maar kwijt geraakt bij de post, ik kreeg alleen mijn verzendkosten terug helaas.

Westerntrail

Berichten: 1793
Geregistreerd: 30-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-23 17:24


Nietsmar
Berichten: 855
Geregistreerd: 30-08-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-23 17:25

Hier niets terug, ook twee keer een pakket kwijt geraakt...

DuoPenotti

Berichten: 40680
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Pakket vermist bij PostNL

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-23 17:28

Hier ook nog steeds een bericht in de app dat iets 16 november bezorgt zou worden.... misschien dat het 2023 word :P

Nu was dat iets goedkoop en dus minder erg, maar in jou geval is het wel wat anders.
Maar service en PostNl kun je wel vergeten

Quickly2003

Berichten: 297
Geregistreerd: 06-04-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-23 17:37

Eliana schreef:
Ja ik had een skipak besteld via marktplaats, keurig verzonden maar kwijt geraakt bij de post, ik kreeg alleen mijn verzendkosten terug helaas.


Oh… die verzendkosten is in mijn geval het ook niet echt waard

Cchanny

Berichten: 9383
Geregistreerd: 21-09-09
Woonplaats: Noord-Holland.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-23 17:38

Ik heb een keer een zadel verkocht naar Duitsland.

Blijkbaar staat het adres er niet juist op als je het via een PostNL punt laat invullen.
Het zadel is zoek geraakt en uiteindelijk 2 keer aan toe terug bij mij gekomen. Pas de 3e keer was de medewerker zo slim om het adres te checken die op het label kwam te staan. Daar miste vanalles..
Toen hebben we het er handmatig opgezet en is ie gelukkig wel aangekomen.

Al met al is hij 3 maanden zoek geweest ..
Ik had hem wel gelukkig verzekerd verstuurd vanwege het bedrag. Maar verwacht geen hulp via de servicedesk. Het is drama. Je word van het kastje naar de muur gestuurd.

De ene medewerker zei dat het pakketje gevonden was en weer onderweg was.
Een ander zei dat het pakket op een één of ander depot stond. Waarze gemiddeld een week of 3 staan voordat het weer wordt opgepakt.
Een andere medewerker zei dat het pakket nog steeds zoek was.

Quickly2003

Berichten: 297
Geregistreerd: 06-04-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-23 17:39

DuoPenotti schreef:
Hier ook nog steeds een bericht in de app dat iets 16 november bezorgt zou worden.... misschien dat het 2023 word :P

Nu was dat iets goedkoop en dus minder erg, maar in jou geval is het wel wat anders.
Maar service en PostNl kun je wel vergeten


Ja inderdaad hun service is echt 10 keer niets. Eerder altijd heel content van maar nu toch echt niet. Nu de dame waar ik contact mee had was wel heel vriendelijk enz maar voor de rest…

DuoPenotti

Berichten: 40680
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Pakket vermist bij PostNL

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-23 17:40

Vriendelijk zijn ze allemaal, daar ligt het zeker niet aan.
En ik snap ook dat ze gewoon niets kunnen doen, moeten het doen met wat PostNL aan regels heeft bedacht richting klant. Bij werknemer bij de klantenservice kan dat helaas niet veranderen.

Quickly2003

Berichten: 297
Geregistreerd: 06-04-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-23 17:41

Cchanny schreef:
Ik heb een keer een zadel verkocht naar Duitsland.

Blijkbaar staat het adres er niet juist op als je het via een PostNL punt laat invullen.
Het zadel is zoek geraakt en uiteindelijk 2 keer aan toe terug bij mij gekomen. Pas de 3e keer was de medewerker zo slim om het adres te checken die op het label kwam te staan. Daar miste vanalles..
Toen hebben we het er handmatig opgezet en is ie gelukkig wel aangekomen.

Al met al is hij 3 maanden zoek geweest ..
Ik had hem wel gelukkig verzekerd verstuurd vanwege het bedrag. Maar verwacht geen hulp via de servicedesk. Het is drama. Je word van het kastje naar de muur gestuurd.

De ene medewerker zei dat het pakketje gevonden was en weer onderweg was.
Een ander zei dat het pakket op een één of ander depot stond. Waarze gemiddeld een week of 3 staan voordat het weer wordt opgepakt.
Een andere medewerker zei dat het pakket nog steeds zoek was.


3 maanden is wel lang ja…
Maar goed dat die uiteindelijk toch terecht is gekomen!
Ik hoop bij mij dan toch ook op een mirakel.

Quickly2003

Berichten: 297
Geregistreerd: 06-04-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-23 17:44

DuoPenotti schreef:
Vriendelijk zijn ze allemaal, daar ligt het zeker niet aan.
En ik snap ook dat ze gewoon niets kunnen doen, moeten het doen met wat PostNL aan regels heeft bedacht richting klant. Bij werknemer bij de klantenservice kan dat helaas niet veranderen.


Nee inderdaad. Maar jammer dat het zo moest lopen zeg..

Amber_anne

Berichten: 7903
Geregistreerd: 09-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-23 17:46

Ik heb weleens van Belgie naar Nederland laten versturen en de communicatie tussen postnl en bpost is rampzalig. Verkoper heeft meerdere keren bpost moeten bellen en toen was het pakket opeens kwijt. Uiteindelijk kreeg ik het pakket terwijl beide pakketdiensten zeiden dat het nog in het depot lag

Duurde wel een weke of 3 voor ik het had trouwens

Quickly2003

Berichten: 297
Geregistreerd: 06-04-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-23 17:47

Amber_anne schreef:
Ik heb weleens van Belgie naar Nederland laten versturen en de communicatie tussen postnl en bpost is rampzalig. Verkoper heeft meerdere keren bpost moeten bellen en toen was het pakket opeens kwijt. Uiteindelijk kreeg ik het pakket terwijl beide pakketdiensten zeiden dat het nog in het depot lag

Duurde wel een weke of 3 voor ik het had trouwens


Dat blijkt inderdaad zo. Bij mij staat er dat het nogsteeds onderweg is naar België.
Maar dit geeft dan toch een beetje hoop!

Cchanny

Berichten: 9383
Geregistreerd: 21-09-09
Woonplaats: Noord-Holland.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-23 18:07

Quickly2003 schreef:
Cchanny schreef:
Ik heb een keer een zadel verkocht naar Duitsland.

Blijkbaar staat het adres er niet juist op als je het via een PostNL punt laat invullen.
Het zadel is zoek geraakt en uiteindelijk 2 keer aan toe terug bij mij gekomen. Pas de 3e keer was de medewerker zo slim om het adres te checken die op het label kwam te staan. Daar miste vanalles..
Toen hebben we het er handmatig opgezet en is ie gelukkig wel aangekomen.

Al met al is hij 3 maanden zoek geweest ..
Ik had hem wel gelukkig verzekerd verstuurd vanwege het bedrag. Maar verwacht geen hulp via de servicedesk. Het is drama. Je word van het kastje naar de muur gestuurd.

De ene medewerker zei dat het pakketje gevonden was en weer onderweg was.
Een ander zei dat het pakket op een één of ander depot stond. Waarze gemiddeld een week of 3 staan voordat het weer wordt opgepakt.
Een andere medewerker zei dat het pakket nog steeds zoek was.


3 maanden is wel lang ja…
Maar goed dat die uiteindelijk toch terecht is gekomen!
Ik hoop bij mij dan toch ook op een mirakel.

Wellicht is het ook wel zoiets bij jou gebeurd.
Dat je volledige adres dus niet op het pakketje staat :( -O-

Dreamboy

Berichten: 2967
Geregistreerd: 16-08-21
Woonplaats: Zuid-Oost Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-23 18:09

Ik verstuur niet meer naar Belgie. Helaas ook een slechte ervaring mee. Pakket zou zijn aangekomen volgens post.nl. koper heeft het nooit ontvangen.

Quickly2003

Berichten: 297
Geregistreerd: 06-04-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-23 18:19

Citaat:
Wellicht is het ook wel zoiets bij jou gebeurd.
Dat je volledige adres dus niet op het pakketje staat :( -O-

Stond jou adres dan wel juist op de track and trace pagina?

daantjuhhh

Berichten: 28390
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Re: Pakket vermist bij PostNL

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-23 18:45

Ik heb dat ook.

Bij mij gaat het om een retour verzending.
En het gekke is, hij is wel aangekomen en heb mijn geld terug.
Alleen in de app staat nog steeds:

Afbeelding

Quickly2003

Berichten: 297
Geregistreerd: 06-04-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-23 18:48

daantjuhhh schreef:
Ik heb dat ook.

Bij mij gaat het om een retour verzending.
En het gekke is, hij is wel aangekomen en heb mijn geld terug.
Alleen in de app staat nog steeds:

[ [url=m/InClBX.jpg]Afbeelding[/url] ]


Dit is exact wat er bij mij staat! (Alleen zonder de retour natuurlijk)
Afbeelding

sasja0705
Berichten: 2548
Geregistreerd: 03-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-23 18:54

Maar het is definitief ook ingeleverd bij PostNL punt ?
Ik heb laatst een pakje verstuurd naar Duitland - label was aangemaakt via de app.
Binnen no time was die ook " onderweg" en dat terwijl die nog gewoon hier bij het punt lag.
Omdat die daar dan bleef hangen ben ik 2 dagen later eens naar de PostNL waar ik het afgegeven had... en daar lag die daadwerkelijk nog...

xAnthea

Berichten: 4475
Geregistreerd: 18-09-10
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-23 18:55

PostNL levert toch gewoon zelf? Heb nog nooit gehad dat PostNL doorgeeft aan Bpost.

Als het idd toch aan Bpost is doorgegeven, kan de fout toch ook wel daar liggen. Ooit via DHL een pakket toegestuurd gekregen via Duitsland en eenmaal in België heeft Bpost het klaar gekregen om een sticker over mijn adres te kleven. Dit pakket lag 3 weken in Brussel maar ze konden de sticker er niet af halen. Na 3 weken terug naar Duitsland gestuurd en dan is het terug tot mij gekomen.
Fout kan dus even goed bij Bpost liggen. Ik kreeg overigens als melding dat het pakket wel in België was toegekomen maar verdere updates kreeg ik ook niet meer.

Oscar
Forumcoördinator

Berichten: 135205
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Re: Pakket vermist bij PostNL

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-23 18:58

Wat vervelend voor je.

Je zou nog eens op https://www.17track.net/nl kunnen kijken. Daar kun je de internationale zendingen traceren.

Quickly2003

Berichten: 297
Geregistreerd: 06-04-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-23 18:59

sasja0705 schreef:
Maar het is definitief ook ingeleverd bij PostNL punt ?
Ik heb laatst een pakje verstuurd naar Duitland - label was aangemaakt via de app.
Binnen no time was die ook " onderweg" en dat terwijl die nog gewoon hier bij het punt lag.
Omdat die daar dan bleef hangen ben ik 2 dagen later eens naar de PostNL waar ik het afgegeven had... en daar lag die daadwerkelijk nog...


Hij is echt ingeleverd bij PostNL. De afzender heeft ook gebeld naar dat punt en volgens hun zou het toch echt wel aan de post liggen (dus ga er vanuit dat die daar toch niet meer ligt).

Quickly2003

Berichten: 297
Geregistreerd: 06-04-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-23 19:00

xAnthea schreef:
PostNL levert toch gewoon zelf? Heb nog nooit gehad dat PostNL doorgeeft aan Bpost.

Als het idd toch aan Bpost is doorgegeven, kan de fout toch ook wel daar liggen. Ooit via DHL een pakket toegestuurd gekregen via Duitsland en eenmaal in België heeft Bpost het klaar gekregen om een sticker over mijn adres te kleven. Dit pakket lag 3 weken in Brussel maar ze konden de sticker er niet af halen. Na 3 weken terug naar Duitsland gestuurd en dan is het terug tot mij gekomen.
Fout kan dus even goed bij Bpost liggen. Ik kreeg overigens als melding dat het pakket wel in België was toegekomen maar verdere updates kreeg ik ook niet meer.


Ja dat vond ik eerst ook heel raar. Maar dit werd vrijdag verteld door een PostNL medewerker. (Toen ik eerder contact had met hun.)
Bij mij staat er nog niet dat hij in België is. Hij is nog altijd “onderweg”

Quickly2003

Berichten: 297
Geregistreerd: 06-04-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-23 19:02

Oscar schreef:
Wat vervelend voor je.

Je zou nog eens op https://www.17track.net/nl kunnen kijken. Daar kun je de internationale zendingen traceren.



Afbeelding

Dit komt er op te staan.

princequillo
Fotograaf

Berichten: 2527
Geregistreerd: 12-10-05
Woonplaats: Zuiden van Drenthe

Re: Pakket vermist bij PostNL

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-23 19:41

Ik heb bij bol.com gewerkt en het kwam inderdaad wel eens voor dat een pakket aan Bpost werd afgegeven. Niet altijd, ik weet zo even niet precies wat dit nu bepaald. Maar het is dus niet zo heel ongebruikelijk.

Zelf heb ik twee keer een pakket gehad dat kwijt is geraakt. Beide keren waren het pakketten die ik buiten Nederland heb verzonden. Wel zijn ze uiteindelijk beiden terecht gekomen, aldan retour gestuurd naar mij ipv de ontvanger… Maar het is helaas niet altijd het geval.