Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
LiannePuthzy schreef:Naast mijn studie heb ik momenteel een bijbaan, dit bijbaantje is op basis van een halfjaar 0 uren contract, nu heb ik te horen gekregen dat in mei mijn contract niet verlengd zal worden. Ik ben van plan om nu eerder te stoppen, het liefst zo snel mogelijk. Ik heb kunnen vinden dat het wettelijk opzegtermijn voor een 0 uren contract 4 dagen is, in mijn contract staat dat het opzeg termijn voor dit contract ook gewoon het wettelijk opzegtermijn is. Ik sta wel al ingeroosterd voor de aankomende 2 zaterdagen. Maar zou ik morgen gewoon mijn ontslag in mogen dienen en dus aankomende 2 zaterdagen niet meer hoeven werken? Of zou ik gewoon moeten werken omdat ik al ingeroosterd sta?
MissCharlie schreef:Morgen opzeggen betekent inderdaad dat je zaterdag niet meer hoeft te werken, ook al hebben ze je ingepland.
Als je er niet heel slecht wordt behandeld, zou ik het wel netjes vinden om deze zaterdag nog te werkenHet is in deze tijd voor veel werkgevers lastig om personeel te vinden.
Absolem schreef:MissCharlie schreef:Morgen opzeggen betekent inderdaad dat je zaterdag niet meer hoeft te werken, ook al hebben ze je ingepland.
Als je er niet heel slecht wordt behandeld, zou ik het wel netjes vinden om deze zaterdag nog te werkenHet is in deze tijd voor veel werkgevers lastig om personeel te vinden.
Waarom zou ze? Zij verlengen haar contract toch niet? Mogen ze er in stikken ook.
secricible schreef:Het klinkt als weer zo'n onwettelijk 0-urencontract waarbij er gewoon structureel uren gemaakt worden en TS dus al lang een vast aantal uren contract had moeten krijgen. Zoals bij al die scholierenbaantjes. En nunze een vast contract moet krijgen kan ze vertrekken.
En eerlijk gezegd zou ik dan denken: jullie wilden profiteren van een 0-urencontract. Dan krijg je er nu ook de nadelen van
Kookaburra schreef:Bij ons was dat al duidelijk toen we bij de supermarkt begonnen. Het is een bijbaantje, dus je 'ligt eruit' net voordat je een vast contract moet krijgen. Ik weet niet wat daar nu zo schokkend aan is?
Ik zou in overleg weggaan. (En dan misschien toch de eerste zaterdag nog werken).
In principe kunnen ze ook bij ziekte een vervanger vinden, dus dan kunnen ze dat in 4 dagen ook wel voor iemand die stopt.
pmarena schreef:Jammer zeg....
Je zou natuurlijk gewoon kunnen aangeven dat je het jammer vindt dat je contract (ondanks de vele positieve feedback) niet verlengd wordt. En dat je door hun opzegging dan liever direct op zoek gaat naar een andere baan.
Als je dat gewoon op vriendelijke toon doet, hou je nog wat opties open.
Ik weet niet op welke manier je te horen hebt gekregen dat je contract niet verlengd zal worden?
Mondeling via je directe leidinggevende of anders?
Nog komende zaterdag willen werken zou ik wel netjes vinden als ze dat graag willen.
Het is altijd beter om zelf netjes te blijven, je weet nooit wanneer en waar je mensen weer tegenkomt