Moderators: Mjetterd, xingridx, Ladybird, ynskek, Essie73, Polly, Firelight, Muiz, NadjaNadja
lletam schreef:Hoi bokkers,
Ik had gisteren een workshop over samenwerken met mijn collega's. Super leuke, fijne mensen. Ook gister hele leuk gesprekken gehad, die echt ergens over gaan.
Eigenlijk zoals ik met vriendinnen zou willen praten.
Nu heb ik zelf de (rare?) gewoonte om werk en prive gescheiden te houden. Terwijl ik met sommige collega's heel graag vrienden zou willen zijn.
Komt ook bij dat ik niet heel veel vrienden heb...
Hoe ervaren jullie dat?
BaileyMix schreef:Eens. Ik ben in principe niet op werk om vrienden te maken (ik zeg altijd: ik hoef persoonlijk niet met m'n collega's overweg te kunnen, als ik professioneel maar met ze overweg kan, en ik hoef niet professioneel met m'n vrienden overweg te kunnen als ik persoonlijk met ze overweg kan), maar ik houd het ook niet bewust af als ik op persoonlijk vlak goed klik met iemand.Soms gaat het organisch over in vrienden zijn buiten werk Zie geen reden om dat strikt gescheiden te houden als er wel een leuke klik is.
Mariska_28 schreef:Mijn vriendenkring bestaat voor 50% uit collega's denk ik.. En mijn zus werkt sinds kort ook bij ons, dus dat past allemaal mooi bij elkaar op een verjaardag enzo.
Tazzey schreef:Ik heb die behoefte ook niet per se, maar ik smijt de deur ook niet dicht als ik goed met iemand overweg kan. Nu moet ik zeggen dat de arbeidscultuur hier in de UK ook heel anders is dan in Nederland, veel informeler. Als ik in Nederland zou werken en een klant zou zeggen "als ik een bakje ijs voor dessert bestel, eet je dan mee?" zou ik me echt afvragen of ze wel goed bij hun hoofd zijn, eten uit hetzelfde schaaltje, terwijl ik daar hier totaal niet over nadenk.Ik hou mijn werk en privé leven zeer strikt gescheiden. Het is vast mogelijk om vrienden met collega's te zijn maar ik heb die behoefte totaal niet. Ik heb zat vrienden buiten het werk om en hou het dus graag gescheiden op het werk.
BaileyMix schreef:Soms gaat het organisch over in vrienden zijn buiten werk Zie geen reden om dat strikt gescheiden te houden als er wel een leuke klik is.
lletam schreef:Wat een hoop reacties al! En vooral verschillende ideeën er dus over.
Ik ben dus in principe van werk-prive gescheiden houden maar momenteel ook zoekende in wie mijn èchte vrienden zijn. Ben wel klaar met energie in mensen stoppen om daar vervolgens niks voor de terug te krijgen maar eerlijk, voel me soms ook wel alleen. En toen ik gister om me heen keek dacht ik, goh wat een leuke mensen, dit zouden vrienden kunnen zijn ( alleen praktisch gezien weer onhandig ivm afstand)