Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Rongyos schreef:Als je via PayPal hebt betaald kun je via PayPal een conflict aanmelden. Wellicht kunnen jullie er dan nog samen uitkomen?
Ik weet niet of het een makkelijk door te verkopen item is? Anders kan je overwegen om het op te halen van het postkantoor en het meteen door te verkopen?
Aight schreef:in principe heb je bij online aankopen recht op retournering binnen 14 dagen. Alleen heb jij het direct van de verkoper gekocht en dat maakt de zaak wel een stuk moeilijker. Je hebt hierbij geen zakelijke overeenkomst met een webshop afgesloten maar een persoonlijke overeenkomst met een persoon. Of de regels dan ook nog gelden weet ik niet.
nienke555 schreef:Ik zie op de site van Etsy staan:
'Verkopers zijn niet verplicht om retouren of ruilingen te accepteren of een restitutie te doen, tenzij dit in het retourenbeleid van hun listing wordt vermeld.'
Dus ik denk dat je even in het retourbeleid van de verkoper moet kijken... Bij de koop ben jij daarmee akkoord gegaan dus als daarin staat dat ze geen retouren aanneemt vrees ik dat je het kledingstuk moet houden. Ik zou hem zelf weer proberen te verkopen.
Duur leergeld deze keer, maar ik ben een stuk wijzer geworden. Ik ga proberen de jas via Vinted te verkopen._Nadia_ schreef:EU recht geldt niet in een transactie met de US (en dus heb je geen 14 dagen zicht termijn of hoe lang het nu in de EU is) en in de US hoeven bedrijven geen retour te accepteren tenzij er iets fout is.
Je hebt geen poot om op te staan en als je m niet ophaalt heeft zij alle recht om t te markeren als abandoned en heb je zowel geen kledingstuk als geen geld.
Autumnn schreef:Maar Etsy heeft hier helemaal niks mee te maken. Het schept eerder alleen maar verwarring dat ze dat in de OP vermeldt. Als je iets via Google vind ga je toch ook niet hun voorwaarden erbij halen
Autumnn schreef:Maar Etsy heeft hier helemaal niks mee te maken. Het schept eerder alleen maar verwarring dat ze dat in de OP vermeldt. Als je iets via Google vind ga je toch ook niet hun voorwaarden erbij halen