Welke stille klok hebben jullie in de badkamer hangen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Gaby

Welke stille klok hebben jullie in de badkamer hangen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-23 21:00

Ik had online een stille klok voor in de badkamer besteld.
Nou, zoals beloofd tikt de klok niet. Maar hij produceert wel een raar soort zoem, en die hoor ik ook als ik aan de andere kant van de (niet zo grote) badkamer sta -O- .

Zouden jullie proberen je geld terug te krijgen, omdat de klok weleenswaar niet tikt, maar echt wel geluid maakt? -O-
En welke klok hebben jullie in de badkamer hangen? Ik zoek naar een analoge klok in zwart of wit met cijfers en niet louter streepjes.

AnnoNiemand

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-23 21:32

Geen. Uberhaupt hebben wij in heel ons huis niet één klok. Je hebt toch een mobiel? :+

Zertab

Re: Welke stille klok hebben jullie in de badkamer hangen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-23 21:36

In de badkamer geen. Wij hebben een klok in huis hangen en dat is in de keuken.

Gaby

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-23 21:36

AnnoNiemand schreef:
Geen. Uberhaupt hebben wij in heel ons huis niet één klok. Je hebt toch een mobiel? :+

Ik ben tijdsblind. Ik heb heel veel aan een klok in de ruimte. Een mobiel neem je niet mee onder de douche, en een digitale klok kan ik lastiger duiden dan een analoge :) .

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-23 21:50

Klok op batterij of met stekker in stopcontact? Indien dat laatste, dan hoor je vermoedelijk een 50Hz-zoem. Mogelijke oplossing: steek de stekker er eens andersom in. (Ja, zou niet mogen uitmaken, doet het meestal wel.)
Is het een klok op batterij/werkt de stekkertruc niet: doe een paar stukjes schuimrubber tussen klok en wand zodat er wat afstand komt en kijk of dat helpt. Want dan resoneert er binnenin iets wat door de achterwand als een klankkast tegen de muur wordt versterkt.

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-23 22:03

Is een digitale klok met wijzers niet een idee dan? Die maken geen geluid.

Gaby

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-23 22:14

Het is een klok op 1 AA-batterij.

De klok is momenteel niet opgehangen, ik heb een soort stellagekast waar hij nu op een plank staat. Ik ben niet handig, vandaar dat hij nu in de kast staat. Ik heb een klusjesman ingehuurd voor allerlei klusjes, o.a. het ophangen van de badkamerklok.
Zou de schuimrubber-truuk werken als hij tegen de wand hangt?

Ik had nog nooit van een digitale klok met wijzers gehoord, ik ga eens zoeken op Google!

Gaby

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-23 22:54

Is dit dan een digitale klok met wijzers?
Ik heb zitten Googlen en ik kan niks vinden wat zowel waterdicht is, digitaal als met wijzers.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-23 23:02

Is een smartwatch niet iets? Is geen grote klok die je vanuit de douche kan zien hangen/ staan, maar mijn Garmin Smartwatch Is waterdicht en kan dus mee onder de douche.

Is een "digitaal" horloge, maar je kan hem zo instellen dat hij een analoge horloge lijkt.

Afbeelding

En omdat ie smart is, kan je bijvoorbeeld ook een timer aanzetten en dan gaat ie trillen als de tijd verstreken is. En één voordeel..... je kan hem de hele dag gebruiken, niet alleen in de badkamer.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-23 23:03

Gewoon een horloge?

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-23 23:06

Ik heb op mijn bureau een compleet stille stationsklok van Nextime staan. Ik heb hem niet voor het stille gekocht, maar omdat ik hem leuk vond, maar hij is echt heel stil. Werkt ook op batterij.

Kidde

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-23 23:12

mariettek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-23 00:44

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-23 06:54

Ik heb geen klok hangen in de badkamer. Op de slaapkamer heb ik een digitale staan, dat is boven de enige. Ik denk dat digitaal de enige stille optie is. Maar die gaan eigenlijk nooit op batterijen.

Muiz
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-23 06:58

Als je de klok die je nu hebt online hebt gekocht kan je die sowieso retourneren. Dus dat zou ik zeker doen. Verder geen ervaring met stille klokken maar ik gok dat een elektronische (en dan dus toch met wijzers) ook stil is.

soesie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-23 08:37

En zoemt ie niet omdat het op een plank staat nu? Zo één had ik ook, ik heb er iets zachts onder gelegd en het gezoem was verdwenen…

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-23 12:54

Gaby schreef:
Nou, zoals beloofd tikt de klok niet. Maar hij produceert wel een raar soort zoem, en die hoor ik ook als ik aan de andere kant van de (niet zo grote) badkamer sta -O- .

Zouden jullie proberen je geld terug te krijgen, omdat de klok weleenswaar niet tikt, maar echt wel geluid maakt? -O-
En welke klok hebben jullie in de badkamer hangen? Ik zoek naar een analoge klok in zwart of wit met cijfers en niet louter streepjes.

Als het nog binnen de termijn is om hem terug te sturen dan kan je hem sowieso terug sturen, daar hoef je geen reden voor op te geven :)

Ik heb zelf een digitale die ook meteen de temperatuur en luchtvochtigheid meet, maar die is niet analoog.

Gaby

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-23 13:09

Telpeva schreef:
Gaby schreef:

Als het nog binnen de termijn is om hem terug te sturen dan kan je hem sowieso terug sturen, daar hoef je geen reden voor op te geven :)

Ik heb zelf een digitale die ook meteen de temperatuur en luchtvochtigheid meet, maar die is niet analoog.

Ik ben alleen zo stom geweest om de doos weg te gooien, besef ik me nu. Deze internet-bestel-noob dacht dat in gebruik name gelijk stond aan niet kunnen retourneren.

De klok op wat zachts zetten hielp helaas niet, soesie.

Mariettek, bedankt! Ik heb aan de website gevraagd of de klok waterdicht is.

Prompter, ik vind tuinklokken (=waterdicht) bij NexTime, en stille klokken, maar die categorieen lijken niet te overlappen.

Ik overweeg nu waterdichte horloges.

Als backup overweeg ik een digitale klok met alleen cijfers en geen wijzers - want de deadline (bezoek klusjesman) komt er snel aan.

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-23 17:49

Ik vraag mij dan af hoelang je in de badkamer doorbrengt dat je last hebt van een zoemend geluid van de klok?

Gaby

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-23 18:13

marleen_88 schreef:
Ik vraag mij dan af hoelang je in de badkamer doorbrengt dat je last hebt van een zoemend geluid van de klok?

Hij zoemt de hele tijd. En ik kan die prikkels niet uitsluiten om redenen die ik liever niet online deel.
Tenzij ik de zoem zou overstemmen met muziek (en dan moet ik een waterproof audio-opzet hebben), hoor ik die zoem de hele tijd. En ik wil gewoon niet altijd muziek.

Love_myhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-23 19:01

Smartwatch die ook spraak gestuurd de tijd op leest?

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-23 20:35

Gaby schreef:
marleen_88 schreef:

Hij zoemt de hele tijd. En ik kan die prikkels niet uitsluiten om redenen die ik liever niet online deel.
Tenzij ik de zoem zou overstemmen met muziek (en dan moet ik een waterproof audio-opzet hebben), hoor ik die zoem de hele tijd. En ik wil gewoon niet altijd muziek.

Dat hoeft ook niet. Ik kan het mij niet voorstellen hoe het voor je is, vandaar dat ik ernaar vroeg.

Zo te lezen klinkt een smartwatch als een goede optie. Wel op tijd opladen, anders grijp je alsnog mis.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-23 20:41

Anna_98

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-23 20:48

Mocht je voor een smartwatch gaan: ik heb een Garmin vivomove. Niet helemaal smart (je kunt er geen apps op zetten, geen gps), maar krijg wel meldingen binnen van mijn telefoon, je kunt er wekkers en timers mee zetten, waterdicht, en voor jouw doel heel handig: hij heeft echte wijzers die ook gewoon blijven lopen als hij leeg is

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-23 21:14

Hoe bedoel je de wijzers blijven lopen als hij leeg is?
Ik heb ook de vivomove maar leeg is leeg en doet hij niets meer.

Maar andere smartwhatches kun je zelf de wijzerplaat kiezen.
Dus ook met wijzers.