Sizzle schreef:Een zwemvestje is geen reddingsvestje.
Bij een zwemvestje is doorgaans de bedoeling dat je zelf ook iets doet en het enkel ondersteunend werkt, in tegenstelling tot een reddingsvestje dat je ook passief boven water houdt.
Daarom twijfel ik ook nog.
Ze is watervrij en "zwemt" nu ook met ons in het zwembad met bandjes om. Ze is dus niet volledig passief
_Nancy schreef:Wij hebben voor de zwemlessen van mijn 3 en 4-jarige zoons ieder een easy swim pro zwemvestje. Worden ze volgens mij helemaal niet beperkt in hun bewegingen. Tweedehands ook goed te kopen voor een leukere prijs.
Je blijft erbij geef je aan, dus zo'n vestje zou dan goed genoeg moeten zijn.
Bandjes om de armen ziet er altijd heel erg beperkend uit, zie kinderen dan altijd met de armen wijd lopen en onhandig spullen proberen te pakken.

Ja ze is niet alleen buiten verder dus als het moet kan ik er achteraan.
Bandjes heeft ze nu in het zwembad maar vind ik de hele dag buiten echt te beperkt...
Lieke schreef:Geen tips voor een zwemvestje, maar google eens op peuter survival zwemmen. Dan kun je ze ook leren zichzelf te redden als ze toch in het water terecht komen. Weliswaar de backup voor als de backup faalt, maar misschien het overwegen waard.
Ik ken het, maar helaas niet hier in de buurt. We zwemmen wel veel met de kinderen dus ze is wel vrij en raakt niet in paniek, maar echt survival dus niet.
Ik ga jullie suggesties rustig bekijken!