Vloer legger, is dit oplichting?

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
elmiran

Berichten: 7552
Geregistreerd: 11-09-04

Vloer legger, is dit oplichting?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-23 17:21

Vandaag zou eindelijk de vloer af gemaakt worden (zelf voor een deel aan begonnen). De slaapkamer was bijna af. Het ging om een klein stuk. De man die ik via messenger sprak heeft een Nederlandse naam. Eerst zou hij zelf komen en later zei hij mijn collega kan eerder.

Ik kreeg een bericht we komen wat later. Dus alsof degene erbij zou zijn.

Er kwamen twee jongens van Marokkaanse afkomst. Ik was even in de war maar dacht okee hoeft niks aan de hand te zijn (ik ben jaren terug opgelicht door een Marokkaanse slotenmaker vandaar mijn schrik reactie). Terwijl ik met iemand met een boerennaam het contact had.

Ze zeiden dat 200 euro te weinig was. Terwijl ik een bedrag via de meneer op messenger had afgesproken van bijna 400 euro om de vloer te leggen incl lampen en rol gordijnen op te hangen. Toen zeiden ze dat ze voor 250 euro alles zouden leggen. Ik dacht okee doe maar dan. Maar dan ook echt de hele vloer vroeg ik nog een keer. Een van de jongens vroeg of ik contant kon betalen. Ik zei nee ik had afgesproken dat het via een factuur zou gaan. Ze vroegen het opnieuw. Of dat het via Tikkie zou kunnen. Ik stuurde de meneer op messenger een bericht met klopt het dat ik ze via contant of tikkie moet betalen?. Kan ik ze via tikkie betalen?.
Hij zei dat is goed.

De klus was klaar en precies toen de jongens net weg waren kreeg ik bericht van de man op messenger hoe het gegaan is. Daarna wilde hij een tikkie sturen. Ik antwoorde dat ik al betaald had met de achternaam van de persoon erbij waarvan de Tikkie was. Toen reageerde hij met sh*t betalingen gaan via mij. Of ik nog even 52 euro over wil maken voor de BTW. Terwijl de Tikkie via een prive rekening is gegaan.

Wat zouden jullie doen?. Ze waren in 2,5 uur klaar met een vloer van 25m2. De afspraak met de jongens was 250 euro. Nu wil de man van messenger ineens nog 52 euro erbij voor de BTW. Ook via Tikkie. De lampen, en rolgordijnen zijn dus niet op gehangen. Dit laat ik aan mijn vader over omdat ik het niet meer vertrouw.

Wesco

Berichten: 5068
Geregistreerd: 22-11-03
Woonplaats: In het midden van het land of het zuiden

Re: Vloer legger, is dit oplichting?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-23 17:22

Ik zou niet over maken bij dat wazige verhaal.

Earth

Berichten: 8027
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: Ergens oost

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-23 17:23

Ze kunnnen het leuk proberen, maar ik zou er niet intrappen. Je hebt een prijsafspraak gemaakt, en ik neem aan dat het zwart is dus dan kan die de BTW in zn hol stoppen :')

Sting

Berichten: 12869
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Rolde

Re: Vloer legger, is dit oplichting?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-23 17:26

Zou het ook niet doen, die man betalen. Het zal inderdaad zwart zijn en jij hebt het nog bij hem gecheckt, of je kon betalen of niet. Sowieso is de prijs anders dan je had afgesproken, ik denk dat ik daar al afgehaakt zou zijn.

Sabbientje

Berichten: 4746
Geregistreerd: 15-03-04
Woonplaats: Poortugaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-23 17:26

Die zou geen cent meer krijgen.
Ze hebben zich al niet aan de afspraak van 200 euro gehouden.
Dus het is goed met ze....

meggiemeg

Berichten: 12270
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-23 17:28

elmiran schreef:
Een van de jongens vroeg of ik contant kon betalen. Ik zei nee ik had afgesproken dat het via een factuur zou gaan. Ze vroegen het opnieuw. Of dat het via Tikkie zou kunnen. Ik stuurde de meneer op messenger een bericht met klopt het dat ik ze via contant of tikkie moet betalen?. Kan ik ze via tikkie betalen?.Hij zei dat is goed.


Je schrijft het hier zelf al, hij heeft akkoord gegeven met betalen via een tikkie aan hun. Dan is het verder klaar naar mijn mening. Geen woorden meer aan vuil maken. Je hebt overleg gehad, hij heeft akkoord gegeven en het is afgerond met de betaling.

lovelyfiefy

Berichten: 5129
Geregistreerd: 03-10-11
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-23 17:32

ik zou die €52 ook niet betalen inderdaad, dan hadden ze dat maar meteen allemaal duidelijk moeten regelen bij jou thuis.

elmiran

Berichten: 7552
Geregistreerd: 11-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-23 17:35

Hij had voordat de jongens langs kwamen gestuurd u krijgt een factuur. Het moet dus wel een bedrijf zijn. Mijn moeder is bang als ik niet betaal ze straks voor de deur staan.

DuoPenotti

Berichten: 30608
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Vloer legger, is dit oplichting?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-23 17:44

Ik begrijp even de 400 en de 250 niet?
Of hebben ze geen gordijnen en lampen gehangen?

Nog eens betalen zou ik niet doen.
Jij hebt betaald. Dat zoekt hij maar uit met zijn werknemers

Yessy

Berichten: 23055
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-23 17:46

Ik zou me gewoon van de domme houden en aangeven dat je 200 had afgesproken en 250 hebt betaald (wat al belachelijk is natuurlijk), dus dat hij die 52 mooi bij z'n collega's mag ophalen. Moet hij maar beter nadenken aan wie hij de klus uitbesteedt.

Exitium

Berichten: 7207
Geregistreerd: 03-04-13
Woonplaats: Zuilichem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-23 17:48

Vind het van een bedrijf sowieso erg vaag overkomen als je via een Tikkie zou moeten betalen. Heb ik persoonlijk nog nooit meegemaakt, ging ofwel via een mobiel pinapparaat, ofwel via een factuur en dan zelf overmaken. Neem aan dat je geen kwitantie gekregen hebt en je de factuur ook nog niet hebt?

Sowieso zou hij de BTW nooit vergeten mogen zijn, bij zaken met een consument hoor je die volgens mij standaard bij de prijs in te noemen. Klinkt heel erg als een zwart handeltje dit.

Yessy schreef:
Ik zou me gewoon van de domme houden en aangeven dat je 200 had afgesproken en 250 hebt betaald (wat al belachelijk is natuurlijk), dus dat hij die 52 mooi bij z'n collega's mag ophalen. Moet hij maar beter nadenken aan wie hij de klus uitbesteedt.

Of dat je 250 betaald hebt en die extra 50 dus wel de BTW zal zijn :+

elmiran

Berichten: 7552
Geregistreerd: 11-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-23 17:49

DuoPenotti schreef:
Ik begrijp even de 400 en de 250 niet?
Of hebben ze geen gordijnen en lampen gehangen?

Nog eens betalen zou ik niet doen.
Jij hebt betaald. Dat zoekt hij maar uit met zijn werknemers

Nee de lampen en gordijnen zijn niet opgehangen. Hij stuurde nadat de vloer klaar was ik kom vandaag of uiterlijk morgen voor de lampen.

Omdat hij stuurde we zijn er met 12 min ga ik er vanuit dat de persoon een van de 2 is...raar toch?.

chanicha

Berichten: 12232
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-23 17:51

Gewoon niet betalen!

Ik had het met een officieel bedrijf, plattegrond gestuurd, offerte getekend en ze zijn hier aan het leggen stuurt de baas ineens dat er te weinig is berekend :=
Jammer joh, niet mijn fout en daarbij kwamen ze prima uit.

Yessy

Berichten: 23055
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-23 17:53

elmiran schreef:
DuoPenotti schreef:
Ik begrijp even de 400 en de 250 niet?
Of hebben ze geen gordijnen en lampen gehangen?

Nog eens betalen zou ik niet doen.
Jij hebt betaald. Dat zoekt hij maar uit met zijn werknemers

Nee de lampen en gordijnen zijn niet opgehangen. Hij stuurde nadat de vloer klaar was ik kom vandaag of uiterlijk morgen voor de lampen.

Omdat hij stuurde we zijn er met 12 min ga ik er vanuit dat de persoon een van de 2 is...raar toch?.

Oh maar dat is helemaal ideaal toch? Dan maak je hem nadat dat klaar is gewoon de resterende 150 euro over. En dan is alles gewoon gedaan voor de afgesproken prijs.

elmiran

Berichten: 7552
Geregistreerd: 11-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-23 17:54

Moderatoropmerking:
Dit bericht voldoet niet aan de boktregels

elmiran

Berichten: 7552
Geregistreerd: 11-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-23 17:56

Ik durf niemand meer van hun langs te laten komen. M'n vader hangt de lampen en gordijnen wel op. Straks valt de prijs voor de lampen ook hoger uit. Is best intimiderend als je daar in je eentje staat en 2 van die gasten tegenover je. Een nee is problemen.

meggiemeg

Berichten: 12270
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: gelderland

Re: Vloer legger, is dit oplichting?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-23 18:31

Dan is het toch heel simpel, afspraak was 200.- er is 250.-afgerekend, dat kan je aantonen, dan haalt hij de btw maar bij hun vandaan. Hij houdt er dan nog aan over want het btw bedrag is 42.- uitgaande van 21% over die 200.-.

elmiran

Berichten: 7552
Geregistreerd: 11-09-04

Re: Vloer legger, is dit oplichting?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-23 20:14

Ik heb nog geen factuur ontvangen. Heb op Google gezien dat hij een oud ijzer handel heeft maar dan mag je toch geen vloeren leggen ?(en hoeft dus ook geen btw te betalen). Er staat dat er maar 1 persoon in dienst is. Ik heb niks betaald. Ik kreeg alleen een foto van de bankpas en dan de onderste regel met naam en bankrekening.

Benzz
Berichten: 3124
Geregistreerd: 10-02-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-23 20:21

elmiran schreef:
Moderatoropmerking:
Dit bericht voldoet niet aan de boktregels



Pardon? Dit is gewoon racistisch en ik ga je temmen.

denice

Berichten: 9646
Geregistreerd: 02-09-04

Re: Vloer legger, is dit oplichting?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-23 20:25

Ik snap wel dat het intimiderend is op deze manier. Het overvalt je en je staat met je bek vol tanden op zo'n moment.

Niet betalen, laten gaan en volgende keer via via iemand laten komen waarvan je weet dat ze wel netjes met je omgaan.

elmiran

Berichten: 7552
Geregistreerd: 11-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-23 20:28

Ik zeg toch niet dat ze allemaal zo zijn? Ik ben een keer geintimideerd door een Marokkaanse slotenmaker. Kun je, je voorstellen hoe dat is als meisje van 22 in je eentje?. Ik heb zat Marokkaanse collega's gehad die zich wel goed gedragen, en die zulk gedrag absoluut niet goed keuren. Het is helaas een deel die het verpest voor ze.

De eigenaar is een Nederlandse man. Dus bij iedere groep heb je zulke mensen. De jongens hebben hun werk goed gedaan. Ik heb ze niet weg gestuurd om hun afkomst.

meggiemeg

Berichten: 12270
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-23 20:37

elmiran schreef:
Ik heb nog geen factuur ontvangen. Heb op Google gezien dat hij een oud ijzer handel heeft maar dan mag je toch geen vloeren leggen ?(en hoeft dus ook geen btw te betalen). Er staat dat er maar 1 persoon in dienst is. Ik heb niks betaald. Ik kreeg alleen een foto van de bankpas en dan de onderste regel met naam en bankrekening.

Heb je nu wel of niet betaald? In je openingspost staat dat je wel betaald hebt....

elmiran

Berichten: 7552
Geregistreerd: 11-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-23 20:42

Ja ik heb de jongens 250 euro betaald. Alleen degene waar ik het contact mee heb over de klus wil nu de btw en ik had het aan hem moeten betalen. Ik heb alleen de btw nog niet betaald omdat ik het niet vertrouw. Heb nog steeds geen factuur gehad.

lovelyfiefy

Berichten: 5129
Geregistreerd: 03-10-11
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-23 20:44

elmiran schreef:
Ja ik heb de jongens 250 euro betaald. Alleen degene waar ik het contact mee heb over de klus wil nu de btw en ik had het aan hem moeten betalen. Ik heb alleen de btw nog niet betaald omdat ik het niet vertrouw. Heb nog steeds geen factuur gehad.


dan had hij duidelijk moeten maken dat je het niet aan die jongens moest overmaken.
Jij kan gewoon aantonen via je tikkie dat je die jongens terplekke betaald heb.
je heb dus €50 meer betaald dan afgesproken.. dus dat is dan €2 minder wat betreft de btw de hij dan vraagt.
Dan moet hij met zijn personeel/collegas maar goede afspraken maken als het gaat om betaling.

Benzz
Berichten: 3124
Geregistreerd: 10-02-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-23 20:45

Het feit dat jij zegt: Maar ook bij Marokkanen betekent dat je oordeelt op basis van afkomst. Dat is racisme en dat mag niet. Daarnaast moet je het gewoon niet willen, oordelen op basis van afkomst.