Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Dees schreef:Hier alles nog vrij traditioneel. Koken dus op gas, verwarming op gas.
Dit gezin zit met het M3 verbruik keurig op de plafond-norm, vandaar dat het kWh-verbruik zo opviel.
Ze zeggen geen elektrische verwarming te gebruiken, ze vertellen wel over een oude vriezer....
Maar zou een hele oude vriezer dan werkelijk 1.000 kWh of meer verbruiken? Dat is toch wel heel veel....
8nnemiek schreef:Ik zou zeggen dat dat aan de hoge kant zit, maar niet extreem veel als er bv nog gloeilampen worden gebruikt, er een vaatwasser en droger is, de wasmachine vaak gebruikt wordt, er thuisgewerkt wordt, game pc gebruikt wordt enz..
Dees schreef:Hier alles nog vrij traditioneel. Koken dus op gas, verwarming op gas.
Dit gezin zit met het M3 verbruik keurig op de plafond-norm, vandaar dat het kWh-verbruik zo opviel.
Ze zeggen geen elektrische verwarming te gebruiken, ze vertellen wel over een oude vriezer....
Maar zou een hele oude vriezer dan werkelijk 1.000 kWh of meer verbruiken? Dat is toch wel heel veel....
Telpeva schreef:Standby verbruik is onderdeel van het totaalplaatje maar ik denk niet dat dat de grote stroomvreter is. Hoe dat bij anderen zit weet ik niet, bij mij is dat sluipverbruik van apparaten op standby nog geen 8% van mijn totale verbruik in elk geval. Standby verbruik minderen levert (voor mij) minder winst op, als bij wijze van spreken de wasmachine pas aan zetten zodra die echt vol zit en niet eerder. En de was ophangen, ipv in de droger doen (niet dat ik een droger heb maar voor het idee).