We doen weer belastingaangifte!
En zitten uiteraard allemaal in spanning want... Wanneer komt de definitieve aanslag..?!

Welkom!
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
assie schreef:Aaah daar is ie weer.
Ik heb de eerste aangifte al klaarstaan om te verzenden.
Dit jaar ook al heel veel telefoontjes gehad over 2023. Door de uitspraak van de hoge raad is de heffing in box 3 sterk veranderd voor mensen met beleggingen, onroerend goed en vorderingen. En daar komen nu veel vragen over. Leuker kan de belastingdienst het idd niet maken, maar makkelijk maken ze het ook niet
assie schreef:Aaah daar is ie weer.
Ik heb de eerste aangifte al klaarstaan om te verzenden.
Dit jaar ook al heel veel telefoontjes gehad over 2023. Door de uitspraak van de hoge raad is de heffing in box 3 sterk veranderd voor mensen met beleggingen, onroerend goed en vorderingen. En daar komen nu veel vragen over. Leuker kan de belastingdienst het idd niet maken, maar makkelijk maken ze het ook niet
Relaxed schreef:Yes, eerste aangifte als volledig zzp-er, dus moet dik betalenmaak hem op 1 maart klaar en stuur hem zo laat mogelijk in, geld staat wel ongeveer gereserveerd
veerledec schreef:ik ben nog met 2020 aangiften bezig, 2022 is hier nog lang niet aan de beurt. Box 3 is wel een mooi zooitje momenteel ja.
Charlottemv schreef:Relaxed schreef:Yes, eerste aangifte als volledig zzp-er, dus moet dik betalenmaak hem op 1 maart klaar en stuur hem zo laat mogelijk in, geld staat wel ongeveer gereserveerd
Als je toch zo lang mogelijk wil wachten met betalen waarom vraag je dan niet gewoon uitstel aan? Mijn vorige boekhouder deed dat standaard en dat hield in dat ik echt pas een jaar later ofzo moest gaan betalen.
Relaxed schreef:Dat is nergens voor nodig, heb het geld staan en moet toch betalen. Maar die 2 maanden scheelt toch weer beetje rente
Boekhouders doen het ook vooral om zichzelf de tijd te geven.
Moska schreef:Relaxed schreef:Dat is nergens voor nodig, heb het geld staan en moet toch betalen. Maar die 2 maanden scheelt toch weer beetje rente
Boekhouders doen het ook vooral om zichzelf de tijd te geven.
En die tijd is ook hard nodig als je ongeveer 1000 aangiften en bijbehorende jaarrekeningen moet maken. Tel daar de klanten bij op die laat, later, laatst aanleveren en je slaapt nooit weer
assie schreef:Tiggs schreef:Gewoon niet aan teveel box-3 vermogen doen
Haha. Dat gaat mij echt prima af.
Het zijn ook altijd de klanten met het allermeeste box 3 vermogen die het hardste piepen over een paar extra euro rente of belasting.
Maarja... ze zijn natuurlijk zo rijk geworden met een reden
Moska schreef:Ik kan zulke mensen heel slecht hebben. En ook altijd het hardste schreeuwen (want ik heb geld, dus ik ben belangrijker dan de rest), langs het randje willen lopen of er overheen gaan (lees: frauderen en als ik er wat van vond, dan kon ik op het matje komen). Een van de vele redenen waarom ik niet meer in de accountancy wilde werken. Nog afgezien van het feit dat de werkstress en mijn privesituatie een uitstekende voedingsbodem bleek voor een mega burn-out. Inhoudelijk fantastisch werk, in de uitvoering niet geschikt voor mij.
assie schreef:Als zij geen aangifte doet hoef jij alleen haar box 3 op te geven bij jouw box 3. Doet zij wel zelf aangifte dan hoef je haar box 3 vermogen niet bij jou op te geven omdat zij dat dan al doet.