Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
tengeltje11 schreef:Er moet niks, het is aan de organisator van eender welk evenement om een dresscode op te geven (maar als je het doet, doe het dan goed). Het is etiquette, dezelfde reden dat je vork links naast je bord ligt en je mes rechts, je mensen een (rechter)hand geeft als je ze ontmoet en je (hopelijk) netjes wacht met eten tot iedereen aan tafel zit.Oprechte vraag, waarom zou je mensen een dresscode moeten geven? Is een feest minder leuk als mensen zich gewoon kleden hoe ze willen?
tengeltje11 schreef:Oprechte vraag, waarom zou je mensen een dresscode moeten geven? Is een feest minder leuk als mensen zich gewoon kleden hoe ze willen?
Qimm schreef:tengeltje11 schreef:Oprechte vraag, waarom zou je mensen een dresscode moeten geven? Is een feest minder leuk als mensen zich gewoon kleden hoe ze willen?
Het is het feest van het bruidspaar, dus zij mogen best bepalen. Zij hebben een beeld van hoe zij hun feest uitgevoerd willen zien.
Vjestagirl schreef:Als ik google op 'winter surprise' of 'cotton puff' rolt daar ook wat uit, maar dat betekent niet dat het automatisch kwalificeert als dresscode.Aan de andere kant kun je tegenwoordig gewoon googlen wat er bedoeld wordt met "breezy beach" of "summer chique".
Mars schreef:Eerder Frans/Brits dan Nederlands. Hier word je nog steeds 'cordially invited' en ga je in het lang naar je hunt ball.Bij onze bruiloft was ook geen dresscode, ik houd er ook niet zo van. Zeker als je er op uit moet om iets te gaan kopen of lenen dat je naderhand niet meer draagt.
Geen idee of dit typisch Nederlands is trouwens..
BaileyMix schreef:Hele strakke dresscodes vind ik niet nodig, maar als iemand in spijkerbroek en fleecevest op mijn bruiloft aan komt zetten 'omdat diegene lekker zichzelf wil zijn', mag die weer vertrekken
Ayasha schreef:Mwah, voor je vrienden mag je imo best wat over hebben, ook als dat niet 100% in je eigen straatje past. Het is — hopelijkBaileyMix schreef:Hele strakke dresscodes vind ik niet nodig, maar als iemand in spijkerbroek en fleecevest op mijn bruiloft aan komt zetten 'omdat diegene lekker zichzelf wil zijn', mag die weer vertrekken
Ik zou dan met liefde weer vertrekken en de vriendschap was ook voorbij. Dan gaat het je echt niet om wie komt maar op schone schijn,
IMO verpest die mentaliteit de sfeer meer dan iemand in spijkerbroek.
Ik vind dit soort opmerkingen altijd hooghartig koud en weinig empathisch.
Ayasha schreef:BaileyMix schreef:Hele strakke dresscodes vind ik niet nodig, maar als iemand in spijkerbroek en fleecevest op mijn bruiloft aan komt zetten 'omdat diegene lekker zichzelf wil zijn', mag die weer vertrekken
Ik zou dan met liefde weer vertrekken en de vriendschap was ook voorbij. Dan gaat het je echt niet om wie komt maar op schone schijn,
IMO verpest die mentaliteit de sfeer meer dan iemand in spijkerbroek.
Ik vind dit soort opmerkingen altijd hooghartig koud en weinig empathisch.