Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
cissy schreef:Ik zeg nergens dat ik helemaal niks ga betalen, ik wil alleen een lager bedrag betalen.
Rechtsbijstand zegt dat de leverancier mag bepalen wat jouw voorschot gaat zijn en je dient dat te betalen.![]()
Mijn gemiddelde verbruik is na 20jaar wel bekend denk ik zo. Ben er nog niet klaar mee.
Brainless schreef:cissy schreef:Ik zeg nergens dat ik helemaal niks ga betalen, ik wil alleen een lager bedrag betalen.
Rechtsbijstand zegt dat de leverancier mag bepalen wat jouw voorschot gaat zijn en je dient dat te betalen.![]()
Mijn gemiddelde verbruik is na 20jaar wel bekend denk ik zo. Ben er nog niet klaar mee.
Maar de bedragen zijn heel veel meer hoger geworden.. bij iedereen.
Wij betaalde 240 vorig jaar, betaalde de laatste 6 maanden 540 en gaan volgende maand 777 betalen (dat is incl prijsplafond).
Onali schreef:Dan nog moet ik het maandelijks wel kunnen betalen en dat kan ik niet.
Toch absurd dat ik in de schulden kom om een energierekening te kunnen betalen.
Ik kan er ook niks aandoen dat mijn sociale huurwoning slecht geisoleerd is en op de nominatie staat om gesloopt te worden vanwege de slechte isolatie.
Echter kan de gemeente ons niet kwijt in nieuwbouw want A die zijn te duur en B te weinig.
Kopen en particuliere huur is niet haalbaar.
Maw ik zit vast.
Onali schreef:Ja maar je moet het wel kunnen betalen.
Mijn eerste voorschot was hoger dan de huur van mn huis. Heb hem toen op zijn laagst gezet via de app en daarna nog gebeld en nog lager kunnen zetten.
Hoger dan dit kan en ga ik niet betalen.
Ik moet ook nog leven.
Exitium schreef:Onali schreef:Dan nog moet ik het maandelijks wel kunnen betalen en dat kan ik niet.
Toch absurd dat ik in de schulden kom om een energierekening te kunnen betalen.
Ik kan er ook niks aandoen dat mijn sociale huurwoning slecht geisoleerd is en op de nominatie staat om gesloopt te worden vanwege de slechte isolatie.
Echter kan de gemeente ons niet kwijt in nieuwbouw want A die zijn te duur en B te weinig.
Kopen en particuliere huur is niet haalbaar.
Maw ik zit vast.
Hoe ga je dat aan het eind van het jaar doen dan?
cissy schreef:Zoals heel veel mensen heb ik een discussie met mijn energie leverancier.
Vorig jaar betaalde ik een voorschot van 200,-.
Mijn afrekening komt in aug. Ik kreeg toen 600,- terug en mijn nieuwe voorschot werd 429,-
Dat heb ik met veel moeite terug weten te krijgen naar 320,-. Ik spaar liever zelf voor mijn eventuele hoge afrekening en hoef geen spaarpotje bij de leverancier.
Klopt mijn redenering?
Ik heb rechtsbijstand en deze vraag daar gesteld maar nog geen antwoord ontvangen.
senna21 schreef:Bij Greenchoice gaan ze de prijs per maand berekenen, rekening houdend met de prijsontwikkeling.
Dat vind ik fair en schappelijk.