Waar kies jij je bril op uit?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Juttertje88

Waar kies jij je bril op uit?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-22 20:45

Haii, morgen heb ik weer een oogmeting gepland staan. Ik draag nu al bijna 2 jaar deze bril, dus ik denk dat mijn sterkte is veranderd. Dus dan ga ik ook voor een andere bril als dat inderdaad nodig is. Ik heb al online gekeken op de site van mijn opticien en heb daar al een paar leuke gezien.
Maar nu ben ik eigenlijk wel benieuwd waar jullie allemaal naar kijken als jullie een nieuwe bril mogen uitkiezen.

Kijken jullie alleen of hij leuk staat? Of denk je bij een dure bril bijvoorbeeld ook na of je nog veilig over straat kan?
Ik heb namelijk een hele gave gezien van het merk Swarovski. Maar: is de kans dat ik van mijn bril wordt beroofd dan niet ontzettend groot? Zeker omdat het om Swarovski gaat natuurlijk... Ik heb ook goedkopere leuke gezien, maar die van Swarovski is echt wel heel gaaf <3 Natuurlijk zal ik morgen ook om advies vragen aan de opticien, hoe zij erover denkt, maar die willen natuurlijk ook gewoon verkopen (dus dan is het al snel veilig), dus daarom vraag ik het ook hier. :)

marleen_88

Re: Waar kies jij je bril op uit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-22 20:48

Ik pas allerlei soorten en maten en kies dan degene uit die ik het leukste vind en het beste staat. Ik kijk eerlijk gezegd niet naar de prijs.

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-22 20:51

Ik heb nog nooit gehoord dat mensen van hun bril beroofd werden. Is dat een ding? :+

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-22 20:52

Leuk gaat voor prijs. Maar wel met een grens, niet vanuit angst dat die gejat wordt maar ik ben gewoon niet de handigste.

Ik houd van bijzondere kleurtjes of modellen. Hij mag best opvallen.

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-22 20:53

Foaly schreef:
Ik heb nog nooit gehoord dat mensen van hun bril beroofd werden. Is dat een ding? :+

Ik ook niet, heb ik ook nooit over nagedacht :=

Ik let er vooral op of ik hem leuk vind en het bij m’n gezicht past

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-22 20:53

Foaly schreef:

Ik ook niet. Het is toch geen Rolex. :')

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-22 20:54

Waarom zou je van je Swarovski bril beroofd worden :? Zo kostbaar zijn ze toch niet?

Ik kijk daar ook niet naar en heb echt nooit gehoord dat er een bril van iemands hoofd is gejat.

Ik kijk dus alleen of ie mooi staat en lekker zit.

N_B_N

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-22 21:41

Ik heb ook een Swarovski bril en nog nooit bang geweest dat iemand mijn bril van mijn hoofd wilde rukken. Afbeelding

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-22 21:41

Beroofd niet.

Maar bij een vriendin van mij hebben ze bij een inbraak wel haar bril op sterkte gestolen.
Like why? Ik snap niet wat je daar aan hebt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-22 21:44

Wat is duur?

Ik heb een bril van rond de €1000 op mijn hoofd := en ik heb er echt nog nooit over nagedacht of mensen dat willen stelen. Ook nog nooit iemand gezien met die behoefte.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-22 21:45

Nog nooit over nagedacht of mijn bril van mijn hoofd gestolen zou kunnen worden.

Ik kies een bril uit op hoe die eruit ziet en als die dus mijn aandacht trekt, dan moet die ook nog leuk staan en lekker zitten.

Lijsken

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-22 21:47

Ik let op prijs (niet ivm diefstal, maar ik heb wel een budget), of de bril leuk staat en op comfort.

Bij mij zit een bril met het montuur op de neus comfortabeler en stabieler dan met neusvleugeltjes, maar dat verschilt per persoon. Ik vind het wel jammer want de brillen met dun montuur en neusvleugels vind ik vaak wel leuker staan, maar na een aantal keer proberen heb ik er in de praktijk dan toch teveel last.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-22 21:52

Of het me staat en of het voldoende anders is dan de vorige, want ik ben dol op complimentjes over mijn brillen :')

Nog nooit nagedacht over diefstal... Maar ik wens een eventuele dief heel veel plezier met mijn prisma :')

Rawr

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-22 21:54

Juttertje88 schreef:
Kijken jullie alleen of hij leuk staat? Of denk je bij een dure bril bijvoorbeeld ook na of je nog veilig over straat kan?

Over dat laatste zou ik me geen zorgen maken bij gewone brillen. Héél misschien als je een Dita of Cazal montuur zou hebben maar dan nog is de kans nagenoeg 0.

Het belangrijkst naast hoe die staat vind ik toch wel het draagcomfort. Daar focus ik ook echt op en stel hem al af vóór ik hem bestel en er glazen in gaan (ben zelf opticiën). Neussteuntjes vind ik zelf niet zo fijn en kies daarom meestal voor kunststof monturen.

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-22 22:07

Rawr schreef:
Juttertje88 schreef:

Over dat laatste zou ik me geen zorgen maken bij gewone brillen. Héél misschien als je een Dita of Cazal montuur zou hebben maar dan nog is de kans nagenoeg 0.

Het belangrijkst naast hoe die staat vind ik toch wel het draagcomfort. Daar focus ik ook echt op en stel hem al af vóór ik hem bestel en er glazen in gaan (ben zelf opticiën). Neussteuntjes vind ik zelf niet zo fijn en kies daarom meestal voor kunststof monturen.

Ik vind neusvleugels ook niet zo.
Dus ik had ook kunststof gekozen, maar ze zakken beiden van mijn hoofd en als ik ze terug laat stellen, strakker. Dan krijg ik problemen met de cilinder.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-22 22:10

Ik heb hem van de Charlie Temple voor een paar tientjes. Mensen zeggen altijd “Wat een leuke bril, staat je goed”. Dus het zal wel goed zijn. Ik heb er meerdere, eentje voor thuis en eentje voor in de auto en eentje in de tas die ik meeneem naar mijn werk.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-22 22:13

Suzanne F. schreef:
Ik heb hem van de Charlie Temple voor een paar tientjes. Mensen zeggen altijd “Wat een leuke bril, staat je goed”. Dus het zal wel goed zijn. Ik heb er meerdere, eentje voor thuis en eentje voor in de auto en eentje in de tas die ik meeneem naar mijn werk.

Doen die intussen al prisma's? Ik wil voor de fancy wel een andere bril erbij...

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-22 22:14

Hm voor zover ik weet niet. Wel cilinders. Moet je even op de website kijken.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-22 22:17

Suzanne F. schreef:
Hm voor zover ik weet niet. Wel cilinders. Moet je even op de website kijken.

Ja zat al te kijken, helaas geen prisma... Op alleen cilinders ben ik nergens, doodvermoeid :')

Jokonootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-22 22:29

Rawr schreef:
Juttertje88 schreef:

En zelfs met Cazal valt het echt mee hoor.
Ik heb ontzettend veel hele dure brillen. En ik werk met de grootste "boefjes" die er rondlopen in Nederland. Niemand die m'n bril van m'n hoofd plukt hoor.

nicole_floor

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-22 22:39

Foaly schreef:

Ik ook niet. :') Ik kijk eerlijk gezegd niet naar de prijs. Je draagt hem toch minimaal 2 jaar elke dag, dus dan kan het al snel uit vind ik zelf. Ik zoek er vaak wat leuke ertussenuit en dan ga ik kijken welke mij het leukst staat en het fijnst zit. Vaak neem ik ook iemand mee om te kijken wat zij er van vinden.

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-22 22:42

Jokonootje schreef:
Rawr schreef:

En zelfs met Cazal valt het echt mee hoor.
Ik heb ontzettend veel hele dure brillen. En ik werk met de grootste "boefjes" die er rondlopen in Nederland. Niemand die m'n bril van m'n hoofd plukt hoor.

Als ik dat merk op zoek kom ik monturen tegen van €270. Dat is toch niet heel duur.

RanjaRietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-22 23:00

Ik let op de prijs omdat ik een max budget heb. Verder wil ik dat hij gewoon goed staat natuurlijk. Geen neusvleugel pootjes dat is niks voor mij. Ook moeten de glazen bij mij niet te groot want dan komen mijn wangen met lachen tegen de bril :') :')

Rawr

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-22 23:02

belle_boef schreef:
Als ik dat merk op zoek kom ik monturen tegen van €270. Dat is toch niet heel duur.

Nee, maar het is wel een merk dat populair is onder een bepaalde groep mensen en dat veel wordt gestolen zowel als de winkels nog open zijn als bij inbraken bij particuliere opticiens. Ik was Cartier nog vergeten in mijn rijtje, ook bij dat merk hetzelfde verhaal.

Ik krijg ze een paar keer per jaar aangeboden om te verglazen, meestal gewoon met de demoglazen erin maar soms zelfs dus als er al glazen op sterkte in zitten en nee, ze dragen die bril zelf niet want het is nooit de juiste sterkte. En ik moet de eerste keer nog meemaken dat het montuur uit een Cartier/Dita/Cazal brillenkoker komt.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-22 23:06

Rawr schreef:
belle_boef schreef:

Nee, maar het is wel een merk dat populair is onder een bepaalde groep mensen en dat veel wordt gestolen zowel als de winkels nog open zijn als bij inbraken bij particuliere opticiens. Ik was Cartier nog vergeten in mijn rijtje, ook bij dat merk hetzelfde verhaal.

Ik krijg ze een paar keer per jaar aangeboden om te verglazen, meestal gewoon met de demoglazen erin maar soms zelfs dus als er al glazen op sterkte in zitten en nee, ze dragen die bril zelf niet want het is nooit de juiste sterkte. En ik moet de eerste keer nog meemaken dat het montuur uit een Cartier/Dita/Cazal brillenkoker komt.

Maar waarom zouden mensen hun gebruikte bril niet gewoon op marktplaats zetten en voor 5 tientjes verkopen?