Nieuwe telefoon uitzoeken

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Janine1990

Nieuwe telefoon uitzoeken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-22 12:55

Met het oog op Black Friday en het verlopen van mijn abonnement, wil ik graag een nieuwe telefoon uitzoeken. Maar ik zie door de bomen het bos niet meer...

Momenteel heb ik een Oppo Reno 4 5G, ben er best wel heel erg tevreden over. Maar ik wil toch even jullie mening, want twee jaar terug wist ik gewoon heel zeker dat ik deze telefoon wilde hebben. En nu heb ik gewoon echt geen idee...

Belangrijk voor mij:
- Opslag
- Snelheid
- Goede camera (vanuit mijn hobby wil ik graag reels/tiktoks kunnen maken die goed helder zijn, valt me op dit moment nog niet mee, of ik doe iets heel erg verkeerd maar zelfs met ringlight krijg ik het niet helemaal helder)

Ik heb een abonnement van 21 euro (Vodafone/Ziggo, ik wil BESLIST niet over naar wat anders!!!!), ik zit momenteel op 37 euro per maand. Veel hoger wil ik niet komen. Wil best zelf nog wat bijdragen, maar met 300 euro moet dat wel klaar zijn.

Ik hoor graag wat jullie suggesties zijn!

Xiaomi heeft mijn zusje, die vindt de camera tegenvallen. Collega is teruggegaan naar Samsung omdat zijn Xiaomi niet langer werd ondersteund door Android.

Yenni

Re: Nieuwe telefoon uitzoeken

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-22 13:05

Collega heeft de nieuwe samsung s22. Ik weet alleen niet wat ik prijs is als je hem met abbonement koopt. Nieuwprijs is rond de 900 euro volgens mij.

Ik heb een samsung a12. Ben ik ook heel tevreden over. Telefoon koste toen rond de 200 euro los. Camera is wel iets minder goed....

Amyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-22 13:10

Ik heb een a52s en ben tevreden. Zit een hele goede camera op, is de eerste in de samsunglijn die ook een beeldstabilisator er in heeft zitten. Ik zit bij lebara voor gemiddeld 13 euro per maand ofzo (heb bij betaald), dus dat moet bij Vodafone of tmobile ook wel lukken

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-22 13:15

Yenni schreef:
Collega heeft de nieuwe samsung s22. Ik weet alleen niet wat ik prijs is als je hem met abbonement koopt. Nieuwprijs is rond de 900 euro volgens mij.

Ik heb een samsung a12. Ben ik ook heel tevreden over. Telefoon koste toen rond de 200 euro los. Camera is wel iets minder goed....

Ik wilde heel fanatiek roepen: Nee, gaat niet lukken...

Maar met 264 bijbetalen blijf ik op mijn huidige maandprijs.

De A12 lijkt me een relatief oudje? Ik heb voor mijn werk al bijna twee jaar de A51.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-22 13:17

Amyyy schreef:
Ik heb een a52s en ben tevreden. Zit een hele goede camera op, is de eerste in de samsunglijn die ook een beeldstabilisator er in heeft zitten. Ik zit bij lebara voor gemiddeld 13 euro per maand ofzo (heb bij betaald), dus dat moet bij Vodafone of tmobile ook wel lukken

Ik zal mijn collega even vragen, hij heeft de A53, ik gok dat het gewoon het nieuwere model is? Want de A52S staat er niet bij bij Vodafone op het moment...
Staat de S misschien voor stabilizer?

Amyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-22 13:19

A52s is de nieuwere versie van a52. Er is ook een a52 inderdaad, maar ik vond de updates tegenvallen en de a52s op punten beter, dus voor die gegaan. Volgens mij is het ook de beste prijs kwaliteit telefoon voor al een hele tijd.

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-22 13:33

ik kom van de samsung s10e en nu over op een pixel 6a, zelfde eisen ongeveer als TS, met daarbij ook dat het een vrij kleine telefoon moet zijn.
de S-series zijn de "topklasse" telefoons en de A-series de "middenklasser"
Ik vergelijk vaak op tweakers op alle eigenschappen die ik belangrijk vind.

met de S10e waren "maar" 2 nadelen, de accuduur is écht flut, zeker bij wat ouder model, en ik wil graag alle google apps gebruiken maar dan staat alles dubbel op je telefoon omdat je dan ook alle eigen apps van samsung hebt omdat deze niet te verwijderen zijn.

Ik heb voor de s10e een huewei gehad, was ik ook super blij mee, maar die had "ruzie" met het navigatiesysteem in mn nieuwe auto, dus met de nieuwe auto is er ook een nieuwe telefoon gekomen.

edit: de pixel 6a ook als black friday deal gekomen, heb hem nu net dus over de ervaringen kan ik weinig zeggen nog, maar de reviews waren positief
Laatst bijgewerkt door siskeh op 20-11-22 13:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Devitootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-22 13:34

Hier ook de A52s. Dik tevreden mee.
Heb hem via Hollands nieuwe aangeschaft, iets van 250 euro dacht ik (aanbieding) en prepaid erbij (als je thuis Ziggo heb krijg je dubbele data). Voor 11 euro een sim only met 20.000 MB/belminuten/SMS die ik bij lange na nooit op maak.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-22 13:40

Amyyy schreef:
A52s is de nieuwere versie van a52. Er is ook een a52 inderdaad, maar ik vond de updates tegenvallen en de a52s op punten beter, dus voor die gegaan. Volgens mij is het ook de beste prijs kwaliteit telefoon voor al een hele tijd.

Dank voor je toelichting! :)

siskeh schreef:
ik kom van de samsung s10e en nu over op een pixel 6a, zelfde eisen ongeveer als TS, met daarbij ook dat het een vrij kleine telefoon moet zijn.
de S-series zijn de "topklasse" telefoons en de A-series de "middenklasser"
Ik vergelijk vaak op tweakers op alle eigenschappen die ik belangrijk vind.

met de S10e waren "maar" 2 nadelen, de accuduur is écht flut, zeker bij wat ouder model, en ik wil graag alle google apps gebruiken maar dan staat alles dubbel op je telefoon omdat je dan ook alle eigen apps van samsung hebt omdat deze niet te verwijderen zijn.

Ik heb voor de s10e een huewei gehad, was ik ook super blij mee, maar die had "ruzie" met het navigatiesysteem in mn nieuwe auto, dus met de nieuwe auto is er ook een nieuwe telefoon gekomen.

edit: de pixel 6a ook als black friday deal gekomen, heb hem nu net dus over de ervaringen kan ik weinig zeggen nog, maar de reviews waren positief

Huawei heb ik voor mijn Oppo gehad, maar die werden niet langer ondersteund door Android, Vodafone heeft ze er al niet eens meer bij staan. Los van elkaar is het vast wel mogelijk hoor :)

Devitootje schreef:
Hier ook de A52s. Dik tevreden mee.
Heb hem via Hollands nieuwe aangeschaft, iets van 250 euro dacht ik (aanbieding) en prepaid erbij (als je thuis Ziggo heb krijg je dubbele data). Voor 11 euro een sim only met 20.000 MB/belminuten/SMS die ik bij lange na nooit op maak.

Het probleem is mijn verbinding thuis, die is echt drama dus ik wil gewoon per se Vodafone. Hollandse Nieuwe is geen 5G en als ik fatsoenlijk wil kunnen bellen moet ik via internet kunnen bellen.

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-22 13:52

Ik ben echt fan van Samsung al jaren. Als mijn abonnement stopt neem ik altijd de nieuwste. Heb nu de s21.
Mijn vriend vondt het altijd heel jammer dat ik veel mooiere foto's maakte met mijn Samsung dan hij met zijn iPhone.
Hij twijfelde tussen de iphone14 en de Samsung s22. Hij heeft de s22 gekocht met name ook door het enorme prijsverschil.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-22 14:00

Sure_lee schreef:
Ik ben echt fan van Samsung al jaren. Als mijn abonnement stopt neem ik altijd de nieuwste. Heb nu de s21.
Mijn vriend vondt het altijd heel jammer dat ik veel mooiere foto's maakte met mijn Samsung dan hij met zijn iPhone.
Hij twijfelde tussen de iphone14 en de Samsung s22. Hij heeft de s22 gekocht met name ook door het enorme prijsverschil.

Dit vind ik tof om te lezen! Want ik was juist al aan het overwegen om over te stappen naar iPhone (alleen dan echt pas aan het eind van mijn abonnement in februari om nog even bij te sparen :+

De tip van Tweakers is ook heel tof! Ik zit nu ineens bij de Motorola, nooit aan gedacht!

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-22 15:08

Oneplus Noord Series. Na jaren iphone was ik toch ook wel heel tevreden met mijn oneplus nord. En ze zijn de helft goedkoper dan de oneplus hoofdlijn. Terwijl ze soms vrijwel gelijk zijn aan de hoofdserie.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-22 15:11

Janine1990 schreef:
De tip van Tweakers is ook heel tof! Ik zit nu ineens bij de Motorola, nooit aan gedacht!

Dat wilde ik net noemen, Motorola heeft echt heel fijne betaalbare telefoons, degene die ik op het moment heb heeft ook écht een goede camera :j

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-22 16:23

Roosje01 schreef:
Oneplus Noord Series. Na jaren iphone was ik toch ook wel heel tevreden met mijn oneplus nord. En ze zijn de helft goedkoper dan de oneplus hoofdlijn. Terwijl ze soms vrijwel gelijk zijn aan de hoofdserie.

Oneplus, zit je dan niet met hetzelfde verhaal als met Huawei en Xiaomi? Zijn dat geen Chinesen???
Dat is namelijk de reden dat ik er nog niet naar heb gekeken...

Achterom schreef:
Janine1990 schreef:

Dat wilde ik net noemen, Motorola heeft echt heel fijne betaalbare telefoons, degene die ik op het moment heb heeft ook écht een goede camera :j

Welke Motorola heb jij?

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-22 16:33

Amyyy schreef:

Ik heb ook deze en heel tevreden van.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-22 16:58

Janine1990"

[quote="Achterom schreef:

Welke Motorola heb jij?[/quote]
Inmiddels is ie al wat ouder, de moto G 5g plus.

Biebz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-22 17:00

Ik had een Oppo find x3 neo. Maar wou vooral een betere camera.

Nu uiteindelijk voor de Google Pixel 6 gegaan en ben zeer tevreden!
Mijn vriend heeft de Google Pixel 6 pro en die is zelfs nog uitgebreider qua camera.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-22 17:22

Biebz schreef:

Mijn vriend heeft de Google Pixel 6 pro en die is zelfs nog uitgebreider qua camera.

Ik begrijp dat die in Nederland niet verkrijgbaar zijn?

Renee1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-22 17:23

OnePlus blinkt ook echt niet uit in camera hoor. Die van mij is vele malen slechter dan die van mijn vriend (Samsung).

Biebz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-22 17:26

Janine1990 schreef:
Biebz schreef:

Ik begrijp dat die in Nederland niet verkrijgbaar zijn?

Ik heb deze gewoon bij een Belsimpel winkel in Nederland gekocht. Zouden eerst idd niet uitkomen in Nederland. Mijn vriend is er toen speciaal voor naar Duitsland gereden.
Maar momenteel gewoon in Nederland te halen of bestellen.

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-22 18:10

Ik heb de eerste oneplus nord en dat ding heeft een betere camera dan mijn oude iPhone 8. En zit gewoon android op.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-22 18:42

Roosje01 schreef:
Ik heb de eerste oneplus nord en dat ding heeft een betere camera dan mijn oude iPhone 8. En zit gewoon android op.

Maar de iPhone 8 is van 2017, ik weet niet van wanneer je Oneplus Nord is, maar die zal vast jonger zijn. In hoeverre is het dan redelijk te verwachten dat een 5 jaar oude iPhone goede foto's maakt?

Enig nadeel is volgens mij dat de Oneplus ook Chinees is, en Chinees en Android gaan niet zo lekker samen... :o

Fid

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-22 19:02

Ik heb vorige week vernieuwd. Ik heb de Samsung s22ultra gekozen voornamelijk voor de camera. En ja hij is het waard. Mega goede camera.

Renee1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-22 19:05

Jawel, Android en OnePlus gaat goed. Het is echt een super telefoon. Maar als je alle camera's vergelijkt, dan vind ik niet dat OnePlus uitblinkt, zeker niet als je het ook semi professioneel gaat gebruiken.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-22 19:07

Renee1991 schreef:
Jawel, Android en OnePlus gaat goed. Het is echt een super telefoon. Maar als je alle camera's vergelijkt, dan vind ik niet dat OnePlus uitblinkt, zeker niet als je het ook semi professioneel gaat gebruiken.

Nog wel... Net als Oppo...
Maar ik heb juist 2 jaar terug geen Huawei meer gekozen omdat het toen op het randje was. Inmiddels zie ik geen Huawei telefoons meer te koop staan.
Aangezien ik een commitment voor 2 jaar aanga, wil ik er wel zeker van zijn dat het goed blijft gaan en ik updates blijf krijgen.

Semiprofessioneel zal ik het niet noemen, maar je weet maar nooit wat er allemaal uit zal komen op termijn.