Gratis parkeren jaarbeurs Utrecht??

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Yom

Gratis parkeren jaarbeurs Utrecht??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-22 21:06

Een dagkaart kost 20 euro en dat vind ik eigenlijk wel sonde :o

Kun je ergens goedkoop/gratis maar toch vlakbij parkeren? We willen 12 nov naar de verzamelbeurs

verootjoo

Re: Gratis parkeren jaarbeurs Utrecht??

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-22 21:10

Bij de P&R en dan met de tram naar de stad.
Kan bij westraven of bij science park.

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-22 21:11

Yom schreef:
Een dagkaart kost 20 euro en dat vind ik eigenlijk wel sonde :o

Kun je ergens goedkoop/gratis maar toch vlakbij parkeren? We willen 12 nov naar de verzamelbeurs

Gratis?
Nee.

Je kan beter via P&R gaan of sowieso met de trein.

Utrecht is niet autovriendelijk.

xSwanHeart

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-22 21:14

Als je met het OV kunt gaan, zou ik dat zeker doen. Anders is P+R Westraven inderdaad een prima optie, hoef je ook niet die ellendige Utrechtse binnenstad in :Y)

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-22 21:15

Dat kan je wel vergeten dichtbij, je moet minimaal nog met de bus of tram.
In de wijken rondom het centrum is het nog weleens gratis parkeren maar dat is niet naast het Jaarbeurs.

Yom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-22 21:16

helemaal met de trein is niet handig want we hopen nog wat te kunnen kopen. Een klein stukje trein zou kunnen dat we dan de auto ophalen en daarmee onze eventuele aankopen oppikken

P + R ga ik ff kijken

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-22 21:23

Ik weet niet of je de treinen wel eens gezien hebt als er beurs is geweest in Utrecht, maar dat je iets wilt kopen lijkt voor de meeste mensen geen belemmering :')
Hilarisch altijd :+

Je aankopen oppikken bij de jaarbeurs met de auto lijkt me ook lastig, je kan niet zo dichtbij komen met de auto als met de tram.
Of je moet dan alsnog dat parkeerterrein op.
Maar de tram is dichterbij.
Laatst bijgewerkt door verootjoo op 04-11-22 21:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Knuffeldier

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-22 21:23

Je zou ook je auto gratis direct bij een station kunnen parkeren - Maarssen bijvoorbeeld. Vanaf daar is het een minuut of tien met de trein naar centraal.

Yom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-22 21:27

verootjoo schreef:
Ik weet niet of je de treinen wel eens gezien hebt als er beurs is geweest in Utrecht, maar dat je iets wilt kopen lijkt voor de meeste mensen geen belemmering :')
Hilarisch altijd :+

Ik ga nooit met de trein :D

laatst wel, Eindhoven-Eemshaven retour....nou nooit meer

denk dat we sws die 20 euro maar voor lief gaan nemen en bij de jaarbeurs moeten parkeren. Klinkt alsof dat voor ons toch het fijnste is

Thirza

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-22 21:39

De rivierenwijk is nog gratis parkeren dacht ik, is 20min lopen van de jaarbeurs (wel recht toe rechtaan)

VuurVleugels

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-22 21:41

Thirza

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-22 21:59

VuurVleugels schreef:
https://gemu.maps.arcgis.com/apps/webap ... bdf7452d55

Dit is de parkeerplattegrond van heel Utrecht, alles wat geen kleurtje heeft is sowieso gratis en sommige kleurtjes zijn ook op zaterdag gratis.

Wat ik al dacht, bij de scheldestraat is het nog gratis, dat is van af daar dus 20min lopen naar de jaarbeurs

Yom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-22 22:02

ahh dank je, hier ga ik even goed naar kijken

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-22 22:05

Please doe het niet, mensen wonen daar. Als je naar de Jaarbeurs komt, is er OV, een P+R en er zijn parkeergarages, en daarmee is de last op Utrecht al groot genoeg. Maar de bewoners die er niets mee te maken hebben, hebben er wel last van als er mensen parkeren. En hun parkeerkosten lopen op omdat bezoekers van een beurs niet willen betalen.

Verder zou ik het ook niet doen want er is een behoorlijke kans dat je geen plek hebt en het is allemaal niet zo dichtbij dat het handig loopt. Maar rekening houden met de omwonenden en niet in de woonwijk parkeren als je daar niet moet zijn is ook wel zo fijn.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-22 22:14

Thirza schreef:
VuurVleugels schreef:
https://gemu.maps.arcgis.com/apps/webap ... bdf7452d55

Dit is de parkeerplattegrond van heel Utrecht, alles wat geen kleurtje heeft is sowieso gratis en sommige kleurtjes zijn ook op zaterdag gratis.

Wat ik al dacht, bij de scheldestraat is het nog gratis, dat is van af daar dus 20min lopen naar de jaarbeurs

Waar moeten de mensen die daar wonen dan parkeren?

Zo aso om als beursbezoeken voor andermans huis met een hoge parkeerdruk te gaan parkeren.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-22 22:26

Je wil dus niet een stukje met de tram of de trein, maar wel 20 minuten lopen met je aankopen?

Lekker logisch ook...

Ik ga mee met de bokkers hierboven die vragen of je het niet wil doen.
De dagjesmensen/beursbezoekers die in die wijk gaan parkeren, zijn de veroorzakers van het uitbreiden van het betaald parkeren-gebied.

Mijn ervaring met P+R is over het algemeen behoorlijk goed.
En anders toch gewoon de dagkaart kopen en direct vanaf de beurs naar je auto kunnen lopen.

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-22 22:33

Thirza schreef:
De rivierenwijk is nog gratis parkeren dacht ik, is 20min lopen van de jaarbeurs (wel recht toe rechtaan)

Grotendeels niet meer helaas. Verandert ongeveer een jaar geleden toen ik er nog woonde, het betaald parkeren is toen flink uitgebreid. (En precies onze straat was de grens, waardoor we geen parkeervergunning kregen, de parkeerplaats bij ons natuurlijk compleet volliep en wij geen plek meer hadden of dus moesten betalen.)

En eens met bovenstaande, dit is zo vervelend voor de mensen die daar wonen. En de kans dat je een plek vind is heel klein trouwens, want als het een dag is waarbij het parkeren gratis is, loopt het ook direct vol.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-22 22:40

Ik zoek bij zoiets altijd een gratis parkeerplek en ga desnoodstot 30 minuten lopen. Neem een trekkingrugzak mee, dan wandel je zulke afstanden ook nog wel met 10kg of soms zelfs meer.
Het ov is ook echt te duur en parkeertarieven van 20 euro ga ik ook niet aan meewerken.

Maar hebben ze niet gewoon een kaartje van max 5 euro ofzo? Dat je dan ergens parkeert en voor 5 euro naar de beurs kunt met het ov? Dat zou ik dan nog wel doen.

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-22 22:50

P+R Westraven, €6 incl. OV voor max. 4 personen. In een kwartiertje ben je bij de Jaarbeurs.

Flower033

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-22 23:04

Hilli schreef:
P+R Westraven, €6 incl. OV voor max. 4 personen. In een kwartiertje ben je bij de Jaarbeurs.

Dit is echt het beste idee. Met de auto Utrecht in, wil je echt niet. De binnenstad is een grote bouwput. Je bent veel en veel sneller van de P+R naar de Jaarbeurs dan met de auto. En minder ver lopen. De tram stopt voor de P+R en ook voor de Jaarbeurs.

En 10 x minder ergenis.

chamion
Huisheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-22 23:13

Met dit soort dingen maak ik echt gebruik van een P+R in de buurt en met het OV, er zijn altijd wel aanbiedingen ervoor. Bovenstaande is echt een goede.

En een trolley mee als je niet wilt sjouwen. Je loopt voor banketstaaf maar je handen en rug zijn je dankbaar :+

VuurVleugels

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-22 23:24

Ik gebruik die kaart meestal om de bedrijventerreinen te vinden waar je kan staan. In woonwijken is inderdaad niet netjes. Zou als er bij de jaarbeurs geen plek is gewoon naar P&R gaan!

dito

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-22 23:32

Ik was er afgelopen weekend. Had geen 20,- kaart van tevoren gekocht we dachten zien het wel. Waren uiteindelijk 17 euro kwijt. Maar als je dingen koopt is je auto dichtbij wel prettig!

Muiz
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-22 02:05

P&R Westraven is met een beurs altijd moker druk omdat dat de bekendste is, als je P&R Papendorp pakt ben je met 10 min met de bus bij Utrecht Centraal Jaarbeurszijde. Genoeg mensen die in die bussen stappen met de meest compleet gekke dingen, kijkt niemand van op. Kaartje voor de hele dag parkeren plus OV voor 5 personen kost je 6 euro.

Abracadabra9

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-22 03:38

Eens met Muiz, denk dat P&R Papendorp het beste te doen is qua drukte én qua kosten.