mars_mellow schreef:Hi allemaal, bedankt voor jullie reacties! Ik vind dit heel lastig. Natuurlijk wil ik ontzettend graag iets doen met dieren/paarden. Ik sta op het punt om een paard te kopen, dus ik ga wel een goed genoeg salaris nodig hebben. Ik denk dat het in dit geval handig is om een baan te zoeken waar ik veel mee verdien, ookal is de baan zelf niet mijn ding.
Nu wel een beetje off-topic, oeps.
Bedrijfsleider Paardensport en Houderij wordt het dus sowieso niet.
Je hoeft niet te gaan voor iets waar je veel mee verdient, maar het is wel verstandig om te gaan voor iets waar toekomst in zit, waarin je genoeg verdient om jezelf te kunnen onderhouden en waarin je kunt werken om te leven en niet hoeft te leven om te werken.
De tip die ik je eerder gaf, is hoe ik het zelf heb aangepakt.
Ik heb geschiedenis gestudeerd aan de uni en heb daarna twee jaar fulltime in de paarden gewerkt. Als ik opnieuw zou moeten kiezen, zou ik het exact hetzelfde aangepakt hebben: ik heb iets gestudeerd wat ik leuk vond en waarmee ik gewoon een baan kon vinden, daarna ben ik mijn dromen achterna gegaan, maar ik had wel iets om op terug te vallen. Ik werk nu nog steeds/weer in de industrie, maar dan in een andere functie dan work rider, ik doe namelijk marketingdingen voor bedrijven in de volbloedindustrie. Niet meer zo hands-on met de paarden, maar dus nog wel langs de zijlijn.
Had ik die twee jaar niet gewerkt als work rider, dan had ik dit werk ook niet kunnen doen, dus in die zin is het zeker geen verloren tijd geweest.
En heel eerlijk, ik geniet nu veel meer van de paarden nu het geen "moeten" meer is, ik niet door weer en wind voor een hongerloontje de (soms compleet gestoorde) paarden van een ander hoef te rijden, en m'n eigen paard gewoon ontspanning is.