Misschien dat iemand hier weet hoe het precies zit. Vanuit de gemeente en makelaar krijg ik zelf helaas weinig informatie. Wat toch wel belangrijk is als je zo een grote aankoop wil gaan doen

Wij zijn inmiddels al ruim 1,5 jaar aan het zoeken naar een geschikte woning waarbij onze twee paarden aan huis kunnen staan. Waar ze heerlijk heel de dag naar buiten kunnen en ze echt volledig paard kunnen zijn. Nu komt er in ons zoekgebied niet elke dag een huis te koop met veel grond en voor onder de 800.000.
Maar afgelopen week zijn na lang zoeken eindelijk iets tegen gekomen waarbij we wel allemaal een goed gevoel hadden. Een leuk opknaphuis met 2 hectare grond, dichtbij het bos en in een rustige omgeving. En voor een redelijk betaalbare prijs

Alleen nu is er een maar...
Het huis heeft een agrarische bestemming

Uiteraard heb ik zowel de makelaar als de gemeente gebeld, maar helaas kreeg ik van hun geen duidelijke antwoorden op mijn vragen.
De gemeente gaf aan dat het bestemmingsplan eventueel verandert kan worden maar hier heel veel bij komt kijken en dit waarschijnlijk ruim een jaar gaat duren met de vraag of het dan wordt goedgekeurd.
Is het mogelijk om te kunnen wonen in een huis met een agrarische bestemming en hier dan een bv een pensionstalling te beginnen?
Ik hoor graag of meer mensen in dezelfde situatie hebben gezeten.