Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Gnome schreef:Wij betalen in totaal iets van 12 euro per maand en krijgen het volledige oorspronkelijke hypotheekbedrag uitgekeerd bij overlijden. Voor zo'n klein bedrag wilde we zeker zijn dat de achterblijver geen financiële zorgen heeft.
Gnome schreef:Wij betalen in totaal iets van 12 euro per maand en krijgen het volledige oorspronkelijke hypotheekbedrag uitgekeerd bij overlijden. Voor zo'n klein bedrag wilde we zeker zijn dat de achterblijver geen financiële zorgen heeft.
verootjoo schreef:Gnome schreef:Wij betalen in totaal iets van 12 euro per maand en krijgen het volledige oorspronkelijke hypotheekbedrag uitgekeerd bij overlijden. Voor zo'n klein bedrag wilde we zeker zijn dat de achterblijver geen financiële zorgen heeft.
Dat krijg je toch niet zelf uitgekeerd, maar je hele huis wordt toch afbetaald voor wat er nog aan aflossing is? En stel dat je al 2 ton van de hypotheek van 3 ton hebt afbetaald dan krijg je toch niet 3 ton maar wordt die ene ton afbetaald.
Of hebben jullie het anders geregeld met bv een levensverzekering ipv een overlijdensrisico?
Bij ons wordt ons huis afbetaald als er een iemand komt te overlijden. Er zijn dan dus geen hypotheek lasten meer dus de achterblijver zou zich goed moeten kunnen redden dan zonder zich drie slagen in de rondte te moeten werken?
secricible schreef:Je hebt geen partner begrijp ik dan Dorine?
Wij hadden volgens mij annuïtair dalend. Erg blij mee geweest, daardoor konden ik en onze kindjes in ons huis blijven wonen zonder financiële zorgen. Onze verzekering was idd verpand aan de hypotheek.
Ik hen voor mijzelf nu geen nieuwe verzekering afgesloten. Mocht ik overlijden is er geen reden om het huis nog vrij te willen, de kinderen zijn nog zo jong dat ze dan bij iemand zullen gaan wonen.
lovelys schreef:De enige zekerheid in het leven is dat ik dood ga. Ik heb dus geen overlijdens risico verzekering.
Ik zou vooral kijken waarom je het zou willen en wat dan het beste bij jou past.
secricible schreef:lovelys schreef:De enige zekerheid in het leven is dat ik dood ga. Ik heb dus geen overlijdens risico verzekering.
Ik zou vooral kijken waarom je het zou willen en wat dan het beste bij jou past.
Lovelys, ik ben wel benieuwd aangezien ik zag dat jij een partner hebt en zwanger bent.
Hebben jullie dan op een andere manier zekerheid geregeld dat je partner (of jij..) in de woning kan blijven als 1 van jullie overlijd?