Bij welke baan heb je het kortst gewerkt en waarom?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

mika11

Bij welke baan heb je het kortst gewerkt en waarom?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-22 11:15

Ik ben best wel trouw qua werk omdat ik niet zo van veranderingen hou.

Maar het kortste waar ik ergens heb gewerkt was 11 maand.
Ik vond het verschrikkelijk omdat het een verpleeghuis was waar de christelijke norm erg zwaar was.
Ik voelde me er totaal niet thuis en kwam er ook niet tussen, dat was het ergste.
Ik heb niets tegen het geloof, ben zelfs christelijk opgevoed. Maar daar was het nog met de zwarte kousen en rokken aan, knotten in het haar en heel erg zwaar op de hand.
Dus dat ik het er 11 maanden heb uitgehouden is nog lang :+

Dus dat was mijn kortste baan :)

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-22 11:18

In de koekjesfabriek.
2 weken vakantiewerk. Het leek zo leuk, beetje mislukte koekjes eten enzo, maar was nog liever arm dan dat elke dag :')
Wist daarna wel waarom studeren/een vak leren belangrijk was :Y)
Laatst bijgewerkt door verootjoo op 25-10-22 11:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-22 11:18

Drie maanden bij mijn vorige baan. Nadat ik voor de zoveelste keer werd uitgekafferd en verteld werd hoe waardeloos ik was omdat ik de instructies van de directeur tot de letter volgde, maar zij blijkbaar de verkeerde instructies had gegeven en ik had moeten ruiken dat ze wat anders wilde, heb ik per direct m'n spullen gepakt en ben ik vertrokken.

De eerste keer dat dat gebeurde was al na drie weken en ik hoorde van collega's dat dit de normale gang van zaken was daar. Heel leuk, maar schreeuwen doe je maar tegen de deur die ik net achter me heb dichtgetrokken, niet tegen mij. :evaw: Ik ben overigens niet de eerste die daar vertrokken is vanwege haar gedrag, maar wel de eerste die ook daadwerkelijk zei dat haar gedrag er de oorzaak van is.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-22 11:20

!! In een restaurant waar de eigenaar het helemaal oké vond als de gasten aan me zaten. Heb ter plekke m'n schortje afgedaan en ben naar huis gegaan.

Was m'n 2e avond.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-22 11:20

1 dag :D

Ik werkte toen in de champignonteelt. Blijkbaar in een redelijk modern bedrijf wat ermee stopte.
Ik had ergens gesolliciteerd en wist toen niet dat er ook ouderwetse bedrijven waren waar je de halve dag krom stond, extra zwaar moest sjouwen enz.
De sfeer onderling proefde ook meteen als 3 keer niks.
Dus ben in die middag naar een ander bedrijf gegaan, rondleiding gekregen, was ook weer modern, sfeer voelde goed en kon daar de dag daarna al beginnen.
Dus direct medegedeeld aan die ene dat ik niet meer kwam na 1 dag. :')

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-22 11:21

Ik heb drie maanden vakantiehuisjes gepoetst als tussen-baan. Toen ik begon was het al bekend dat het alleen voor de vakantiemaanden was. Ik vond het eigenlijk best leuk werk. Wel flink doorwerken, maar ik had een mega conditie na die drie maanden :)) Ze wilden me eigenlijk weer terug met de kerstvakantie, maar ja, toen had ik al ander werk :Y)

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-22 11:22

Vier maanden, was een zwangerschapswaarneming. Ben blij dat ik er weg kon. Veel geleerd, maar ze gaven mij constant het gevoel niet goed te zijn in mijn vak. Super leuk werken dus :)

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-22 11:24

Tot nu toe is mijn huidige baan hetgeen waar ik het kortst mee bezig ben, als customer service expert , omdat ik nog niet zolang bezig ben hihi - ik ben met m'n 2e maand bezig. Of ik het ook op lang termijn ga blijven doen is nog even aankijken. Gelukkig geen financiële plicht om te moeten werken, dus als het echt niet bevalt in the long run kan ik altijd kijken om te stoppen zonder problemen of kijken om weer wat anders te gaan doen/proberen (eventueel wel nog binnen dezelfde sector bv). Voor nu heb ik een contract van 7 maanden en deze zou erna met 5 maanden verlengd kunnen gaan worden en na een jaar zou er een vast contract komen.

Ik heb ook nog een 6 tal maanden gewerkt bij de Dierenambulance als chauffeur/bijrijder, wat ook wel onder mijn kortste periode valt in vergelijking met de rest wat ik qua werk heb gedaan. Dit zou ik ooit in de toekomst wel echt graag weer willen oppakken - is dan wel op vrijwillige basis - want dat beviel me enorm goed maar ik heb dat vanwege persoonlijke omstandigheden toen moeten stoppen jammer genoeg en momenteel met een nieuwe baan erbij, gaat dat zeker niet lukken om te combineren.
Laatst bijgewerkt door cursebreaker op 25-10-22 11:26, in het totaal 2 keer bewerkt

Euridicey

Re: Bij welke baan heb je het kortst gewerkt en waarom?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-22 11:26

Een week XD ik liep stage op een trainings/handelsstal in Duitsland. Zag er allemaal leuk uit, maar er werd naar me geschreeuwd. Nou dan heb je aan mij de verkeerde, ben weggegaan

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-22 11:28

Euridicey schreef:
Een week XD ik liep stage op een trainings/handelsstal in Duitsland. Zag er allemaal leuk uit, maar er werd naar me geschreeuwd. Nou dan heb je aan mij de verkeerde, ben weggegaan

Ohhh ja zo'n ervaring heb ik idd ook. Dat kan zo naar zijn he.

Dan niet dat er tegen me geschreeuwd werd, maar meer dat ik de werkwijze van het bedrijf echt vreselijk vond en daar absoluut niet wilde leren binnen dat bedrijf - ging om een hondenpension en trimsalon en het was echt schandalig hoe daar gewerkt werd/met de dieren omgegaan werd. Ben daar idd na 3 dagen niet meer terug gegaan.

LiselotZorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-22 11:28

1 dag. Was een bijbaantje in de horeca. Nog voor de eerste dag kreeg ik een nare smaak van wat ik op de besloten Facebookgroep las. Toch met open vizier begonnen, maar het was nog veel erger dan verwacht. Er was niet eens wc-papier voor het personeel. De leidinggevende en directie was nergens te bekennen, dus zodoende heb ik de volgende ochtend direct een flink gepeperde brief geschreven waarin ik per direct ontslag nam en met mijn visie op de gang van zaken, inclusief wetsartikelen die overtreden werden ( :') ). Dit leverde nog een heel gedoe op omdat ze blijkbaar zo op hun tenen waren getrapt dat ze me weigerden te betalen, waar ik ze uiteraard niet mee weg heb laten komen.

Lijsken

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-22 11:29

Anderhalve maand. Er werd na meldingen over seksueel ongepast gedrag geen enkele actie ondernomen. "Het is maar een grapje" etc. Later in de rechtszaal alsnog mijn gelijk gekregen en bedrijf kreeg er flink van langs.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-22 11:31

Een maand, in mijn proeftijd 'ontslagen' Ze vroegen iemand die haar hoofd boven het maaiveld durfde te steken omdat er dingen moesten veranderen.. Ik deed dat en moest toen weg, ik was te kritisch :') *\%/*

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-22 11:32

Na 3 maanden ben ik gaan solliciteren, uiteindelijk er in totaal 7 maanden gezeten. Mocht niks, kreeg basisdingen, verveelde mij kapot én de beloftes van de doelstellingen van het bedrijf werden op de lange termijn geschoven. Er werd zoveel gerekt daar door de (dure) zzp-ers dat ik er helemaal klaar mee was.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-22 11:35

de wasserij (in mijn studententijd) dat vond ik vies, warm en zwaar . Vreselijk

Rochiril

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-22 11:36

4 uur bij de Albert Hein (ergens in de 90‘s). Na mijn eerste dienst kreeg ik mijn contract en loon onder ogen en heb ik rechtsomkeert gemaakt om in de spoelkeuken te gaan werken, wat 3x beter verdiende. :')

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-22 11:39

fokfanaat schreef:

:D Ik ook 1 dag, dat en die poepbroeken uit tehuizen... ik ging over mijn nek :')

Xanthippe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-22 11:41

Bij een firma als sales persoon, maar dan huis aan huis. Eigenlijk was het gewoon leuren, maar het werd wat leuker voorgesteld.
Uiteindelijk 5 maanden gewerkt, de eerste 4 maanden goed verdiend (want op commissie), maar nadien, als al je vrienden- en familiecontacten zijn uitgeput, wordt het ongelooflijk zwaar. En ik ben er niet zo naar om mensen die eigenlijk geen geld hebben, het toch uit hun zakken te kloppen.

DezeNaam

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-22 11:43

Als 17 jarige, één dag bij Bpost. Ik ging niet zo goed op de combinatie lage bloeddruk + warm weer. Tegen het einde van de shift wist ik oprecht even niet meer aan welke kant van de straat ik nu weer moest fietsen. :+

Djoena

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-22 11:44

Een halve dag bij de Zeeman toen ik een jaar of 15 was. Toen er oudere dames waren die onderbroeken probeerde af te dingen was ik er wel klaar mee en heb ik mijn spullen neergelegd en ben ik weggegaan... :+ _O-

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-22 11:46

Mijn vorige baan, na 15 jaar dezelfde werkgever opgestapt naar een nieuwe baan.

Laten we het er op houden dat het niveau wat ze zochten voor de baan nog al overrated was voor de functie achteraf. Na 3 weken (binnen mijn proeftijd) mijn boeltje gepakt.

Dit is inmiddels 2 jaar geleden en ik zit nu fijn bij mijn huidige werkgever.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-22 11:47

Mijn kortste baan was 7 weken en vind nu zonde dat ik niet heb door gezet

Maar ik was 24 en nogal bleu

Werkte op researchcentrum waar slachtdieren verwerkt werden tot gelatine, lijm, poeder of dierlijk afvalvet

Het laboratorium keek uit op een grote plein waar dagelijks honderden koeien varkens werden neer gelegd voor verdere proces
Soms zag je alles nog

De stank het verdriet was groot

Nu werk ik weer soms met dierlijk afvalvet draai ik potje open snuif de lucht op ja precies als in 1999 en nu vind ik de geur heerlijk :=

Rex_Rolfo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-22 11:48

fokfanaat schreef:

Ik heb het daar best nog een tijd uitgehouden, was een leuke sfeer met de meiden daar :)

Kortste was 1 dag toen ik een dag bij een bedrijf inviel. Dat werk was zo onvoorstelbaar saai dat ik geen zin had om daar een vervolg aan te geven.

L_iek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-22 11:49

8 jaar. Als 15 jarige begonnen bij de Albert Heijn, daarna bij mijn huidige werkgever terecht gekomen. Daar werk ik nu bijna 12 jaar.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-22 11:51

2 dagen aardbeien plukken. Het goot iedere dag, waardoor er giga veel waterschade was en je dus geen reet verdiende. Overal brandnetels dus mijn handen waren echt helemaal geïrriteerd.

Voor een echte volwaardige baan heb ik het eigenlijk altijd wel redelijk lang uitgehouden, hoewel dat bij mijn eerste (en kortste baantje) wel echt wonderbaarlijk was. Wat een verschrikkelijk mens was dat. Het was dat er geen werk te krijgen was, anders was ik er na mijn sollicitatie al niet meer gestart.