Ikzelf ben bang voor spinnen om een rare reden: ze kloppen volgens mijn hoofd niet

Het zijn in principe, ten minste degenen die hier in Nederland voorkomen, levende knopjes met stokjes. Dat klopt niet! Knopjes en stokjes horen niet te leven! Het is niet logisch!
Ja dat dus

Ik ben om die reden ook niet bang voor vogelspinnen. Die zijn er voor mij genoeg uit als echte dieren of, nouja, insecten. Het zijn niet echt insecten natuurlijk. Ik ben zelfs niet bang om me vast te houden. Maar om een mieterig trilspinnetje dan weer wel

En je ziet ook dat ik om dezelfde reden als spinnen bang ben voor hooiwagens en langpootmuggen

Mijn tweede reden dat ik bang voor ze ben is omdat ze altijd op de plekken zitten waar je ze niet verwacht en ze je dan een mooie hartverzakking geven door je flink te laten schrikken. Ik kan af en toe net een kat zijn die dan 5 meter omhoog spring

Ik schrik dus heel makkelijk. Dus dat is niet leuk.
Door mijn rare reden voor mijn spinnenangst begon ik me af te vragen waarom andere mensen bang zijn voor spinnen. In heb bijvoorbeeld vaker gehoord dat er soms mensen tussen zitten die er niet echt een reden voor hebben. Het is gewoon eigenlijk zo. Dat is naar mijn weten een stukje mensen instinct, omdat ze dus op andere plekken gevaarlijk kunnen zijn. Gelukkig is dat dan in Nederland niet zo.
Dus. Waarom ben je bang voor spinnen? Ik ben benieuwd

P.s. Laten we elkaars angsten en redenen niet beoordelen. Fobieën zijn echt en kunnen heel serieus zijn. Daar kan een persoon vaak niet zo veel aan doen. Dankuu