Ik heb in de afgelopen week wel 4 mailtjes gekregen over pakketjes. Het is of een order bevestiging, of een pakketje is verzonden.
Nou zijn dit scam mailtjes. Ik ben namelijk niet stom

Ten eerste heb ik in de afgelopen week niet eens pakketjes besteld. De mail adressen claimen allemaal postNL te zijn, maar dat is niet zo natuurlijk. Ten eerste verstuurd postNL geloof ik niet eens mailtjes. En ten tweede is het werkelijke email adress iets heel anders. Nu heb ik een email waar "versneld@..." staat

Als ik de mailtjes open is er ook bijna geen verdere informatie dan een link. Ja, daar klik ik niet op

Ten eerste wil ik hier dus een waarschuwing mee geven over dit soort mailtjes, want helaas trappen mensen hier in. De bovenstaande dingen die ik heb genoemd heb ik ook expres genoemd zodat andere mensen beter weten waar te dubbel checken als ze ergens verdacht van zijn.
Ten tweede, is er een manier waarop ik dit kan rapporten, of er in ieder geval voor zorgen dat er wat aan gedaan wordt? En natuurlijk wil ik dat de mailtjes stoppen, want ze hebben duidelijk mijn email adres ergens vandaan gepikt en ze sturen mailtjes vanuit verschillende email adressen.
Ik hoop dat er mee gedacht kan worden