Trouwen in 2023

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Captain

Trouwen in 2023

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-22 11:43

Ben in afwachting van een telefoontje terug van de gemeente over onze trouwdatum, dus kan rustig even een topic openen. :D

Wie gaat er nog meer trouwen in 2023?
En wat heb je eventueel al geregeld en wat moet je nog regelen?
Ga je het groot houden, of juist klein?

Mijn vriend ken ik sinds 18 mei 2019. Wij willen dan ook trouwen op 18 mei 2023.
18 + 5 = 23. :D
We zijn inmiddels 1,5 jaar verloofd en ik moet er nu toch maar iets voor gaan doen want anders blijven we de rest van ons leven verloofd. :+

Wij willen het erg klein houden, en ik wil het graag wel in een Midden-Oosters/Indiase sfeer daar mijn vriend uit Pakistan komt en ik helemaal gek ben van die cultuur. <3

Ben erg benieuwd naar jullie verhalen en voorbereidingen! *\o/*

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-22 14:33

18 mei 2023 is schijnbaar hemelvaartsdag.. #wereldvreemd.
Dus nu hebben we de datum verplaatst naar 10 mei 2023. :D
De dag dat we matchten op Tinder!

Afbeelding

Anoniem

Re: Trouwen in 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-22 14:57

Even meelezen haha, ik zit in het 22 topic. Ik vind dit echt al een leuke foto voor de uitnodigingen of save the date kaarten haha !

Moon_light94

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-22 15:01

Ik las al mee in het 2022 topic, dus kom hier graag meelezen!

Wij trouwen 25 mei :)

Laura_x_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-22 15:35

Ik lees mee, wij trouwen 12-05-2023 :j

Wat zijn de zaken die jullie nu nog moeten regelen? Ik ben benieuwd.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-22 15:41

Wij hebben besloten te gaan trouwen volgend jaar, ergens juni. Maar moeten werkelijk alles nog gaan bedenken en regelen.
Het word iig iets pagan achtigs en ik denk niet dat ik wit draag, maar wel een jurk O:)

Ga lekker mee lezen iig :Y)

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-22 15:44

Ehhh ik moet alles nog regelen. :') Alleen het gemeentehuis is nu geregeld maar verder alles nog.. dus dat is:

- jurk
- make-up en haar
- locatie voor eten 's avonds
- kamelen voor onze fotoshoot
- kaartjes voor uitnodigingen

Mis ik nog iets? Ik ben hier zo niet goed in.. :')

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-22 15:46

Fotograaf
Pak voor je partner
Schoenen
Locatie voor overdag? Waar ontvang je de gasten?
Muziek (afhankelijk van of je een feest houdt er na)

Moon_light94

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-22 16:04

Hier is de locatie geregeld, ik heb mn jurk en de fotograaf is geregeld.

Ambtenaar/alles met de gemeente moet nog wel geregeld. Ik ben nu druk op zoek naar iemand voor haar/make up :j

Oh en save the date kaarten sturen binnenkort haha!

Sam_I_Am

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-22 16:09

Wij gaan ook trouwen in 2023! Is het plan tenminste :')

Mijn zusje trouwt in juni dat jaar en wil heel graag een zomer bruiloft. Mijn vriend en ik willen niet voor hun trouwen en niet te dicht erop. Zij zijn al 10 jaar samen en hebben moeten uitstellen door COVID. Ik wil dus niet te dicht erop omdat ik haar alle shine gun en ook voor ze wil dat ze niet direct “vergeten” worden omdat het daarna over de mijne gaat.

Ik neig dus naar een herfst of winter bruiloft. Maar mijn vriend weer liever lente 2024 want hij heeft een hekel aan regen :') dus misschien moet ik me later weer terug trekken uit dit topic. We gaan het zien!

Heb ook nog niks geregeld. Wel een paar locaties als optie en veeeeel fotografen bekeken. Maar nog geen eentje gevonden waar ik echt blij van word.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-22 16:13

Fotograaf ook al geregeld, mijn beste vriendin komt. :+ Dan kan ik ze zelf natijd nabewerken, want dat laat ik liever niet aan anderen over hahaha. Wij maken al jaren foto's van elkaar dus wist dit al heel snel. :D

Wellicht dat we er nog een naast nemen die ook wat videos kan schieten.. nog maar even bespreken!

Waar kijken jullie het meest tegenop?

Lief dat je zo om je zusje denkt Sam!

AmberG

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-22 19:38

Leuk, een topic voor 2023! Ik ga zelf 20 mei 2023 trouwen. Locatie, fotograaf en trouwjurk zijn al geregeld. We zijn ook al in ondertrouw gegaan en hebben voor de zekerheid save-the-date-kaarten de deur uitgedaan. Omdat het het hemelvaartsweekend is, kregen we al van een aantal mensen te horen dat ze dan misschien een weekend weg wilden plannen, dus toch maar alvast mensen de datum doorgegeven om vrij te houden.

laughterline

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-22 12:32

Wat leuk! Ik zit ook in het 2022 topic, maar wij trouwen 25-02-2023. Ik woon in Zuid-Afrika en trouw met mijn Zuid Afrikaanse vriend, op een mooie locatie met uitzicht op de bergen :)

Afbeelding
Fotograaf is geregeld, ik heb mijn eigen jurk ontworpen en heb de stoffen nu bij elkaar, schoenen heb ik, trouw ambtenaar is geregeld, uitnodigingen zijn eruit, trouw website is gemaakt, we zijn nu bezig met het menu samenstellen, bloemen gaan we zelf plukken (met toestemming uiteraard :+ ), binnenkort ga ik voor een make-up/haar trial, en verder weet ik het even niet haha.

Ik kijk het meeste op tegen de hele dag in de spotlights staan, hou ik echt totaaal niet van en ik ben ook erg snel overprikkeld, heb niet zo'n grote batterij voor dit soort dingen zeg maar. Dus kijk ook wel op tegen de lange dag, met vele indrukken, veel 'small talk', ik zou ook wel graag willen speechen, maar ergens durf ik dat ook weer niet :o Ja dat zijn wel dingen waar ik zenuwachtig over ben.

DuFraize

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-22 13:09

Geinig. Ik trouw ook volgend jaar rond half September (datum staat nog niet vast). Ik heb mn jurk als eerste gekocht want dan had ik dat vast gehad. (zo geen zin in al dat gedoe en aandacht). Heb nu ook mn avondjurk maar wil daar een rijgsluiting in ipv rits. Coupeuse zei: doe het niet, stuur hem retour. Maar vind hem te gaaf om niet te houden. Ik denk dat het moet kunnen, dus ga hem zelf aanpassen.

De locatie vinden we erg moeilijk. Willen graag trouwen in een soort schuur met veel hout maar wel mooi zeg maar. We hebben een klein gezelschap die de hele dag bij ons zijn. Willen enkel een ceremonie, korte pauze waarbij we ons kunnen omkleden en dan lekker eten met zn alle.
Fotoshoot doen we niet op de dag zelf maar later of eerder.
Fotograaf vind ik echt bizar duur, maar goed je hebt niet 100x een trouwjurk aan. Ik wil fotos te paard of bij de paarden en nog een losse shoot in de Efteling waar ik basically opgegroeid ben.

Binnenkort even kijken voor een pak voor men verloofde.

Overigens vinden mensen in bv de bruidsmodezaak het vreemd dat wij niet al een vooruit bedacht plan hebben qua wat we willen haha.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-22 13:39

Oh Zuid Afrika! <3
Hoe ga je dat doen met je familie die je uitnodigt? Betalen jullie mee met de tickets of?

DuFraize schreef:
Geinig. Ik trouw ook volgend jaar rond half September (datum staat nog niet vast). Ik heb mn jurk als eerste gekocht want dan had ik dat vast gehad. (zo geen zin in al dat gedoe en aandacht). Heb nu ook mn avondjurk maar wil daar een rijgsluiting in ipv rits. Coupeuse zei: doe het niet, stuur hem retour. Maar vind hem te gaaf om niet te houden. Ik denk dat het moet kunnen, dus ga hem zelf aanpassen.

Ik moest even googlen wat een rijgsluiting was haha, maar ik kan me voorstellen dat je dat erin wilt houden. :j Knap dat je dat zelf wilt gaan verstellen!

Qua jurk heb ik al jaren een foto opgeslagen en nu de website gevonden waar ik hem online kan bestellen dus maar even kijken hoe of wat... Ik wil deze wel écht heel graag.. <3 <3

Afbeelding

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-22 13:48

Wordt jullie bruiloft ook echt traditioneel Zuid-Aziatisch, Captain?

Laughterline, zo benieuwd naar jullie bruiloft, wordt volgens mij echt prachtig! Wel een bummer wat de catering betreft zeg...
Ik vond dat de hele dag in de belangstelling staan ook wel een dingetje van tevoren, maar uiteindelijk vond ik het alleen maar leuk. Als het goed is, zijn het vooral mensen die dichtbij jullie staan die aanwezig zijn, en dat vond ik heel veel verschil maken.

laughterline

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-22 14:12

@captain Waauw wat prachtig! <3
Nee helaas niet, de tickets zijn super prijzig dus daar heb ik helaas geen budget voor om voor iedereen te betalen. Maar mijn ouders en broer komen. En dan m'n beste vriendin en een aantal nichtjes/neefjes komen ook die er een vakantie van maken, dus dat is super leuk!

@eulogy Ja dat is natuurlijk wel waar :j Mijn vriend zijn familie is wel echt heel groot maar heb ze in ieder geval allemaal wel een paar keer gezien (we moeten met het vliegtuig om ze op te zoeken). Ik heb best wel moeite met paniek aanvallen en sociale dingen, dus dat vind ik lastig. Maar idd iedereen die me kent, die weet dat. En als ik even 5min rust/ontladen nodig heb neem ik gewoon een bruidsmeisje mee voor een rondje over de venue haha.

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-22 15:35

Ja precies, echt doen hoor! Het is jullie dag, dus vooral even een time out nemen als je daar behoefte aan hebt :j Dat snapt iedereen vast wel.

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-22 22:09

Ik kom ook meelezen en -posten, als het mag. Onze situatie is een beetje anders, we zijn al getrouwd :D. Oorspronkelijk zou dat op 20-05-20 plaatsvinden. Dat hebben we toen uitgesteld naar 06-11-20 en uiteindelijk hebben we die dag alleen een ceremonie en toast gehad met een heel select gezelschap. Drie dagen voor de bruiloft werden de maatregelen nóg strenger en ging het maximaal aantal aanwezigen bij een bruiloft van 30 naar 20. We hebben voor echt onmogelijke keuzes gestaan wat betreft het afzeggen van gasten en het schrappen van plannen.

Onze dag was uiteindelijk echt prachtig, de ceremonie intiem en met z’n tweetjes dineren knus. We hebben op de heide hele mooie foto’s gemaakt en er was een videograaf bij. Zowel de foto’s als video kijken we graag terug.
Maar er waren ook dingen die we hebben gemist: vriendinnen die in quarantaine zaten, vrienden die niet durfden te komen, samen dineren aan een lange tafel, groepsfoto’s, een feest, …

Destijds riepen we dat we ná alle COVID-ellende alsnog een feest zouden gaan geven en we durven daar voorzichtig weer wat stappen in te zetten. We hebben een datum waarop zowel onze locatie als fotograaf kunnen en dat is, jawel, 20-05-2023 :D
Het wordt niet alleen een feest maar ook niet een volledige trouwdag met een first look enzo, maar iets daar tussenin. Zoals het nu lijkt pakken we het draaiboek weer op vanaf het moment na de ceremonie. Enfin, als jullie het leuk vinden klets ik mee, ik heb al stapels draaiboeken klaarliggen en ben een ervaringsdeskundige als het om trouwen gaat B-)

laughterline

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-22 10:28

Oh wat leuk dat jullie dat alsnog gaan doen Noeps! :j Wat ontzettend lastig lijkt me dat wat jullie hebben moeten doen met gasten afzegge en dergelijke. Leuk om nu alsnog het te vieren met iedereen! Doe je dan ook weer je trouwjurk aan enzo?

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-22 11:24

Jaaaa <3 hij hangt nog steeds aan de kastdeur en moet nog gereinigd worden, oeps. Maar misschien dat ik dat ook volgend jaar pas laat doen, binnenkort maar eens kijken hoe vies hij eigenlijk is. Zal vooral zand en modder zijn van de heide, misschien poets ik het er ook wel zo af.

Afbeelding
Afbeelding

We hebben inmiddels een dochtertje dus ik mag wel op jurkenjacht, maar dan voor haar!

AmberG

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-22 11:25

Oh wauw, echt een prachtige jurk en hij staat je ook supergoed! Ik snap wel dat je die nog een keer aan wil trekken!

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-22 11:34

Heel erg mooi!! <3 En ik snap wel dat je die dag nog een keer gedeeltelijk wilt beleven, wat jammer dat jullie nog zo op het laatste moment plannen moesten wijzigen. Lijkt me allemaal al stress genoeg! :(:)

Sam_I_Am

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-22 14:42

Je zag er prachtig uit Noeps! Wie had jij als fotograaf?

Ik ga 8 september trouwjurken passen. Voor mijn zusje :D Zelf denk ik dat ik pas januari/februari ga kijken.

Heb inmiddels ook m’n zusje haar “cadeau” alvast gegeven/aangeboden. Ik heb een bruiloft of 70 gefotografeerd en ze had mij gevraagd of ze mij kon inhuren als fotograaf ondanks dat ik dat niet meer doe als werk. Ze krijgt nu van mij de hele reportage en het trouw album. Vind het leuk om iets blijvends te kunnen geven. Zo krijgt ze de jurk van mijn ouders en de sieraden van mijn opa’s en oma’s. En haar vriend krijgt het pak van zijn vader (moeder is helaas niet meer onder ons) en de schoenen/accessories van zijn broers en zussen. Zijn opa’s en oma’s willen de taart(en) cadeau geven. Ze weten dit alleen allemaal nog niet. Of nou ja de foto’s weten ze wel, maar het album ook niet. Binnenkort vieren ze samen hun verjaardag en dan krijgen ze een kaart waar dit allemaal in staat.

En wij hebben besloten dat we voor een winter bruiloft gaan. Ik wil geen jurk denk ik maar een tof pak, we gaan het klein houden. En we willen het houden in een kas.

Het leukste van alles is dat we elkaar kennen via een wedstrijdproject op onze studie. De prof die dat begeleidde gaat ons trouwen _O- We hebben het hem gevraagd en hij is helemaal vereerd en gaat nu voor 1 dag babs worden.

Bnet

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-22 08:39

Nu familie en vrienden het weten kan ik mij hier ook melden.

Mijn vriend, uh verloofde, heeft mij op 25 augustus in de Dolomieten ten huwelijk gevraagd. Al ruim 13 jaar samen, dus over het antwoord hoefde ik niet lang na te denken: een dikke JA!

Afbeelding

Wij willen volgend jaar trouwen. Onze voorkeur is 23 juni, omdat het dan precies 14 jaar na de start van onze relatie zou zijn. Een andere optie is 23 september.

Volgende week hebben we ons eerste locatiebezoek. Een opzet voor de gastenlijst is al gemaakt. We hebben er zoveel zin in om een dag te plannen die helemaal naar onze wens is!