Wij zijn al jaren getrouwd en hebben geen kinderen.
Ik kom uit een gezin met 3 meiden, alleen mijn oudste zus heeft 1 dochter.
Ik heb vroeger, toen ze klein was , veel met mijn ene nichtje gedaan. Ze kwam veel logeren, ze ging veel met ons mee op vakantie, ook om mijn zus en zwager destijds te ontlasten in de zomervakantie's.
Helemaal prima, en we hadden altijd de grootste lol. sinterklaas, kerst, pasen, verjaardagen alles werd samen gevierd, altijd leuk en gezellig
Nu is mijn nichtje volwassen en wij horen helemaal nooit meer wat van haar.
Ze heeft zelfs mijn verjaardag vergeten dit jaar, dit heeft mij best veel verdriet gedaan.
Ik heb haar nu ook al een maand of 4 niet gezien of gesproken.
Ze hoeft me ook niet elke week te bellen of te appen of zo hoor, maar we horen werkelijk helemaal niks.
Nu gaf mijn zus (die trouwens ook nagenoeg niks van haar hoort) een poosje geleden aan, van ja maar goed jij bent natuurlijk ook maar haar tante en wees eerlijk wij gingen vroeger ook niet met onze ooms en tante's om! Ok mijn mond was gesnoerd, want wij zagen onze ooms en tantes ook nooit, wij vierden geen sinterklaas, kerst, verjaardagen samen vroeger! Wel allemaal met mijn nichtje . Zo zijn er nog veel voorbeelden te geven, mijn andere zus , die dus ook geen kinderen heeft, stort elk jaar met haar verjaardag 100 euro op haar rekening, maar een bedankje krijgt ze niet. Nou ik weet zeker dat mijn zus haar zo niet heeft opgevoed.
Maar goed ik begrijp ook wel dat je het niet kunt afdwingen, het is wat het is, maar verdrietig ben ik er vaak wel van.
Nu hebben wij 2 heel goede vrienden die ook kinderen hebben, waar wij wel heel leuk en gezellig contact mee hebben, in dezelfde leeftijd als mijn nichtje.
Nu komt eigenlijk mijn vraag, wij willen hen opnemen in onze erfenis.
Mijn man en ik hebben best wat opgebouwd en stel dat ons wat overkomt dan willen we het goed geregeld hebben.
Hoe kunnen we dit oppakken? Moeten we daarvoor naar een notaris? Kunnen we het ook anders regelen?
Heeft iemand op Bokt hier kennis van?
Bedankt voor het lezen