Hoe iemand leren kennen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MoppieFilou

Hoe iemand leren kennen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-22 19:53

Ik ben nu bijna 20 en heb nog nooit een relatie gehad. Niet dat dat erg is natuurlijk, maar ik heb er wel behoefte aan (denk ik). Ik heb alleen geen flauw idee waar/hoe ik iemand kan leren kennen. Ik ben geen uitgaanstype, doe een studie met maar weinig jongens en de paar jongens die ik dan leuk vind zijn al bezet :+ . Vooral dat eerste maakt het echt moeilijk heb ik het idee, zoveel mensen van mijn leeftijd die elkaar op die manier leren kennen. Gisteren dan maar eens een account aangemaakt op een datingapp, je weet maar nooit, maar ik vond het zo vreselijk dat ik hem alweer verwijderd heb _O- . Liefst van al loop ik gewoon ergens iemand tegen het lijf waar het goed mee klikt, daten met mensen die ik verder nog nooit gezien heb is zo niks voor mij. Ik ben nu ook niet de persoon die echt op iemand af durft te stappen, dus ik maak het mezelf gewoon nogal moeilijk denk ik... Iemand briljante tips? :)) Hoe heb jij je partner leren kennen?

Biks2

Re: Hoe iemand leren kennen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-22 19:55

Ik heb mijn partner leren kennen tijdens het uitgaan.

Maar vele mensen om mij heen kennen hun partner via datingapps.

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-22 20:08

Vrijwilligerswerk of een nieuwe hobby?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-22 20:14

Uitgaan of toch online werkte hier het beste.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-22 20:18

Ik ben ook geen uitgaanstype en ken mijn vriend ook via een dating website. Ik vond het vooral erg fijn om al een beetje te kunnen filteren op interesses/hobby's/toekomstplannen, en de knappe gasten die eigenlijk niet bij je passen meteen weg te kunnen klikken :))
Ik werk in de trouwbranche en ik kom toch behoorlijk veel stellen tegen die elkaar online hebben ontmoet.

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-22 20:19

MoppieFilou schreef:
Hoe heb jij je partner leren kennen?

Niet :+

Ierpier

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-22 20:19

Ik heb verschillende dates gehad via Tinder maar dat is nooit echt iets geworden. Uiteindelijk kende ik mijn vriend al twee jaar van de manege voordat we een keer op date gingen :+. Met uitgaan was ik ben nooit tegen gekomen. Houden we beiden niet van :').
Laatst bijgewerkt door Ierpier op 14-08-22 20:28, in het totaal 2 keer bewerkt

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-22 20:20

Heel veel mensen leren hun partner op het werk kennen. Ik ook.

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-22 20:21

Hobby / vereniging zou nog een leuke optie kunnen zijn. Maar datingapp kan ook gewoon heel erg goed werken, als je het kaf van het koren weet te scheiden.

Ik heb mijn vriend 8,5 jaar geleden via Tinder leren kennen. Ook heel veel onzin via Tinder meegemaakt en een paar serieuze dates zonder klik. Mijn vriend was ik nooit tegengekomen zonder Tinder. :)

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-22 20:23

Sizzle schreef:
Heel veel mensen leren hun partner op het werk kennen. Ik ook.

Hier inderdaad ook, bijbaantje tijdens de studie :)

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-22 20:31

Roodvos schreef:
MoppieFilou schreef:
Hoe heb jij je partner leren kennen?

Niet :+

Dat is ook een optie _O-

Ik zit al bij een hobbyvereniging, één van de plekken waar ik dus een leuke jongen tegenkwam. Maar bezet -O-

Bijbaantje tot nu toe nog niks tegengekomen, maar wie weet volgende zomer.

Toch veel online hoor ik, misschien moet ik mij er dan toch nog eens aan wagen. Welke websites/apps gebruikten jullie zoal?

Edit: En hoe in godsnaam begin je een gesprek op datingapps? :')

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-22 20:34

Ik was ook al eind 20 destijds hoor.

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-22 20:38

Hahaha, zelfde hier, ik heb geen idee hoe je dat doet _O-
Ik heb geen hobbies waarbij ik mensen echt nieuw ontmoet, ik werk vanuit huis met een klein team, en ik ben niet van het uitgaan. Dan blijft online dating nog over denk ik, maar ook daar hang ik vast :')

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-22 20:40

In een chatroom op een site voor alleenstaande ouders, gescheiden of weduwe/weduwnaar. Al 22 jaar geleden, was een soort online kroeg, als de kinderen op bed lagen, kon je nog lekker een tijdje kletsen. Kostte heel wat, want we belden nog in via een telefoonlijn. Was heel vrijblijvend, absoluut niet iedereen uit op een date. Uiteindelijk kwam het daar bij ons wel van.

Mijn eerste man met zijn zussen ontmoet bij het uitgaan, ik kwam al zeker een jaar bij hen aan huis voor wij wat met elkaar kregen.

Lughnassadh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-22 20:45

Ik ben gekoppeld door toen ter tijd wederzijdse vrienden.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-22 20:49

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-22 20:50

Ik ben al 5,5 jaar samen met mijn vriend die ik via Tinder heb leren kennen. Veel mensen in mijn omgeving hebben elkaar zo leren kennen. Ik vond Tinderen en daten echt heel leuk.

Maar nu het weer kan kun je misschien mee met singles reizen?
Dat lijkt mij leuk haha

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-22 20:57

MoppieFilou schreef:
Edit: En hoe in godsnaam begin je een gesprek op datingapps? :')

Hetzelfde als in het echte leven! Denk er niet te moeilijk over. Je match is ook niet meteen je potentiële partner for life. Zie het gewoon als een middel om mensen te leren kennen en vooral om jezelf wat te ontwikkelen in het aangaan van contacten en je eigen wensen en verwachtingen leren kennen. Zie het als leuk vermaak, swipe wat, ga gesprekjes aan, ga een keer iets afspreken. Het kan hooguit tegenvallen, nou en?!

Beauty26

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-22 21:06

Edit: En hoe in godsnaam begin je een gesprek op datingapps? :')[/quote]

Hoi hoi, hoe is het/hoe gaat t met je? Of vlak na een weekend, goed weekend gehad?

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-22 21:14

MoppieFilou schreef:
Ik ben nu bijna 20 en heb nog nooit een relatie gehad. Niet dat dat erg is natuurlijk, maar ik heb er wel behoefte aan (denk ik). Ik heb alleen geen flauw idee waar/hoe ik iemand kan leren kennen. Ik ben geen uitgaanstype, doe een studie met maar weinig jongens en de paar jongens die ik dan leuk vind zijn al bezet :+ . Vooral dat eerste maakt het echt moeilijk heb ik het idee, zoveel mensen van mijn leeftijd die elkaar op die manier leren kennen. Gisteren dan maar eens een account aangemaakt op een datingapp, je weet maar nooit, maar ik vond het zo vreselijk dat ik hem alweer verwijderd heb _O- . Liefst van al loop ik gewoon ergens iemand tegen het lijf waar het goed mee klikt, daten met mensen die ik verder nog nooit gezien heb is zo niks voor mij. Ik ben nu ook niet de persoon die echt op iemand af durft te stappen, dus ik maak het mezelf gewoon nogal moeilijk denk ik... Iemand briljante tips? :)) Hoe heb jij je partner leren kennen?

Ik stond er precies zo in als jij, ik wilde ook geen datingapp/-site, vond dat ook niets. Maar leerde ook niemand kennen verder, niet op werk of hobby's. Dus toch een datingsite geprobeerd en zo mijn man leren kennen :) Was al wel een stukje ouder dan jij toen (28).
Zou het dus toch een kans geven :)

F_inley

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-22 21:19

Ik heb mijn partner leren kennen op lexa.
Heb meerdere dates met andere mannen gehad ook via lexa en 2 korte relaties voor mijn huidge partner.

Ik begon meestal met he, je foto sprak mij erg aan dus ik dacht ik stuur eens een berichtje. Dan merk je snel genoeg of er een gesprek uit voort komt.

Over 3 weken is het 2 jaar geleden dat we elkaar voor het eerst onmoete en over 4 weken worden wij ouders van ons eerste kindje dus er zijn zeker succes verhalen via internet :D

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-22 21:21

Mijn man via mijn vriendin leren kennen tijdens het uitgaan in Cartouch in Utrecht, we waren altijd met een groepje en daar was mijn nu man ook bij.
Ik was 17 toen we verkering kregen, nu 45 jaar bij elkaar :j

Edit, toen had je geen datingsites, alleen advertenties in de krant :')
Laatst bijgewerkt door chanicha op 14-08-22 21:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-22 21:21

Ik vond daten altijd super leuk, gewoon lekker swipen op Tinder en kletsen maar. Flirten moet je leren en Tinder is heel makkelijk, vind je het niks dan verwijder je hem

Ik ken mijn partner trouwens van een festival en dan via via

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-22 21:22

Eigenlijk altijd tijdens uitgaan. Ik was 27 toen ik mijn man leerde kennen.

F_inley

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-22 21:27

Speeddate is trouwens ook leuk heb ik ook een keer gedaan was echt een gezellige avond toen. Ik heb dat toen gedaan via flitsdate die zitten door heel nederland