Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
_l_amanda_l_ schreef:Is het een idee om een stapeltje rolletjes te kopen online en dan bij kringloop bijv. een standaard cameraatje te kopen? Het is dat ik mijn oude niet meer heb anders had ik hem je opgestuurdMaar die liggen bij de meeste kringlopen wel voor een paar euro... Ik zie dat mijn 'favo' fotowinkel nog wel wegwerpjes verkoopt, zie hier: https://www.fotosipkes.nl/analoge-fotografie/analoge-films/ilford-hp5-plus-wegwerp-camera-met-flits-27exp.html Goedkoop zijn ze helaas niet meer..
Mocht je trouwens helemaal niks kunnen vinden, is 120 film ook nog een idee, die zie je nog wel her en der aangeboden en passen in bijna alle "point&click" cameraatjes van de jaren vijftig/zestig/zeventig... Het erin zetten van de film is ook super simpel, en al gaan er wel wat minder foto's op 1 rol (tussen de 6 en 12 meestal, afhankelijk van de camera) zijn ze wel superleuk, beetje vierkant![]()
Ook die cameraatjes liggen bij de vleet in kringlopen, Agfa Click/Clack/Isola, allemaal van die plastic kastjes met een diafragma..Zoiets dus, meestal in een leren beschermhoesje:
[ [url=m/N6ZxAj.jpg]Afbeelding[/url] ]
Succes ermee! Analoge fotografie (in welke vorm dan ook) is verslavend leuk
Bagheera_206 schreef:En anders zo een Instax cameraatje of zo een mobiel printertje voor je telefoon als er echt niet aan wegwerpcameraatjes of rolletjes is te komen?
Shetloveerrr schreef:Net de fotozaak hier gebeld, ze zeiden dat ze een lange tijd uitverkocht waren maar nu weer een grote voorraad wegwerpcamera’s en fotorolletjes hebben