Phillips hue is veruit de bekendste maar die vind ik eerlijk gezegd onbetaalbaar (1 lamp voor 20+ euro
) Ik heb in mijn slaapkamer wat slimme lampen van Ikea met afstandsbediening, maar om die te koppelen met Google Home moeten we de verbindings hub aanschaffen (of meerdere? 1 per kamer? Of?) maar die is momenteel niet verkrijgbaar. Ik lees dat Ikea in October startend in America met een nieuwe komt, dus dat kan nog wel even duren voor die beschikbaar zijn. Nu las ik ook over de lampen van Calex die rechtstreeks WiFi zouden hebben. Klinkt handig en ik vind ze betaalbaar. Maar dan kun je dus alleen nog maar via app of met stem licht aan en uit doen. Knop is dan volledig nutteloos en de fysieke optie houden lijkt me toch fijn. Ook lees ik zeer weinig en ook wisselende ervaringen over Calex. Met name over onbetrouwbare WiFi verbinding. Lijkt me knap irritant als de lampen geen WiFi verbinding heeft en je het licht dus helemaal niet aan kunt doen. Ik overweeg er hier 1 van aan te schaffen om gewoon eens te proberen.
Wie heeft er slimme verlichting? Welk merk heb je en waarom heb je daarvoor gekozen? Iemand ervaring met Calex? Bevalt dat?
?