welk merk kokend water kraan?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

superpony

welk merk kokend water kraan?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-22 16:29

Ik wilde eerst geen kokend water kraan, maar ben overstag, dus zit al even te vergelijken.

Hij moet echt makkelijk te bedienen zijn, want ik heb reuma en momenteel bijv echt last van mn handen.

We hebben al koud gefilterd water en ijsblokjes uit de koelkast, dus dat hoeft niet.

Kokend water en het liefst ook warm water, omdat het eigenlijk te lang duurt voor het warm water in de keuken is.

Ik pak 3 a 4x een op thee, kook 's avonds en zoals nu een paar keer ogen schoongemaakt van de paarden met kamille thee.

De Grohe leek me makkelijker te bedienen dan de Quooker. Selzius leek me weer lastiger.

Hoe blijft het water stromen zonder continu vast te houden? Ik zie niet overal duidelijkheid daarover, maar wil ene pan toch wel met 2 handen kunnen vasthouden.

Hoeveel liter boiler is aan te raden?

De meeste merken zeggen dat het 10ct per dag kost. Alleen Quooker zegt voor 5ct uit te komen.

Yummy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-22 16:32

Howat heb ik ook goede verhalen over gehoord, op de site staat een video ervan.

Edit: ik denk dat je bij elke kraan het moet blijven vasthouden voor kokend water, zal wel een soort beveiliging voor kinderen zijn
Laatst bijgewerkt door Yummy op 26-07-22 16:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Wildgirl

Re: welk merk kokend water kraan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-22 16:34

Hier een Duits merk, Floww. Bevalt al ruim 5 jaar perfect!

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-22 16:36

Ik heb mijzelf een half jaar geleden een Quooker cadeau gedaan en ben er zeer tevreden over.
Water blijft stromen nadat je hem hebt aan gezet dus pan met twee handen vasthouden kan zeker.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-22 16:38

Yummy schreef:
Howat heb ik ook goede verhalen over gehoord, op de site staat een video ervan.

Edit: ik denk dat je bij elke kraan het moet blijven vasthouden voor kokend water, zal wel een soort beveiliging voor kinderen zijn

Oke, die ken ik nog niet. Ga ik opzoeken.

Er zijn soms wel filmpjes hoe je met een extra beweging je handen vrij kan houden, maar niet bij allemaal en soms ook niet duidelijk hoe ze dan weer uit gaan. Een grotere pan met 1 hand vasthouden is echt verleden tijd.

Wildgirl schreef:
Hier een Duits merk, Floww. Bevalt al ruim 5 jaar perfect!

Ken ik ook niet. Uit een winkel gehaald of online?

Nickeltje schreef:
Ik heb mijzelf een half jaar geleden een Quooker cadeau gedaan en ben er zeer tevreden over.
Water blijft stromen nadat je hem hebt aan gezet dus pan met twee handen vasthouden kan zeker.

Je denkt ook haast dat die de beste is. Kennis had ook filmpje gestuurd over het 2x drukken, maar blijf bang dat me dat soms niet lukt.
Selzius met de knop valt daarom ook al af.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-22 16:42

Hier al jaren een Quooker en ik wil echt nooit meer zonder voor warm en kokend water, geen gekoeld en/of bruiswater, die waren er toen nog niet.

Aanzetten is een ring 2x naar beneden duwen en dan draaien en dan kun je hem loslaten. Uitzetten is terugdraaien.

Het is wel eventjes een handigheidje, dat aanzetten, misschien kun je dat in een showroom oefenen?

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-22 16:46

En een extra mono kraan voor het hete water ipv een mengkraan?
Als je de Grohe Red Mono bv bekijkt is het volgens mij met touch toetsen (dus niet drukken).

Alleen dan kan je niet kokend en warm uit dezelfde kraan halen.

Volgens mij is Grohe sowieso met touch ipv iets indrukken zoals de Quooker, maar ik weet niet of je hem zonder handen kan laten stromen.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-22 16:47

Marije_jiplover schreef:
Hier al jaren een Quooker en ik wil echt nooit meer zonder voor warm en kokend water, geen gekoeld en/of bruiswater, die waren er toen nog niet.

Aanzetten is een ring 2x naar beneden duwen en dan draaien en dan kun je hem loslaten. Uitzetten is terugdraaien.

Het is wel eventjes een handigheidje, dat aanzetten, misschien kun je dat in een showroom oefenen?

We zijn ze live nog niet tegengekomen. Laatst wel de Grohe gezien, maar was niet aangesloten, dus geen reactie of je druk voldoende is.
En een ander merk met knopje.

Wij hoeven ook geen koud water of bruis. Maar wil wel dat hij het warm water kan opvangen. Dan komt er een mengventiel geloof ik tussen? Dat is mijn man zijn probleem dan, haha

Vind jij het makkelijk gaan of voel je wel veel weerstand?

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-22 16:48

MarliesV schreef:
En een extra mono kraan voor het hete water ipv een mengkraan?
Als je de Grohe Red Mono bv bekijkt is het volgens mij met touch toetsen (dus niet drukken).

Alleen dan kan je niet kokend en warm uit dezelfde kraan halen.

Volgens mij is Grohe sowieso met touch ipv iets indrukken zoals de Quooker, maar ik weet niet of je hem zonder handen kan laten stromen.

Op een filmpje zeiden ze dan een keer extra drukken.

Maar we willen een in 1 kraan, omdat warm water echt te lang duurt.

Grohe is normaal goed, ook bij douche kranen enzo worden ze veel aanbevolen, maar lees over de kokend water kraan negatieve reacties.

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-22 16:51

Persoonlijk ervaring met zowel Bruynzeel als Quooker. Quooker is een stuk duurder, maar dat zie je ook wel terug. Erg makkelijk te bedienen als je het handigheidje van 2x drukken en draaien door hebt en het komt echt kokend uit de kraan. Ik zou sowieso geen kokend waterkraan meer willdn missen.
Warme water is inderdaad ook direct warm ipv toch wel paar minuten wachten

Amyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-22 16:51

De howat die ik heb moet je vast blijven houden, anders gaat hij uit. Ook warm water pakt hij gewoon van de leiding, maar je zou zelf kunnen mengen. Ik weet niet of er een Howat is die je niet vast hoeft te houden. Je zou het as ze kunnen vragen, ze hebben een hele goede klantenservice

Ladyson

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-22 16:56

Ik heb zowel een Howat als de Multitap gehad. Ik vind de Multitap fijner, maar bij beide kranen moet je m sws blijven vasthouden en ik vind ze allebei niet zo geschikt voor iemand met pijnlijke handen.

Skessa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-22 16:56

Laatst bijgewerkt door Skessa_ op 26-07-22 16:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-22 16:57

Ik weet niet wat je bedoelt met warm water opvangen?
Ik heb 1 kraan, die met een normale bediening mengkraan koud en warm water geven, waarbij het warme water uit de boiler van de Quooker komt. En dan de aparte ring om kokend water uit dezelfde kraan te laten stromen.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-22 17:18

Wij hebben nu een quooker, hiervoor een daalderop.
Vind ze allebei prima. Geen idee of je ze los kunt laten als er kokend water uit komt eigenlijk, ik zet gewoon de pan in de spoelbak.
Volgens mij laat ik de quooker dan wel los, maar ik weet het niet zeker :')

CairnTerrier

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-22 17:48

Ik zweer bij Quooker. Je weet wat je kan verwachten en alles werkt gewoon super goed. We hebben wel een grote boiler genomen, want ken ook een aantal die hebben een kleinere versie en na vier kopjes thee tegelijk zetten is de laatste lauw. Dat vind ik armoedig :)

Geen idee wat het per dag kost. Maken er veel gebruik van en het scheelt weer apparatuur op je aanrecht. Vind zo'n waterkoker nu ook geen gezicht meer :D

_merel_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-22 17:53

Ik ben heel blij met onze Grohe!

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-22 01:06

Sommige merken was ik nog niet tegengekomen, dus ga ik vergelijken.

Het viel me ook op dat ze tot 98gr gaan? Zal wel goed zijn, maar ik dacht dat water echt op 100gr moest koken.

Dreamybol

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-22 01:18

Wij hebben een howat. Beste aankoop ooit! Qua energie zijn we minder gaan verbruiken sinds we hem hebben (ruim een half jaar nu). Boiler is 2,4 liter. Heb hem nog niet leeggedronken met bezoek ofzo.
Ik vind de bediening simpel en veilig. Mijn moeder (76) vindt deze fijner bedienen dan de Quooker bij mijn broer. Als ik een pan wil vullen zet ik die gewoon in de gootsteen en til ik hem eruit als ik hem vol genoeg vind.

Wij zijn voor deze gegaan ivm de gunstige prijs en het feit dat je alles aan monteren en onderhoud gewoon zelf kunt doen.

Hebben in het begin de boiler op 95 graden gezet, als het niet heet genoeg zou zijn voor thee, kon ie altijd nog op 98. Maar ik vind het nu heet genoeg. Drink ook vooral kruiden- of groene thee. 100 graden is de verdampingstemperatuur, dat kan dus niet. Uit een waterkoker komt ook damp, maar dat wil ik niet in m'n gootsteenkastje..

Als je in de buurt woont mag je best eens langskomen om hem zelf te testen hoor.

shirleyp

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-22 07:24

Quooker! Mijn vriend is installateur en adviseert geen andere. Je kan de bediening los laten en het duw duw draai is heel simpel. Al moest ik even de duw duw draai onder de knie krijgen, het is niet echt een beweging die je gewend bent om te maken. We hebben hier de 3liter, meer dan genoeg voor normaal gebruik. Ik heb nog nooit 4 theeglazen tegelijk moeten vullen, maar dat zou hij toch eigenlijk wel moeten trekken met een 3 liter. Een pan voor de pasta krijg ik ook vol met kokend water, dus dat 4 theeglazenverhaal vind ik een beetje gek.

Qua bediening zou je ze eigenlijk allemaal eens zelf moeten testen bij een keukenzaak, dat kunnen wij lastig beoordelen denk ik.

Tink89

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-22 07:32

Wij hebben howat, maar ook ervaring met grohe en quooker.

Howat heeft als grote voordeel de prijs en dat er niet eerst koud water komt als je kokend water pakt.

Quooker vind ik heel onhandig bedienen en flink spetteren bij kokend water. En lelijk en duur.

Grohe heeft een touchbediening die ik heel erg fijn vind en die is net als de howat te bedienen met links. Dat vond ik bij de quooker geen doen.

Ik denk dat grohe met zere handen het fijnste is. Howat is wat zwaar en die moet je vasthouden. Je kunt het veertje dat dat regelt wel relatief makkelijk uit de knop halen, dan gaat hij veel makkelijker en blijft hij lopen.

Flowery

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-22 07:52

Hier ook heel tevreden over de Quooker! Zat al in ons nieuwe huis toen we het kochten maar zijn er onwijs blij mee :)

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-22 08:01

superpony schreef:
Sommige merken was ik nog niet tegengekomen, dus ga ik vergelijken.

Het viel me ook op dat ze tot 98gr gaan? Zal wel goed zijn, maar ik dacht dat water echt op 100gr moest koken.

Dat is omdat quooker patent heeft op een kokend water kraan.
Uit quooker komt wel echt kokend.

Die vind ik overigens het fijnst bedienen en het mooist.
Ik lees hierboven dat ie lelijk is en spettert, maar hij spettert niet bij ons en vind de kraan juist mooi. Wij hebben de zwarte.

Lindor92

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-22 08:12

Ik volg ook even :) quooker vind ik eigenlijk belachelijk duur. Grohe spreekt mij wel aan.

Lindor92

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-22 08:25

shirleyp schreef:
Quooker! Mijn vriend is installateur en adviseert geen andere. Je kan de bediening los laten en het duw duw draai is heel simpel. Al moest ik even de duw duw draai onder de knie krijgen, het is niet echt een beweging die je gewend bent om te maken. We hebben hier de 3liter, meer dan genoeg voor normaal gebruik. Ik heb nog nooit 4 theeglazen tegelijk moeten vullen, maar dat zou hij toch eigenlijk wel moeten trekken met een 3 liter. Een pan voor de pasta krijg ik ook vol met kokend water, dus dat 4 theeglazenverhaal vind ik een beetje gek.

Qua bediening zou je ze eigenlijk allemaal eens zelf moeten testen bij een keukenzaak, dat kunnen wij lastig beoordelen denk ik.

Waarom adviseert hij geen andere dan?