Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
PoelieWoelie schreef:Wat een lastige situatie zitten jullie in zeg!
Ik denk eerlijk gezegd wel dat als hij geen tweede kind wil, jij je erbij neer zult moeten leggen, hoe moeilijk het ook is..
Sterkte!
belle_boef schreef:Enige wat ik denk is realiseer je wat je nu hebt. Wat geeft de drang naar een tweede.
Brainless schreef:fokfanaat schreef:.. daarbij denk ik dat een broertje/zusje ook voor een kind een grote aanvulling is.
Nou, ik kan je vertellen dat het niet zo werkt hoor.
Je moet nooit een kind nemen omdat je denkt dat dit leuker/beter is voor nr 1.
fokfanaat schreef:Brainless schreef:
dat is jouw mening, mijn moeder is enig kind en heeft dat altijd vreselijk gevonden, daarbij vind ik ook, dat het veel leuker is met 2 kids opgroeien dan dat je als kind zoveel meer tijd bij alleen volwassenen doorbrengt
fokfanaat schreef:Brainless schreef:Nou, ik kan je vertellen dat het niet zo werkt hoor.
dat is jouw mening, mijn moeder is enig kind en heeft dat altijd vreselijk gevonden, daarbij vind ik ook, dat het veel leuker is met 2 kids opgroeien dan dat je als kind zoveel meer tijd bij alleen volwassenen doorbrengt
Brainless schreef:Dat, en hoezo is het leven van je man niet veranderd? Vrouwen zeggen dat ze altijd "aan" staan na het krijgen van kinderen en ik kan me voorstellen dat dat voor je man net zo werkt, ook al doet hij ogenschijnlijk nog onbezorgd allerlei dingen die hij voorheen ook deed.fokfanaat schreef:.. daarbij denk ik dat een broertje/zusje ook voor een kind een grote aanvulling is.
fokfanaat schreef:dat is jouw mening, mijn moeder is enig kind en heeft dat altijd vreselijk gevonden, daarbij vind ik ook, dat het veel leuker is met 2 kids opgroeien dan dat je als kind zoveel meer tijd bij alleen volwassenen doorbrengt
Balenciaga schreef:fokfanaat schreef:
...En daar tegenover zijn er ook zò veel verhalen van mensen die helemaal niet blij zijn met hun broer(s)/zus(sen).
Citaat:Hij denkt vooral dat we door een 2e kind nog meer moeten plannen en het veel drukker wordt en er geen tijd voor zichzelf overblijft. Terwijl ik denk dat de grootste verandering van 0 naar 1 kind is ipv van 1 naar 2, en als je voor 1 kind opvang moet regelen dan is het voor een 2e kind niet veel extra werk.
fokfanaat schreef:dat is jouw mening, mijn moeder is enig kind en heeft dat altijd vreselijk gevonden, daarbij vind ik ook, dat het veel leuker is met 2 kids opgroeien dan dat je als kind zoveel meer tijd bij alleen volwassenen doorbrengt