Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Nimmy schreef:Sproeien kan ik mee leven, maar zet een wat stillere installatie neer, hier hebben echt meerdere mensen last van (weet van meerdere dat ze hebben aangegeven overlast te ervaren ofwel van een ronkende trekker onder het raam of van het metaal op metaal van de sleepkabel)
princequillo schreef:Zijn gras heeft 24/7 water nodig? Wat maakt zíjn gras nou zo speciaal dan?
DuoPenotti schreef:Zijn er andere dan dan die?
Kabayo schreef:DuoPenotti schreef:Zijn er andere dan dan die?
Ja zeker
Mijn buurman heeft een op een grote haspel. Grote lange slangen door het land. De pomp ligt naast zijn eigen boerderij. Het gaat dan ook niet om 5 hectare maar grote afstanden
Zal wel duurder zijn
/knip
Citaat:Al staat ie een uurtje of 4 a 5 uit,
Kabayo schreef:Duopenotti
Geen trekker dus maar een geruisloze moter die niemand hoort. Hij is dus stil
Citaat:Daarbij breng hij de slangen onder de weg door. Door de duikers heen. Zo komt ie in andere percelen
Evelienepien schreef:Heerlijk dat getik & gesputter!
De geneughten vh platteland in de zomer …
Voor mij juist rustgevend!
Beter dan toeterende auto’s / deuren slaan / bij afscheid houdoe aan de roepers etc…
Moeilijkheid is vaak dat boeren een hele hoop land her en der hebben liggen en geen tig generators / sproeiers in eigen bezit hebben (of bij cooperatie dienen te huren dus afhankelijk van anderen). En dat het dure dingen zijn dus de oude beessies (die meer herrie kunnen maken) zolang ze het doen “gewoon” meedraaien in de percelen ve boer…
En is het dus heel de zomer door rouleren (+ rekening houden met regen en wanneer hooien).
Het zijn nu eenmaal de seizoensgebonden leefgeluidem vh platteland .
Het is zijn broodwinning, gras zal voor verkoop zijn / eigen beesten = vlees / melk dus dan is DE algemene turbulente cirkel in nl rond.
Als tip oordopjes idd of ventilator op slaapkamer?