Gezocht ideeën origineel cadeau als bedankje

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xNicolx

Gezocht ideeën origineel cadeau als bedankje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-22 21:07

Hoihoi!
Omdat bokt vol goede ideeën zit maak ik dit topic!

Afgelopen winter zijn wij verhuisd, dit viel precies te gelijk samen met het feit dat ik ging bevallen van ons 2e kindje.

We hadden een super lieve groep van vrienden en familie die in ons huis geklust hebben en ons verhuisd hebben zodat wij ons op ons gezin konden richten!

Nu alles (zo goed als) op de rit is hebben wij iedereen volgende week uitgenodigd voor een bbq als bedankje. Nu wil ik per huishouden ook een kleinigheidje / cadeautje meegeven. Ergens tussen de 10 en 20 euro.

Ik ben al aan het zoeken en kom bijvoorbeeld op een spellen doosje ‘50 spellen voor onderweg’.
Maar ik twijfel daar nog over, het moet iets zijn wat geschikt is voor mannen en vrouwen.
Het mag ook en gadget zijn. Of iets heel anders. Als het maar geen drank eten of bodylotion is (zo’n standaard verjaardagscadeau).

Hebben jullie ideeen?

Silenna

Re: Gezocht ideeën origineel cadeau als bedankje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-22 21:24

Bioscoopbonnen! :D kunnen ze zelf uitkiezen naar welke film ze graag willen. Zou ik blij mee zijn :j

DoretteK

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-22 21:27

Ijsbonnen voor een plaatstelijke ijssalon? Lekker voor de komende zomer!

ievie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-22 21:30

Een bedankkaartje met een persoonlijk bericht? Zelf word ik overigens enorm blij van goede bonbons, maar ik vrees dat dat onder je standaard cadeaus valt.

xNicolx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-22 21:35

Bedankt voor de reacties al!

Bonnen wil ik eigenlijk niet omdat ik dat beetje op geld geven vind lijken. Het gaat om het gebaar, iets tastbaars. Kaartje vind ik een goed idee. Zelf had ik het idee om een hele korte speech te doen met wat het voor ons heeft betekend. Maar als ik dat toch niet zie zitten vind ik een kaartje ook erg mooi!

Bon bons is voor mij geen standaard cadeau, met eten drinken bedoel ik zo’n pakketje met een worstje kaasje nootje drankje. Dat wordt hier bij ons heel veel gegeven.
Dus bon bons gaan op het lijstje!

Ladyson

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-22 21:51

Hmm in het verlengde van de bonbons.. Macarons?! Maar ik denk nog even verder.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-22 22:04

xNicolx schreef:
Bedankt voor de reacties al!

Bonnen wil ik eigenlijk niet omdat ik dat beetje op geld geven vind lijken. Het gaat om het gebaar, iets tastbaars. Kaartje vind ik een goed idee. Zelf had ik het idee om een hele korte speech te doen met wat het voor ons heeft betekend. Maar als ik dat toch niet zie zitten vind ik een kaartje ook erg mooi!

Bon bons is voor mij geen standaard cadeau, met eten drinken bedoel ik zo’n pakketje met een worstje kaasje nootje drankje. Dat wordt hier bij ons heel veel gegeven.
Dus bon bons gaan op het lijstje!
Voor mij zou een kaartje echt meer dan genoeg zijn. Zeker als iemand ook al een barbecue organiseert als bedankje. :)

Als bepaalde etenswaren wel mogen: kijk eens bij Oil&Vinegar, daar hebben ze allerlei soorten olijfolie, maar kun je bijvoorbeeld ook een pakketje (laten) samenstellen, bijvoorbeeld voor een pasta, of een combinatie van verschillende oliën en bijvoorbeeld balsamico etc. Ik ga daar altijd graag heen als ik iets wil dat geen “neerzetrommel” is, maar ook geen al te standaard cadeau wil geven.

Aight

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-22 11:10

En iets van een (kruiden)plantje of bloembollen die ze zelf kunnen planten? Je hebt ook kaartjes met zaden erin.

Ik heb mensen ook wel ooit een hele truffel van de oil&vinegar gegeven (vgm zo'n €15), moeten ze wel van koken houden, maar anders is het echt een delicatesse die mensen niet zo snel voor zichzelf kopen

Of zo'n gietijzeren pannetje (met een smores, brownie of franse kaas pakket erbij), kan je op de bbq/fornuis/oven gebruiken voor leuke gerechten om te delen.

: https://cookinglife.nl/koekenpan-gietij ... 7AQAvD_BwE

Of i.p.v. een fles wijn zo'n wijn decanteer ding, lucht rode wijn direct!
https://www.amazon.nl/Wijnbeluchter-Sch ... 9116&psc=1

Of twee mesjes van victorinox (zijn echt zo ontiegelijk scherp en blijven dat ook door de kartels)

Bonbons doen het ook altijd goed!

Lekkere losse thee met thee-ei of zakjes is ook leuk

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-22 11:51

Een sleutelhanger met een bedanktekst?

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-22 12:15

pingu

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-22 12:44

Ik weet niet in hoeverre je een chocolatier in de buurt hebt, maar vaak kunnen die ook heel mooie stukken maken. Je kan erheen met een idee en zij werken dit uit. Zo kan je vb chocolade plakken laten maken met de tekst 'bedankt' op ofzo.

xNicolx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-22 21:37

Bedankt voor alle ideeën, ik vind een boompje leuk idee, ga ik dit weekend eens naar kijken.

Sleutelhanger ook, vooral zo’n leren erg mooi. Maar niet zo geschikt als je het per huishouden wil geven.

Verder is dat pannetje ook leuk, maar misschien een beetje gek om zo een pan te geven?

Bedankt voor alle reacties

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-22 21:39

Boompje is leuk, maar waar zet je het boompje op een flat?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-22 21:59

Britta31 schreef:
Op de ijskast, in het raamkozijn, op de grond, op een plank, mogelijkheden te over. :D

xNicolx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-22 22:25

Britta31 schreef:

Toevallig 1 huishouden in appartement maar die kunnen het dan op het balkon zetten.

Het zijn ook echt allemaal mensen die van tuinieren/ planten/ boompjes houden. Alles er altijd netjes bij hebben staan in dat opzicht

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-22 22:31

Het is dan wel een leuk idee.Of een tomatenstruikje?

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-22 10:43

Je hebt zoals in die link van mij staat kleinere fruitboompjes/struikjes die je prima op je balkon kwijt kunt. Mijn moeder heeft een klein moestuintje zelfs :)

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-22 11:21

Zo'n boompje is wel een leuk idee.

Ik zou aan een kaartje en een bbq echt genoeg hebben, maar als jullie wat extra willen doen dan is dat natuurlijk leuk.

Vind eten of bv olie voor de keuken leuk, maar niet 'houdbaar' denk ik. Een boompje is veel duurzamer en daarmee een leuker cadeau om te geven en te krijgen. Maar goed, alles is persoonlijk.

Wij hebben in de corona tijd Ticket to Ride gekregen (dat zit boven budget), super leuk en hier echt heel goed gevallen, zelfs bij het niet spelletjesmens hier in huis. Maar dat valt bij mij onder dezelfde categorie als bakproducten/ pannetjes/ olien, teveel aan smaak onderhevig.

tootje71

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-22 11:28

Een mok met leuke tekst ?

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-22 12:34

Hey Ts, volgens mij heb je het al bedacht, een boompje of een plant.

als je creatief bent / tijd over hebt.
ik ben ook groot fan van een persoonlijk berichtje. en dus voor elk gezien iets anders qua bericht.
heb je niet foto's van tijdens de verbouwing van hen? dan dat als kaart en dan een leuk verhaaltje achterop waarom je het zo waardeerd en dan deze in het boompje hangen?

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-22 18:54

Op yoursurprise.nl staan leuke dingen.

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-22 19:03

Wat het hier goed doet, een mandje of tas gevuld met producten van de warme bakker. Koeken, speciale broden. Voor ieder wat wils. Kaartje erbij en klaar.

x_spekkie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-22 21:35

xNicolx schreef:
Ik ben al aan het zoeken en kom bijvoorbeeld op een spellen doosje ‘50 spellen voor onderweg’.

Als je een leuk spelletje wil geven kan ik 'Keer op Keer' aanraden. Een leuk dobbelspelletje en leuk geprijsd.
In diezelfde categorie heb je ook Qwixx. Denk aan Yathzee (dobbelstenen gooien en iets invullen), maar dan leuker en interactiever.
Als je vrienden meer van de partygames zijn dan is 'oliebol Happens' een hilarische.

Ik zag bij het zoeken dat bol.com nu een actie heeft op kaart- en dobbelspellen van 2+1 gratis.

Niqui

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-22 21:55

Mischa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-22 22:09

Mooi dat je je dankbaarheid wil tonen :j
In dit geval zou ik ook gaan voor bonbons (van de plaatselijke chocolaterie/bakker bijvoorbeeld) met een persoonlijk kaartje eraan.