Adrenaline/avontuur junkies hier?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

moonsparkle

Adrenaline/avontuur junkies hier?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-22 17:56

Ik hou van hoogtes en hard gaan ongetwijfeld zijn er meer mensen :') misschien kunnen we elkaar inspireren. Wie weet kunnen bokkers die het leuk vinden een keer meeten om iets te gaan doen.

Dingen die ik heb gedaan/graag doe:
Klimpark
In de snelste en/of hoogste achtbaan van europa geweest
Hiken maar dan ook hikes waarbij je over bergkammen/richels loopt
Parachute springen
Paragliden
Caving

Dit jaar ga ik abseilen van de euromast en via ferrata doen in Spanje

Ik kijk ook graag naar documentaires over bijvoorbeeld klimmen, basejumpen etc.

Ik plaats niet snel foto's van mezelf maar als andere dat willen voel je vrij om ze te plaatsen

Sakura789

Re: Adrenaline/avontuur junkies hier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-22 18:07

Oh leuk! Vooral bungeejumpen bij de Victoria Falls vond ik erg leuk :)

Ik zou graag zelf willen kunnen vliegen, dat lijkt me heel erg tof. Dan wel de versie met een looping in de lucht maken :))

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-22 18:08

Sakura789 schreef:
Oh leuk! Vooral bungeejumpen bij de Victoria Falls vond ik erg leuk :)

Ik zou graag zelf willen kunnen vliegen, dat lijkt me heel erg tof. Dan wel de versie met een looping in de lucht maken :))

Ik heb mijn man een keer cadeau gedaan om in een stuntvliegtuig te vliegen, dat vond hij ook echt een gave ervaring

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-22 21:17

Op zich ben ik eigenlijk niet zo‘n adrenaline zoeker maar ik heb vorig jaar deze Klettersteig gedaan en dat was echt wel cool.

https://klettersteig-muerren.ch/index.php/de/

Vroeger ooit eens een tandem parachutsprong gedaan in Australie.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-22 21:28

Sizzle schreef:
Op zich ben ik eigenlijk niet zo‘n adrenaline zoeker maar ik heb vorig jaar deze Klettersteig gedaan en dat was echt wel cool.

https://klettersteig-muerren.ch/index.php/de/

Vroeger ooit eens een tandem parachutsprong gedaan in Australie.

Dat ziet er ook heel gaaf /prachtig uit!

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-22 21:34

Mijn collega (die erbij was) zei dat het een makkelijke was (hij is zelf zeer ervaren klimmer) het is echter een K3 en ik ben maar heel gewoon doorsnee sportief.
Ik had zelfs spierpijn in mijn oksels _O-

Zonder begeleiding had ik het niet gedaan hoor. want soms wist ik echt niet meteen instinctief hoe je iets moest doen (overhangend ladder boven een afgrond en zo). Dat staat er ook nadrukkelijk bij op de homepage, dat je een ervaren gids erbij moet hebben.
Laatst bijgewerkt door Mungbean op 06-07-22 21:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Bootsiebob

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-22 21:37

Oh die ziet er tof uit Sizzle!

Moon jij hebt ook gave dingen gedaan!

Op mijn verlanglijstje staat nog parachute springen

En ik ben grote achtbanenfan, dus mochten mensen eens een achtbanen meeting ergens willen, dan hou ik me aanbevolen.

De ergste achtbaan waarin ik heb gezeten stond in Denver, Colorado en is misschien niet de meest spectaculaire.
Maar ik kwam er met een gekneusde rib uit :')
Deze: https://m.youtube.com/watch?v=KO2wwwRsyFI

En een paar foto’s uit het verleden waarin je mij ziet:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-22 22:37

Lijkt me wel leuk zo'n achtbaan waarbij je ligt net als zo een waarbij je een soort van op een motor zit.

In Port avontura staat zo'n Ferrari achtbaan, ik weet niet of het nu nog de snelste van Europa is maar dat was wel toen ik er was en we hadden super geluk want het was hartstikke rustig

Ik heb gelijk zin om de bergen in te gaan met je foto's :D

Amado7

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-22 22:45

Ja hier ook! Ondanks dat ik toch altijd een spanning voel moet ik mezelf altijd bewijzen dat ik het durf en ik hou ook van die kick :')

Achtbanen echt te leuk. In Nederland tot nu toe nooit te eng. Raften, parachutespringen, rodelen, ik vind het allemaal waanzinnig leuk. Dus mocht iemand nog dingen in Nederland (of België voor komende vakantie ) weten, welkom tips :)

Amado7

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-22 22:46

moonsparkle schreef:
Lijkt me wel leuk zo'n achtbaan waarbij je ligt net als zo een waarbij je een soort van op een motor zit.

In Port avontura staat zo'n Ferrari achtbaan, ik weet niet of het nu nog de snelste van Europa is maar dat was wel toen ik er was en we hadden super geluk want het was hartstikke rustig

Ik heb gelijk zin om de bergen in te gaan met je foto's :D

Toverland had je dat altijd toch? Van die motortjes.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-22 22:52

Daar ben ik nog nooit geweest?

Rodelen vind ik ook leuk :D ik scheur mijn man altijd voorbij :')

Bij grote hoogte waar ik dan vanaf ga voel ik ook altijd spanning hoor dat maakt het juist ook leuk toch. Dat je net een randje over of af moet.

Een aanrader op netflix is de docu drop it over basejumpen. Als ik er naar kijk voel ik al een soort van die spanning

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-22 07:08

Bij die route die ik gedaan hebt kom je ook langs een basejump platform. Je ziet gewoon de parkeerplaats onder je. Dat is me echt te krankzinnig. Men zegt vaak dat je basejumpen gemiddeld 7 jaar doet, daarna ben je tot je verstand gekomen of dood :P

Paragliden lijkt me wel tof om een te doen, maar ik hoef het niet perse zelf te kunnen, een keer een tandem voor het gevoel.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-22 07:11

Haha in die docu zie je wel een manier om er wat veiliger mee te beginnen, dat is een soort bungeejump waarbij de vrije val heel lang is

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-22 07:14

Per jaar vallen er zo‘n 5 tot 10 dood in Zwitserland.
Beetje zoals de freeclimbers.

Gewoon klimmen lijkt me wel tof om te kunnen, maar ik ben definitief te lui om dat te trainen :+
Als ik zie hoe mijn collega‘s echt dagelijks flink sport bedrijven dan weet ik dat het verstandiger is om het gewoon bij wandelen en een kletterpark te houden :')

Een leuk snelletje zonder fysieke inspanningen zijn de first-flyer en first-glider vanaf de First bij Grindelwald.
https://www.jungfrau.ch/de-ch/grindelwa ... t-flieger/

https://www.jungfrau.ch/en-gb/grindelwa ... st-glider/

Bootsiebob, wat een toffe foto‘s <3

Esmee_RS

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-22 10:48

Ja, ik! :):)

Vroeger heb ik kartwedstrijden gereden. En dat is echt niet te vergelijken met het soort kart dat je onder je kont krijgt wanneer je eens leuk gaat karten met vrienden. Dit is gewoon 100 - 130 km/h (afhankelijk van de klasse) op het rechte stuk met je kont op een paar cm van het asfalt onder je :D Vandaag de dag ga ik voor de fun nog wel eens het circuit op als ik daar tijd voor heb.
Verder heb ik samen met mijn vader een crossmotor waar we graag mee de cross op gaan (wederom, als daar tijd voor is :')).
Verder gingen we wel eens met onze gewone auto (Ford Focus RS) het circuit op, maar dat hebben we nu jammer genoeg al een hele tijd niet gedaan.
Ik weet niet of het meetelt, maar met een groep vrienden ga ik meedoen met de zeepkistenrace begin september op het circuit van Spa Francorchamps. Dat zal ook best hard gaan :+
Wat ook geweldig is, is jetskiën. Heb ik vroeger veel gedaan met vrienden van ons. Die hadden echt van die sport dingen, dat ging haaaaard... <3

Ik hou ook van achtbanen, die kunnen me niet hoog en snel genoeg zijn. Rodelen is ook grappig!
En ik wil heel graag parachute springen :o

Bootsiebob

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-22 12:52

Oef karten en rodelen zijn niet zo mijn ding. Met rodelen in Duitsland ben ik eens uit de baan gevlogen…

Die sky flyers zien er leuk uit!
In Zwitserland zie ik wel eens base jumpers en dan denk ik echt 8)7

Ik kom wel uit een sportieve familie, maar behalve ikzelf heeft het hele gezin al bijna dodelijke ongelukken gehad.
Mijn zus met klimmen 2 keer.
Mijn moeder met bergwandelen
En mijn vader met wielrennen

Abonnement op de helikopter…

Ik breek snel botten, maar meer dan dat gelukkig niet :')

Wel eens doodsangst gehad in de Goliath := %)

Zaten helemaal voorin toen die net nieuw was. Ging mijn beugel niet dicht, hij vergrendelde niet.
Het ei dat daar altijd alles controleert had het druk met populair doen en ik dacht, ik roep hem snel wanneer hij alle karretjes heeft gecontroleerd.

Loopt ie terug en start de achtbaan meteen.
Ik heb zo hard gegild! Die nachtmerrie heb ik heel vaak (iets met Final Destination :') )
Ik ging staan omdat de helling meteen begint als je voorin zit en wilde eruit springen toen hij eindelijk mijn kant opkeek.
Maakte hij er nog een stom grapje over |o |o

Daarna wel nog tig keren in deze achtbaan geweest, maar die vent heb ik nooit gemogen _O-

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-22 14:38

Haha ik snap je reactie wel met die achtbaan boots!

Maar hey wat heftig heb je die familieleden er echt aan verloren? Of waren het bijna dodelijke ongelukken en zijn ze er goed van af gekomen?

Ik heb onlangs geboekt voor een via ferrata in Spanje, ben heel benieuwd

Walkure

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-22 14:48

Gave avonturen allemaal!

Ik heb een big swing gedaan in Graskop (Zuid-Afrika), dat vond ik megaa vet. Nooit gedacht dat ik zoiets zou durven :') De weg terug naar boven was bijna spannender dan de vrije val zelf, het pad was namelijk niet onderhouden. Trapdelen die ontbraken etc
https://www.graskopgorgeliftcompany.co.za/bigswing.html

Ik hou enorm van achtbanen, klimparken en vrije val-attracties.

Ik vind het klimpark bij Snowworld in Landgraaf (Limburg) ook wel tof!

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-22 15:06

Heel gaaf die big swing!

Bootsiebob

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-22 15:12

Moon: Gelukkig heeft iedereen het overleefd, maar ze hebben er wel allemaal iets aan overgehouden, zowel lichamelijk als ook angst

Die Big Swing ziet er tof uit!

Sam_I_Am

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-22 16:03

Ik rijd in raceauto’s op het circuit, mag alleen parachute springen, vlieg af en toe en houd van abseilen en bungeejumpen. Bergen vind ik leuk om te beklimmen en om te hiken.

Maar grotten daarentegen, ik heb vreselijke claustrofobie..

dalena

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-22 16:12

Ik ben achtbaanfan :D

Als je zo'n vliegende achtbaan wil doen, doe dan F.L.Y. <3

Ik ben in voor een achtbaanmeeting! :D Bergen beklimmen of die klimparken, mij niet gezien _O- Bij Toverland kun je zoiets doen, ik heel stoer met mijn vriend mee. Ik ben teruggegaan na de 1e hindernis _O- Soort hoogtevrees maar bij achtbanen dan weer totaal niet.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-22 16:22

Denk dat iedereen zo ook weer iets heeft wat die liever niet doet, ik ben geen fan van ver onder water zijn :') heb wel een keer gedoken maar ik hou het liever bij snorkelen

L_iek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-22 16:27

Yes!
Achtbanen, bungeejumpen, klimparken, abseilen en ik ben van de partij.

Wel met een kleine sidenote… hoe ouder ik word, hoe sneller ik misselijk ben. Dus ik doe tegenwoordig minder snel impulsieve en gekke dingen :')

Esmee_RS

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-22 16:31

Sam_I_Am schreef:
Ik rijd in raceauto’s op het circuit

Wat tof! Waarmee rij je? :)