Katten afschrikken

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

sureido

Katten afschrikken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-22 18:59

Ik heb een vraag. Wij hebben op ons dakterras van ons studentenhuis onlangs een loungebank gekregen, maar er lopen hier ontzettend veel katten rond die erop slapen. Onze hele bank zit nu constant onder de haren van die gore beesten. Ik heb er al een graf hekel aan, en nu dat al die loslopende beesten ons probleem wordt gemaakt al helemaal.
Hoe kunnen wij ervoor zorgen dat ze niet onder het zeil kruipen en daar gaan liggen? We hebben al citroensap geprobeerd maar hier komen ze gewoon nog steeds. Er zitten hier vaak wel 5 katten op het dak.

Heeft iemand niet al te dure tips om ze af te weren?

Oh ja, en een kleine opmerking: als je je kat in Tilburg loslaat, hou aub die beesten lekker binnen en ben je buren niet tot last. :D of kom hier elke dag de bank schoonmaken.

cissy

Re: Katten afschrikken

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-22 19:05

Zorgen dat ze niet meer het dakterras op kunnen? Gaas plaatsen?

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-22 19:15

cissy schreef:
Zorgen dat ze niet meer het dakterras op kunnen? Gaas plaatsen?

Gaat niet, het dakterras loopt maar tot de helft van het gehele dak, dus kunnen ze gewoon overheen..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-22 19:49

Ik zou een hond nemen...

Aluminiumfolie zijn katten geen fan van.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-22 19:54

Ssscat. Kost wel wat maar is supereffectief.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-22 20:02

Nielojram schreef:
Ik zou een hond nemen...

Aluminiumfolie zijn katten geen fan van.

In ons studentenhuis.. dat is zielig.
Bedankt voor de aluminium folie tip.
Misschien gaan we een nachtje met een waterpistool klaar zitten. :P

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-22 20:16

Aluminiumfolie hebben meesten gewoon schijt aan.
Waterpistool leert ze alleen niet te komen als jullie er zijn.
M'n ouders hebben zo'n apparaat wat een hoge pieptoon geeft. Die werkt wel goed bij hun.
https://www.lidl.nl/p/parkside-solar-di ... 7ABAF6AE89
Zoiets.
Alleen wel uitzetten als jullie zelf buiten zijn :D

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-22 20:49

Needje schreef:
Aluminiumfolie hebben meesten gewoon schijt aan.
Waterpistool leert ze alleen niet te komen als jullie er zijn.
M'n ouders hebben zo'n apparaat wat een hoge pieptoon geeft. Die werkt wel goed bij hun.
https://www.lidl.nl/p/parkside-solar-di ... 7ABAF6AE89
Zoiets.
Alleen wel uitzetten als jullie zelf buiten zijn :D

Deze hebben wij vandaag binnen gekregen! Standje 3 is tegen honden en katten en horen we zelf de piep niet van. Geen idee of het werkt want hij staat nu net een paar uur in de tuin.

Hier helaas katten van buren die in het zand schijten waar de kinderen spelen. Hartstikke vies, regelmatig dat ze met kattenpoep aan hun vingers binnen zijn gekomen. -O-
Ik vind daar wel wat van, katten hebben maar ze overal rond laten lopen.

_Mir

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-22 20:56

Hond nemen of muizengif

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-22 20:58

Tsja, het is nou eenmaal zo.
Dus je zal toch zelf je boel moeten beschermen als je ze niet in je tuin wil.
Net als dat je je deur van je huis ook op slot doet voor onbekenden.

Het feit dat je gif voorstelt Mir doet mij :r
Een kat doelbewust verwonden of doden is ook gewoon strafbaar.

Gitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-22 20:59

_Mir schreef:
Hond nemen of muizengif

Achterlijke reactie

Anyways, zo'n piepding werkt heel goed tegen katten.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-22 21:00

Ook tegen mensen. Dus zorg dat ie goed afgesteld staat want ik krijg er acuut koppijn van.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-22 21:02

Ik hoor m zelf ook. M'n ouders niet.
Overigens piept ie alleen als er een kat in beeld is, verder niet.
En je zou m in principe alleen aan hebben als je zelf niet op het terras bent.

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-22 21:23

Ik lees mee, want wij worden ook gek van de buurtkatten.

Het feit dat je zelf je tuin moet afschermen en allerhande maatregelen moet treffen vind ik echt van de zotte. Moet je je paard eens in andermans tuin laten schijten, dan is de wereld te klein. Maar van een kat moeten we het allemaal maar accepteren en o wee als poekie van de overburen ook maar met een vinger wordt aangeraakt..

Anyway, wij hebben onder de overkapping (waar de buurtkatten bijzonder graag op onze loungebank liggen….) zo’n kattenverjager met een hoge piep. Daar heb ik geen last van en eenieder die erover komt klagen mag eerst z’n kat uit onze tuin houden, dan praten we verder. Het lijkt wel te helpen.
Misschien is een goed passende hoes een alternatief voor het zeil? Wij hebben nu over onze bbq en loungebank een maatwerk hoes.

Verder heb ik onlangs een dikke laag cacaodoppen gestrooid in een van onze bloemperken. Sindsdien lijkt het constante graven en schijten over. Vreet zo’n beest ervan en wordt hij ziek, verwijs ik naar hetzelfde standpunt als de hoge piep.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-22 21:30

Cacaodoppen werken ook. Maar die vergaan wel redelijk snel. Dus je moet dat wel bijhouden.
Als paarden wild zouden rondlopen zou je ook je tuin beschermen als je ze niet in je tuin wil hebben. Dus beetje domme opmerking.

Weet je wat erg is? Duiven! Mijn god wat schijten die beesten VEEL. Zo goor.

Picopico

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-22 21:35

Needje schreef:
Cacaodoppen werken ook. Maar die vergaan wel redelijk snel. Dus je moet dat wel bijhouden.
Als paarden wild zouden rondlopen zou je ook je tuin beschermen als je ze niet in je tuin wil hebben. Dus beetje domme opmerking.

Ja, als ze ook daadwerkelijk WILD zouden zijn. Die katten hebben echter gewoon een baasje die ze binnen kan houden. Honden en andere dieren houd je ook gewoon binnen of laad je uit aan een lijn. Ik snap niet waarom katten hierop de uitzondering zouden moeten wezen.

(Chilli/cayenne) peper schijnt ook te werken.

Bismarck

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-22 21:37

Een hond is ook geen garantie. Wij hebben een hond maar die is snachts binnen. Dus de buurtkatten gaan dan gewoon onder onze overkapping op de bank slapen. Zo’n piep ding vind ik verschrikkelijk dus ik lees even mee voor andere oplossingen.

Faelynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-22 21:51

Wat een fijne verwoording naar die katten toe, als of ze er wat aan kunnen doen dat de eigenaar geen verantwoordelijkheid neemt.. Beetje jammer.
En veel achterlijke reacties ook van mensen hier, gif.. Serieus, ik hoop voor de mensen die dat doen dat ze zelf eens vergiftigd worden, gewoon omdat iemand je niet mag, zou een mooie wereld worden dan. Verbaas mij nog altijd over hoe elitair mensen zichzelf vinden.

Anyway, ik weet niet hoe die bank er uit ziet, maar kan je niet gewoon een houten plank kopen die je als je er geen gebruik van maakt overheen legt? Is "zwaar" kruipen ze niet onder, waait er niet af en ligt ook niet lekker, en als ze het dan nog wel lekker vinden liggen heb je voor alsnog geen haren op de kussens. En als je op de bank wil zitten ook zo opzij gelegd. Of een passende hoes oid, zoals je ook wel eens over een motor ziet, dat is er vast ook voor een bank.

Piepding kan je proberen, maar onze buurman had er een, en behalve dat de katten er zo langs wandelden alsof er niks aan de hand was, werden wij helemaal gek van het gepiep, doordat elke keer als er een kat langs wandelden hij af ging. Die buurman weerde dus vooral ons uit de tuin, niet de katten. :+

Wij hebben gaas gespannen over de rand van de schutting, onze katten kunnen er niet uit, andere katten kunnen er niet in, ideaal.

Helaas neemt niet iedereen, ofwel nog heel weinig mensen de verantwoordelijkheid over zn eigen huisdieren, katten die loslopen is nou eenmaal jaren heel normaal geweest, maar we zijn inmiddels zo overbevolkt dat de overlast van veel dingen nou eenmaal groter word namate we dichter op elkaar zitten. Aangezien de wereldbevolking helaas voorlopig niet zal krimpen, veranderd er alleen iets als er voldoende actie ondernomen word, net als destijds met de overlast van hondenpoep op straat en een opruimplicht, als mensen daar geen initiatief in willen steken dan moet je gewoon je eigen tuin afschermen, maar niet de katten of wie dan ook beschadigen, daar heeft niemand wat aan.

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-22 21:51

Picopico schreef:
Needje schreef:

Ja, als ze ook daadwerkelijk WILD zouden zijn. Die katten hebben echter gewoon een baasje die ze binnen kan houden. Honden en andere dieren houd je ook gewoon binnen of laad je uit aan een lijn. Ik snap niet waarom katten hierop de uitzondering zouden moeten wezen.

(Chilli/cayenne) peper schijnt ook te werken.

_/-\o_

Volgens mij hebben we het in het topic niet over wilde dieren maar dieren met een eigenaar. Paarden staan in een omheinde wei, honden worden (doorgaans) aan de lijn uitgelaten en beide heb ik dus nog nooit in mijn tuin zien poepen.
Overigens hebben we ook buren die het heel netjes hebben aangepakt, hun hele tuin is met schrikdraad afgezet en hun katten blijven dus op hun erf. Zo zou het imo standaard moeten gaan.

Enfin, daar heeft TS niets aan. Ik vind de peper-tip nog wel een interessante, volgens mij is het zo dat ze niet meer terugkomen als ze er een negatieve associatie mee hebben toch? Dan is peper nog wel een kostenvriendelijke optie om eens te proberen.

_Mir

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-22 21:52

Gitana schreef:
_Mir schreef:
Hond nemen of muizengif

Achterlijke reactie

Anyways, zo'n piepding werkt heel goed tegen katten.

Gewoon je beest bij je houden.
Honden lopen ook niet los door de straat of in andermans tuin.

Gitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-22 22:06

_Mir schreef:
Gewoon je beest bij je houden.
Honden lopen ook niet los door de straat of in andermans tuin.

Je bent echt niet goed als je maar gif gaat lopen strooien omdat je denkt dat je beter bent dan een andere diersoort (of om iedere andere reden) :r
En je hebt geen idee wat je mensen dan aandoet me je kortzichtige gedrag, laat staan het milieu en de omgeving.

Sas_Mon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-22 22:49

sinds ik honden heb heb ik geen kat meer in de tuin gezien. Ervoor werd mijn tuin dagelijks gebruikt als kattenbak. maar in een studentenhuis is dit uiteraard geen optie.
ik zou de kussens van de bank binnenhalen of een zeil erover en dan een plank oid erop zodat ze er niet onder kunnen. het oncomfortabel maken vor ze is je beste optie.

Oskarrino

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-22 22:50

_Mir schreef:
Hond nemen of muizengif

Jeetje gaat het niet?

Doelbewust dieren gaan vergiftigen, doe ff normaal man. Mijn katten komen niet uit de tuin, maar ik zal nooit een beest kwaad doen!

Ontopic: Ik heb goede verhalen gehoord over zo'n kastje met hoge pieptoon die wij mensen niet horen :) Aluminium folie heb ik ook weleens van gehoord, maar waait dat niet weg? :+

Misschien paar (of veel) leuke kussens op de bank waardoor ze er minder snel liggen? Onze katten liggen bijv niet op kussens... Geen idee of deze buurtkatten er wel op gaan liggen natuurlijk :+

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-22 23:03

sureido schreef:
Misschien gaan we een nachtje met een waterpistool klaar zitten. :P

Watje.

Als je echt van de katten af wil, moet je er gewoon een emmer water overheen gooien.

Gewoon schoon water, geen rare troep erin, nergens voor nodig, een kat die een keer zeiknat geworden is, zal niet zomaar terug komen en behalve een nat pak houden ze er niks aan over.

Wij hadden hier ook een hoop loslopende katten in de tuin; alles is weg op eentje na, die ik dus inderdaad niet te pakken krijg maar die ook niks doet in de tuin behalve er rond lopen.

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-22 23:09

Aluminium folie vinden de katten hier leuk om mee te spelen en de verscheuren

Ik zou zorgen dat het zeil beter om de bank zit waardoor het niet mogelijk is om er onder te kruipen. Dat ze op je zeil liggen is denk ik geen probleem?