Respondenten Masterscriptie gezocht!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Regenpier

Respondenten Masterscriptie gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-22 17:28

Help mij afstuderen!

Ben jij 18 jaar of ouder, heb je de Nederlandse nationaliteit en beheers je de Nederlandse taal? Dan ben ik op zoek naar jou! Ik vraag 10 minuutjes van je tijd om mee te doen aan mijn onderzoek naar kiesgedrag voor mijn Masterscriptie aan de Universiteit van Amsterdam. Jouw antwoorden zijn en blijven volledig anoniem.

Naast het feit dat je mij heel erg helpt, maak je door deelname kans op een Bol.com cadeaubon t.w.v. €10,-.

Deel deze link met zoveel mogelijk vrienden, familie, kennissen, collega’s etc.!

https://uva.fra1.qualtrics.com/jfe/form ... w3BAT5kA9o

Alvast super bedankt!

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-22 17:48

Ingevuld! Interessant. Ben benieuwd naar de resultaten.

Femek2902

Re: Respondenten Masterscriptie gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-22 18:29

Ik heb hem ook ingevuld, vond het wel lastige vragen aangezien ik niet zo met politiek bezig ben

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-22 18:42

Ik wil het ook voor je invullen maar hij laadt bij mij niet

Regenpier

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-22 23:21

Bedankt voor jullie hulp!

Autumnn schreef:
Ik wil het ook voor je invullen maar hij laadt bij mij niet

Wat laadt niet? De hele vragenlijst?

corinec

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-22 00:03

Ik zou de inleidende tekst nog eens doorlezen het lijkt wel vertaald door Google translate.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-22 07:36

corinec schreef:
Ik zou de inleidende tekst nog eens doorlezen het lijkt wel vertaald door Google translate.

Hoe kom je daarbij? Er staat toch heel keurig Nederlands :?

Ik heb hem ingevuld!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-22 08:04

corinec schreef:

Ik vind er ook niets kroms aan.

Heb hem ook ingevuld; veel succes met je scriptie!

LaPluche

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-22 08:18

Ik heb hem ingevuld, veel succes met je scriptie.

Simbaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-22 08:29

Done :)

corinec

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-22 08:41

culaccino schreef:
corinec schreef:

Ik vind er ook niets kroms aan.

Heb hem ook ingevuld; veel succes met je scriptie!

Dan zal het in de tussentijd aangepast zijn.

Amado7

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-22 09:03

Ingevuld!

Dee_Es

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-22 09:05

corinec schreef:

Ik heb de enquête gistermiddag ingevuld en ik heb niks raars zien staan in de inleidende tekst.

Het enige wat me opviel is dat bij de schuifbalkjes er soms wel getallen verschenen en soms niet (op telefoon) maar dat stoort verder niet bij het invullen.

Regenpier

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-22 09:07

corinec schreef:

Zou ik mogen vragen waarom je die indruk krijgt? De inleidende tekst is deels door mijzelf geschreven en bestaat deels uit verplichte informatie welke door de professoren van de UvA verstrekt is. Google translate is hier zeker niet bij gebruikt. Wellicht is de gebruikte wetenschappelijke taal niet begrijpelijk?

Heel erg bedankt allemaal voor jullie hulp! _/-\o_

Afanaisa91

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-22 09:14

Ingevuld, mooie opbouw in vragen. Succes met je scriptie!

mooney

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-22 09:15

Ingevuld

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-22 09:19

Regenpier schreef:
corinec schreef:

Zou ik mogen vragen waarom je die indruk krijgt? De inleidende tekst is deels door mijzelf geschreven en bestaat deels uit verplichte informatie welke door de professoren van de UvA verstrekt is. Google translate is hier zeker niet bij gebruikt. Wellicht is de gebruikte wetenschappelijke taal niet begrijpelijk?

Ik heb dit ook niet zo ervaren maar ik kan me voorstellen dat het voor sommigen nogal ‘moeilijk’ kan overkomen. Het klinkt vrij wetenschappelijk (wat het ook is) en staat er formeel. Maar het kan met achtergrond en opleidingsniveau te maken hebben hoe je zo’n tekst ervaart.

Regenpier

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-22 09:23

Suzanne F. schreef:
Regenpier schreef:

Ik heb dit ook niet zo ervaren maar ik kan me voorstellen dat het voor sommigen nogal ‘moeilijk’ kan overkomen. Het klinkt vrij wetenschappelijk (wat het ook is) en staat er formeel. Maar het kan met achtergrond en opleidingsniveau te maken hebben hoe je zo’n tekst ervaart.

Dat zou ik me inderdaad ook kunnen voorstellen. Feedback is altijd fijn! Formeel en wetenschappelijk schrijven is bij mijn Masterscriptie inderdaad wel de norm, maar het moet natuurlijk niet als Google Translate worden ervaren.

deksel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-22 10:11

Ik heb het niet als Google Translate ervaren. Gewoon netjes en duidelijk. Ook ingevuld, ben benieuwd naar de resultaten!

corinec

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-22 11:08

Ik ben jurist en ingewikkelde teksten zijn dagelijkse korst voor mij. Het lijkt wel of ik een hele andere tekst gelezen heb. Maar goed ik bedoelde het ook helemaal niet vervelend.

Lieser

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-22 11:11

corinec schreef:

Eens.
'Welkom en bedankt voor uw tijd! beleid het onderzoek begint is het belangrijk dat u op de hoogte bent van de procedure die in dit onderzoek wordt gevolgd. Lees de onderstaande tekst zorgvuldig door en vragen niet om opheldering te over deze tekst, mag deze niet duidelijk zijn

En verderop
Deelname aan het onderzoek brengt geen noemenswaardige risico's van ongemakken met zich mee.

We zijn niet in staat om deelnemers te beginnen, dus voel u vrij om uw eerlijk te uiten.

ievie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-22 11:16

Lieser schreef:
corinec schreef:

Eens.
'Welkom en bedankt voor uw tijd! beleid het onderzoek begint is het belangrijk dat u op de hoogte bent van de procedure die in dit onderzoek wordt gevolgd. Lees de onderstaande tekst zorgvuldig door en vragen niet om opheldering te over deze tekst, mag deze niet duidelijk zijn

En verderop
Deelname aan het onderzoek brengt geen noemenswaardige risico's van ongemakken met zich mee.

We zijn niet in staat om deelnemers te beginnen, dus voel u vrij om uw eerlijk te uiten.

Wat gek. Bij mij staat er dit:

“Welkom en bedankt voor uw tijd! Voordat het onderzoek begint is het belangrijk dat u op de hoogte bent van de procedure die in dit onderzoek wordt gevolgd. Lees daarom onderstaande tekst zorgvuldig door en aarzel niet om opheldering te vragen over deze tekst, mocht deze niet duidelijk zijn.”

Regenpier

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-22 11:17

Lieser schreef:
corinec schreef:

Eens.

En verderop

Hè wat gek! Dat is niet de tekst zoals hij zou moeten zijn... Zou ik mogen vragen op wat voor een device je de vragenlijst opent? (telefoon, pc, tablet, etc)

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-22 11:17

Lieser schreef:
corinec schreef:

Eens.

En verderop

Dit staat niet in de link die ik aanklik := en gistermiddag stond dit er ook niet.

Zijn er verschillende versies in de omloop misschien?

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door verootjoo op 30-04-22 11:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Regenpier

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-22 11:18

Afbeelding

Dit is een screenshot hoe het begin er bij mij uitziet, en er ook uit zou moeten zien bij jullie!