Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Suzanne F. schreef:Het is maar net wie je voor je hebt, want met de verkeerde voor je neus, kun je inderdaad voor zoiets kleins in dit soort situaties belanden. Zo is mijn oma jaren geleden niet gestopt bij een zebrapad (niets gebeurd verder) doordat er een politiewagen bovenop haar bumper hing en zij daardoor niet durfde te stoppen. Ze is daarop, uiteraard, staande gehouden, ontzettend onbeschoft behandeld en moest eigenlijk ook weer een rijtest afleggen bij het CBR. Uiteindelijk is er daadwerkelijk bewezen dat die politiewagen ziek aan het bumperkleven was en hebben getuigen, waaronder zelfs de buddy van de betreffende agent, verklaard dat de manier waarop mijn oma te woord gestaan werd door een van de agenten écht niet door de beugel kon, en is dat allemaal teruggedraaid, maar het kostte wel flink wat moeite. Dus zeggen "dat er wel meer aan de hand moet zijn," is wel erg makkelijk.Wat een raar verhaal. Wat staat er in de eerste brief van het CBR dan? Had je dan niet meteen kunnen bellen waarom je een brief kreeg van het CBR? Want het lijkt me stug dat dit komt door een kleine aanrijding met blikschade. Dat kan echt niet. Dus of er is toch meer gebeurd, of het CBR heeft een fout gemaakt en daar kom je maar op 1 manier achter, namelijk er achteraan gaan en toelichting vragen.
Je bent niet zomaar je rijbewijs kwijt door een kleine aanrijding met blikschade.
nico1982 schreef:Zoals je onderaan in mijn eerste post kan lezen, heb ik 20 jaar mijn rijbewijs.
Ik heb niet zoals jij typt, gas ingetrapt ipv te remmen. Het woord pedaal benoemen is blijkbaar mijn doodsteek. Ik heb het gevoel dat ik te maken heb gehad met moraalridderige agenten....
Druif_01 schreef:Een maatregel wordt niet zomaar opgelegd. Er is, vanuit de politie, ook echt flink wat onderbouwing nodig voordat zo’n maatregel opgelegd wordt door het CBR. Mijn idee is dus dat het complete verhaal iets anders in elkaar steekt.
En het aantal jaar je rijbewijs hebben zegt echt helemaal niets. Je wil niet weten hoeveel mensen ik staande heb gehouden met diverse fratsen die al tig jaar hun rijbewijs hadden.
Brainless schreef:Mag ik vragen waarom de politie is gebeld bij een simpel ongeval met wat blikschade?
Normaal komen ze alleen als er gewonden zijn en/of als je op een beroerde plek staat en een voertuig niet rijdbaar (meer) is.