Ik kom er maar steeds niet uit met mijzelf! Ik moet nu toch maar eens een beslissing gaan maken. Ik heb samen met mijn vader een paard op een pension stal staan. We moeten zelf buiten en binnen zetten en de wei is een eindje lopen in achteraf gebied. Paarden gaan dagelijks naar buiten met behulp van een buiten zet schema. Door dat we het met anderen doen hoeven we niet elke dag het zelf te doen. Loopt prima. Alleen nu mijn luxe probleem.
Ik ben in de middag rond half 5 - kwart voor 5, hooguit 5 uur vrij en heb z'n 35/40 minuten reis tijd. Vaak kan ik rond half 6 op stal zijn. Doordat we met de paarden een eindje moeten lopen en we met 3 paarden tegelijk lopen is binnen zetten in het donker niet een ideale optie. In nov/Jan komt het wel eens voor omdat het dan al zo goed als donker is als ik mijn werk verlaat. Maar het is echt niet ideaal. Gelukkig kan mijn vader wat meer betekenen dan ik in die periode, maar op bijvoorbeeld donderdag heb ik binnen zet dienst.
Alleen binnen zet dienst icm paardrijden en avond eten is niet altijd handig. Ik moet dan al mijn paardrij kleding mee, wanneer ga ik eten? Omkleden in de kou etc etc.
Wat ik persoonlijk heel erg belangrijk vind is dat ik geen gestress heb dat ik moet haasten want de paarden staan te wachten. Dat is bij optie 3 en 6 het geval. Maar ik vind het ook erg belangrijk om goed gezond te eten. Bij optie 1 en 2 word er nog wel eens gesmokkeld met het koken.
En het mee nemen van de spullen is altijd een irritatie punt. Mijn rijbroek, bovenkleding, sokken, stal schoenen en jas. Achteraf valt het altijd wel mee, maar ik moet er niet te veel over na denken. Ik heb sowieso echt een hekel aan mij omkleden van gewone kleding naar een paarden outfit. Ik heb ook kort krullend haar, te lang om los onder de cap te doen en te kort om even snel in een staart te doen. Ik heb allemaal laagjes, dus er zitten een tig speltjes in om het cap-proof te maken. Het zijn allemaal kleine dingen maar ik irriteer mij er gigantisch aan soms!
Dat ik er dan op moet letten om speltjes mee te nemen in de ochtend ivm paardrijden in de avond.. Misschien belangrijk: van werk naar stal is 35/40 minuten. Van werk naar huis het zelfde. Van huis naar stal is z'n 10 minuten. Allemaal met de auto.
Dus ik heb een poll gemaakt van mijn opties en ben benieuwd wat jullie vinden!
).
wordt), makkelijke stallaarzen (die nep-ugs die ook nog eens waterdicht zijn