Morgen met trailer op pad? Think twice

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Earth

Morgen met trailer op pad? Think twice

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-22 23:06

Afbeelding

Morgen gaat het flink stormen en ik wilde jullie toch even waarschuwen. Zodat je niet in het heetst van de storm bijvoorbeeld met een trailer op pad gaat.
Geldt de hele dag, denk ook nog wel code oranje voor zuid Holland.

Doe voorzichtig!

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-22 23:08

Ik wist gewoon dat dit topic van jou was :D Voorspelbaar haha! Jij en paasei :D

Ik zag waarschuwingen op FB voorbij komen over windkracht 10 tot 12.. :=
Laatst bijgewerkt door Cayenne op 30-01-22 23:32, in het totaal 3 keer bewerkt

Jorex

Re: Morgen met trailer op pad? Think twice

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-22 23:16

Wind van 90 tot 110 km/h is wel degelijk al windkracht 10 en aan de kust zijn de windstoten tot windkracht 12. Mijn moeder moet helaas wel op pad (zonder trailer hoor) als de storm op zijn hevigst is..

LadyDaily

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-22 23:18

Goed dat je hieraan denkt!

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-22 08:05

Geen paniek. Windkracht 9 is storm, voor ons eilanders word het pas spannend als het 10 is. Het waait hard ja, maar ik moet zo gewoon naar mijn werk met de auto. Mijn man is ook gewoon aan het werk, de vuilnisbakken legen zichzelf niet helaas. Ik verwacht ook weinig schade hier, alleen staan er 2 strandpaviljoens op de rand vanwege hoog water in de afgelopen dagen en vandaag.

Maar met een trailer zou ik idd niet doen, als het niet echt heel,erg nodig is

Eapy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-22 08:09

Ja super, dankje! Zat hier vanochtend ook aan te denken. Stay safe iedereen!

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-22 08:25

Siersma schreef:
... Mijn man is ook gewoon aan het werk, de vuilnisbakken legen zichzelf niet helaas.....

Niet helemaal waar. Hier liggen ze door de straat en inmiddels leeg. Heeft de wind voor gezorgd, het was plastic dag vandaag en blijkbaar heb ik nog best veel buren die het weerbericht niet hebben gevolgd en ze niet achter het muurtje hebben gezet -O-

Met trailer nu op pad ben je niet goed snik als iemand dat doet := Ik vind het altijd weer spannend. De paarden staan 24;7 buiten, maar we hebben wel eens vliegende schuilstalletjes gehad...

Canon

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-22 08:29

Wat fijn dat er bokkers zijn die zo vooruit - en om anderen denken! <3 Compliment!

GekOpFjorden

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-22 08:30

Ik zou naar bodegraven gaan, we slaan even over

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-22 08:31

aan welke tijdstippen moet ik denken? Het waait wel maar niet dat ik zeg het stormt?
Niet dat ik op pad moet vandaag, alleen mijn vriend wel. zoontje hoeft gelukkig ook niet naar school (taxi).

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-22 08:42

Hier onder de rook van Schiphol waait het erg hard.
Mijn man wilde op de motor naar zijn werk. Terwijl de auto voor de deur staat.
Hij is veilig op zijn werk nu.

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-22 09:30

Tancreda4 schreef:
Siersma schreef:
... Mijn man is ook gewoon aan het werk, de vuilnisbakken legen zichzelf niet helaas.....

Niet helemaal waar. Hier liggen ze door de straat en inmiddels leeg. Heeft de wind voor gezorgd, het was plastic dag vandaag en blijkbaar heb ik nog best veel buren die het weerbericht niet hebben gevolgd en ze niet achter het muurtje hebben gezet -O-

Met trailer nu op pad ben je niet goed snik als iemand dat doet := Ik vind het altijd weer spannend. De paarden staan 24;7 buiten, maar we hebben wel eens vliegende schuilstalletjes gehad...

Klopt, hier ook plasticweek idd. En dan ook nog in het buitengebied. Mijn man zei al dat ie niet achter wegwaaiend plastic gaat, laat maar waaien anders blij je bezig

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-22 09:31

wemkelover schreef:
aan welke tijdstippen moet ik denken? Het waait wel maar niet dat ik zeg het stormt?
Niet dat ik op pad moet vandaag, alleen mijn vriend wel. zoontje hoeft gelukkig ook niet naar school (taxi).

De storm zou van 8 tot 13 uur moeten duren. Dus vanmiddag zou het rustiger moeten worden

HarmanyL

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-22 10:11

Zo jammer dat dit nu net vandaag is.. vriendin en ik vieren vandaag onze laatste 'werkdag' voor we morgen beide aan een nieuwe baan beginnen. We zouden met de trailer naar een ander bos gaan voor de leuk. Maarja dat is én niet verstandig vandaag én ik denk dat we er dan alle 4 ook weinig plezier aan gaan beleven. Dus ja dat wordt uitstel..

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-22 10:13

HarmanyL schreef:
Zo jammer dat dit nu net vandaag is.. vriendin en ik vieren vandaag onze laatste 'werkdag' voor we morgen beide aan een nieuwe baan beginnen. We zouden met de trailer naar een ander bos gaan voor de leuk. Maarja dat is én niet verstandig vandaag én ik denk dat we er dan alle 4 ook weinig plezier aan gaan beleven. Dus ja dat wordt uitstel..

Balen hoor, maar ik zou met dit weer ook het bos niet ingaan. De kans dat er bomen om gaan of takken uitkomen met die storm is nog al aanwezig.

Vermoed dat sommige paden/wegen in het bos tijdelijk niet begaanbaar zijn. Ik zou daar te paard iig vandaag even weg blijven.

Dat wordt koffie drinken samen!

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-22 10:14

Hier in de afvalinzameling blijven de kraanchauffeurs die de ondergrondse bakken legen binnen tot de windkracht gezakt is naar onder de 6, veel te gevaarlijk nu. Een collega zag al een lege B-E vrachtwagen die aan de kant was gezet door RWS op de A4, mocht niet verder rijden.

Sabbientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-22 10:18

wemkelover schreef:

KNMI geeft tot 12 uur code oranje aan in friesland. En tot 18.00 code geel.
Met windstoten tot 120 km/u.

Ik zit in een houten keet in de Rotterdamse industrie en ik heb het idee dat we ieder moment of een muur kwijt raken of we opgetild worden en in OZ landen....

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-22 10:20

Ik heb toch echt het gevoel dat het zaterdag hier veel harder waaide := Ik zit in no friesland

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-22 10:25

Ladybird schreef:
Ik heb toch echt het gevoel dat het zaterdag hier veel harder waaide := Ik zit in no friesland

Hier net zo :) zaterdag flinke schade!

Nu waait het hier vrijwel niet (drenthe) ga dus vanmiddag ook gewoon met de trailer op pad (hooi halen)
Hier is ook geen waarschuwing verder enkel code geel tot 12 uur daarna niks meer. Windkracht 3/4. Zaterdag 7/8 maar toen was het niet in de randstad dus dan is het nooit zo belangrijk := hier is in de regio best flink schade van zaterdag.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 31-01-22 10:26, in het totaal 1 keer bewerkt

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-22 10:25

Ladybird schreef:

Mee eens := Toen trilde de caravan en vlogen er takken door de lucht hier thuis. Nu helemaal niks

marga1

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-22 10:28

Het is gewoon verstandig om nu als het niet noodzakelijk is de weg op te gaan.
Zelf woon ik aan de bosrand en de weg is door het bos, dus ik blijf thuis.
Heb al vaak genoeg bomen en zware takken op de weg zien liggen, ook een keer een boom die afknapte bij ons in de buurt toen we de hond uitlieten.
En niet te vergeten in die zware oktoberstorm dat onze pruimenboom om ging in de tuin en gelukkig klein genoeg was dat hij net geen schade aan het huis veroorzaakte, en die zag ik vallen (kleine takjes tegen het kamerraam)

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-22 10:29

Boven het noordoosten van het land zou zo ongeveer het "oog" van de storm liggen, daar zou het inderdaad minder waaien dan ten westen er van.

Sabbientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-22 11:17

Ladybird schreef:

zaterdag ben ik in Rockanje (zuid holland) nog met de paarden op het strand geweest. Wel flink windje, maar niet zoals hier nu.
Nu zou je letterlijk van je paard afstormen. Kan geen pattex tegenop,

Stond vanmorgen met mijn fiets een paar keer ineens stil. En dat is niet handig als je daarvoor nog 20km/u reed :')
Ben 1 keer bijna op mijn plaat gegaan omdat mijn voorwiel een klap van de wind kreeg.

Maar denk dat het erg ligt aan waar je precies zit.
want ik zie op de weerkaart dat veel delen van Friesland maar windkracht 5-6 hebben.
En dat het vooral Noord, zuid-holland en zeeland zijn die de wind vangen.

Afbeelding

criollo_yess

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-22 11:24

Heb mijn bijrijdster voor vandaag maar afgezegd voor een bosrit. Alleen hier - regio Emmen - waait het (nog?) weinig. Hoop dat dat zo blijft.....

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-22 11:26

ik zit in het stukje bij windkracht 9 en het waait behoorlijk hier, sprak net een collega en haar schutting is omgewaaid.

In de auto zal ik nog wel gaan, maar de trailer blijft thuis.